Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tøft bilde
Skrevet

Vidvinkellinse?

Vet at en del kameraer har vidvinkel/linse. Kanskje det er det?

For øvrig så ligner dette veldig på bilder jeg så i en dokumentar for en stund tilbake, det var det en type som hadde funnet opp en kamerading. Han satte to kameraer ved siden av hverandre i en "holder" og lappet om bildene etterpå, da ble bildene akkurat som det du har på linken.

Men dette var under prøving og kameraer for salg var ennå ikke kommet ut.

Er du veldig nyskjerrig (jeg pleier å bli veldig bitt og klarer ikke la ting ligge før jeg har fått et ordentlig svar) så hadde jeg tatt med bilde til fotograf og spurt.

Skrevet

Sannsynligvis (som vedkommende under her skriver) er det brukt flere kameraer og bildet er "lappa sammen" etterpå, det er mulig det også er brukt panoramakameraer er litt usikker på om det er benytta vidvinkel linse for da blir folkene lengst borte veldig "små" og det er de ikkje.

Kameraene kan være montert på stativ i en 360 graders "vifteform".

Men det er brukt en veldig liten blenderåpning (stor dybdeskarphet) fra nærmest kamera til lengst borte, og så er det brukt "lang" lukketid for du kan se bevegelse på kameraet til den ene fotografen.

Eg vet ikkje

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...