Gå til innhold

Avtaler som ikke blir noe av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så skuffa når det ikke blir noe av en avtale som for tredje gang ikke har blitt noe av. Også at personen det gjelder ikke sier ordentlig i fra til meg, men gjennom tredjepersoner eller ikke i det hele.

Syns det er viktig å prøve å være tydelig i kommunikasjonen. Noe jeg også kan bli bedre på.

Hvordan sier dere i fra? Kvir dere dere på grunn av dårlig samvittighet? Jeg syns det er best når personen det gjelder sier det rett til meg og ikke unngår situasjonen. Hvordan liker dere å bli sagt i fra til?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg ønsker at folk sier ifra og gjør det selv også. Å si ifra gjennom en tredjeperson syns jeg er feigt.

En tidligere venninne av meg var veldig dårlig på å si ifra. Det hendte flere ganger at jeg ble stående og vente på avtalt sted og fikk beskjed lenge etterpå om at hun ikke kunne likevel, eller ikke rakk det pga noe annet (trening eller andre ting som kunne ha ventet). Da hadde møtet vært planlagt såpass lenge på forhånd at hun kunne planlagt resten av dagen bedre om hun virkelig ønsket å treffe meg. Sånne ting skjedde så ofte at jeg rett og slett kuttet kontakten med henne.

Gjest Angela26
Skrevet

Om noen bryter avtaler, sà liker jeg at de sier fra i god tid, slik at jeg slipper à gà à vente. Det er vanlig folkeskikk mener jeg. Om en person for 3 gang bryter en avtale, ville jeg begynt à spekulere pà hvorfor, og tatt det opp med vedkommende.

Skrevet

Liker å få beskjeden fra den det gjelder, og helst så tidlig som mulig. Dvs. hvis det har skjedd noe uforutsett, så er det greit å få beskjed "på tiden", men hvis man vet en dag eller to i forveien så er det greit å få beskjed da.

Nå er jeg selv en person som av og til må avlyse avtaler pga kronisk sykdom, og da vet jeg jo ikke før den aktuelle dagen om jeg klarer å gjennomføre eller ikke, men alle i min omgangskrets er klar over dette, og godtar at jeg gir beskjed på litt kort varsel (fra 1-5 timer før avtalen).

Hvis jeg til stadighet hadde fått beskjed gjennom en tredjeperson at avtaler ikke ble noe av, hadde jeg blitt veldig usikker på vennskapet med den som hele tiden avlyser...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...