Gå til innhold

Speltbrød i form - steketid?

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg har en brøddeig med speltmel (grovt og fint) stående til heving. Oppskriften baserer seg på runde brød, mens jeg helst vil ha dem i brødform, det er mer praktisk.

Noen som vet hvilken steketemperatur og steketid jeg bør bruke for best mulig resultat? Jeg er ikke så vant til å bake i brødform, så jeg vil helst være på den sikre siden. :o)

Gjest Spelten
Skrevet

Ca. 20 min etterheving i ovn, ikke forvarm steikeovnen. Sett den på 50 grader i det du sett brødet inn.

Etter 20 min endrer du temp. til 200 grader og lar det stå i 45 min i steikeovnen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ca. 20 min etterheving i ovn, ikke forvarm steikeovnen. Sett den på 50 grader i det du sett brødet inn.

Etter 20 min endrer du temp. til 200 grader og lar det stå i 45 min i steikeovnen.

Takk for tips! Nederste rille, da?

Gjest Spelten
Skrevet

Takk for tips! Nederste rille, da?

Ja, mener å huske at det var det (lenge siden jeg bakte speltbrød).

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, mener å huske at det var det (lenge siden jeg bakte speltbrød).

Jeg gjorde som du foreslo, og brødene ble kjempefine. Tusen takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...