Mrs. Wallace Skrevet 13. april 2008 Skrevet 13. april 2008 Jeg har en brøddeig med speltmel (grovt og fint) stående til heving. Oppskriften baserer seg på runde brød, mens jeg helst vil ha dem i brødform, det er mer praktisk. Noen som vet hvilken steketemperatur og steketid jeg bør bruke for best mulig resultat? Jeg er ikke så vant til å bake i brødform, så jeg vil helst være på den sikre siden. ) 0 Siter
Gjest Spelten Skrevet 13. april 2008 Skrevet 13. april 2008 Ca. 20 min etterheving i ovn, ikke forvarm steikeovnen. Sett den på 50 grader i det du sett brødet inn. Etter 20 min endrer du temp. til 200 grader og lar det stå i 45 min i steikeovnen. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. april 2008 Forfatter Skrevet 13. april 2008 Ca. 20 min etterheving i ovn, ikke forvarm steikeovnen. Sett den på 50 grader i det du sett brødet inn. Etter 20 min endrer du temp. til 200 grader og lar det stå i 45 min i steikeovnen. Takk for tips! Nederste rille, da? 0 Siter
Gjest Spelten Skrevet 13. april 2008 Skrevet 13. april 2008 Takk for tips! Nederste rille, da? Ja, mener å huske at det var det (lenge siden jeg bakte speltbrød). 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 14. april 2008 Forfatter Skrevet 14. april 2008 Ja, mener å huske at det var det (lenge siden jeg bakte speltbrød). Jeg gjorde som du foreslo, og brødene ble kjempefine. Tusen takk for svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.