Gå til innhold

1 års bryllupsdag - ingen overraskelser :o(

Anbefalte innlegg

Gjest Skuffet å irritert
Skrevet

Jeg er ikke vant med særlig oppmerksomhet på blomster/gavefronten fra min mann, men i dag er jeg ekstra skuffet... Vi har 1 års bryllupsdag, jeg har DE store planene for kvelden, men ingen oppmerksomhet fra mannen min i dag heller.... Jeg skal lage en romantisk middag, tenkte å kle meg i det fineste undertøy, donkel belysning å hurra for dagen vår. Men, nå har jeg mistet helt piffen. Middagen må jeg jo lage, brukt en formue i gourmet-råvarer, men undertøyet å sløyfen rundt livet tror jeg det blir foruten... Kjenner jeg er nesten sur... Han kan ikke skylde på at han ikke har hatt tid å kjøpe noe, han har nemlig vært hjemme i 14 dager, mens jeg har vært på jobb.

Er jeg urettferdig? Storforlangende? Får dere en liten oppmerksomhet på bryllupsdagen? I hvertfall den første...

Fortsetter under...

AneM1365380603
Skrevet

Ikke la dine forventninger til han gå ut over de flotte planene dine for kvelden :o) Noen er bare helt håpløse på slike oppmerksomheter, så litt dumt at du blir skuffet når du vet han er sånn. Det er lov å håpe da, men nok en gang fikk du se at han ikke er av den sorten. Ha det i bakholdet til en annen gang, så slipper du å bli skuffet over noe du er klar over. Han har sikkert mange andre flotte egenskaper :)

Kjør i vei i kveld, og la han se hvilken flott kone han har :)

Skrevet

Ikke la dine forventninger til han gå ut over de flotte planene dine for kvelden :o) Noen er bare helt håpløse på slike oppmerksomheter, så litt dumt at du blir skuffet når du vet han er sånn. Det er lov å håpe da, men nok en gang fikk du se at han ikke er av den sorten. Ha det i bakholdet til en annen gang, så slipper du å bli skuffet over noe du er klar over. Han har sikkert mange andre flotte egenskaper :)

Et godt svar:-)

Skrevet

Det slår meg her, han har nok en overraskelse på lur han også. Tenk at han kanskje også tenker at til kvelden SÅ.. Har du gitt han oppmerksomhet før i dag?

Jeg tror vi har husket på bryllupsdagene, husker ingen store skuffelser. Den gaven jeg husker best var den gangen har skreiv noen flotte ord om meg og barna vi har :) (han hadde fått tips av kollega om å gjøre det, og ja det slo godt an :) )

Skrevet

På vår første bryllupsdag våknet vi opp i køyesenger i en campinghytte som vi delte med et annet par - vi hadde vært på bryllup i langtvekkistan kvelden før;-)

Verken han eller jeg hadde noen spesielle planer - utover at vi skulle bruke timesvis av denne dagen på å kjøre hjem igjen fra det stedet vi hadde vært på bryllup. :-)

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg aldri har hatt det voldsomme tankespinnet rundt bryllupsdagene. Selve bryllupet var flott, og jeg er kjempeglad både for det og at vi faktisk ER gift, men det var jo ikke _da_ vi ble sammen, da.

Jeg setter pris på at mannen min kommer på at det er bryllupsdagen vår uten at han må minnes på det, slik at han sier gratulerer med dagen, men utover det har jeg ingen andre forventninger.

Kanksje rent bortsett fra litt ekteskapelige aktiviteter;-)

candyqueen_83
Skrevet

Kanskje han også har overraskelse til senere i kveld? :o)

Annonse

Mrs. Wallace
Skrevet

Dette er vel et godt eksempel på hva som skjer når man har fullstendig forskjellig forventninger og ikke har kommunisert noe rundt det - for jeg går ut fra at du ikke har signalisert noe tydelig hva du forventer av en bryllupsdag?

Det er kjempeflott og koselig at du ønsker å gjøre noe helt spesielt for ham på denne dagen, det er ikke vanskelig å forstå. Du er ikke storforlangende som vil markere bryllupsdagen. Samtidig er det mange som ikke gjør noe veldig ut av en slik merkedag, og kanskje mannen din er en av dem. Dermed er det ikke nødvendigvis latskap eller vond vilje som ligger bak for hans del.

Jeg synes du skal gjennomføre planen din og gjøre kvelden fin for dere. Og etterpå kan du snakke med ham om at du ønsker at dere skal ha bryllupsdagen som en spesiell dag for dere, og at du gjerne vil at dere skal gjøre noe hyggelig for hverandre den dagen. Det er mye større sannsynlighet for at han finner på noe fint til neste år når han har klart for seg hva du forventer og du attpåtil har gått foran med et godt eksempel. :o)

Hos oss har vi ikke pleid å kjøpe gaver eller noe sånt på bryllupsdagen - den første bryllupsdagen holdt vi faktisk på å glemme, begge to. Men nå har vi som fast rituale at vi lager en god middag og drikker champagne og skåler for oss selv.

Gjest Elextra
Skrevet

Vil bare si du ikke er alene, har hørt om mange flotte menn som har glemt bryllupsdagen - har også hørt noen glemme den første.

Så ikke la dette ødelegge dine fine planer for kvelden :o).

Gjest Skuffet å irritert
Skrevet

Jeg har nå tatt meg et glass hvit vin, min uromantiske mann er ute å vasker bilen. Jeg får tenke positivt, det er ikke første gangen jeg blir sur på han når det gjelder å markere dager, som f. eks. den gangen jeg ikke engang fikk gave på bursdagen min!!! DA ble jeg sur da, og prøvde ikke skjule det engang. Men, min mann er ellers full av bare gode sider. Han er snill som dagen er lang, verdens beste pappa, og har venner som bare forguder han. Ja, jeg er heldig..... Jeg fikk tross alt en blomsterkvast fra CoopMega på fredag, det er sikkert ment til å være bryllupsdagspresang ;o). Vel, jeg skal trippe rundt å servere gourmet i høye hæler å fineste undertøy i kveld, min gave til ham. Frokosten var forresten nybakt brød, dog fra brødbakemaskin, men det var en herlig start på dagen å våkne til bakelukt, for store å små :o) Å, det første han sa, var jo gratulerer med dagen! Men, han er ikke den romantiske typen, å jeg får bare bli voksen å innse at sånn er det. Så får jeg heller leve ut mine romantiske sider, uten å forvente det store tilbake.

Jeg er allerede bedre til mot, takk for svar :o)

Skrevet

Jeg har nå tatt meg et glass hvit vin, min uromantiske mann er ute å vasker bilen. Jeg får tenke positivt, det er ikke første gangen jeg blir sur på han når det gjelder å markere dager, som f. eks. den gangen jeg ikke engang fikk gave på bursdagen min!!! DA ble jeg sur da, og prøvde ikke skjule det engang. Men, min mann er ellers full av bare gode sider. Han er snill som dagen er lang, verdens beste pappa, og har venner som bare forguder han. Ja, jeg er heldig..... Jeg fikk tross alt en blomsterkvast fra CoopMega på fredag, det er sikkert ment til å være bryllupsdagspresang ;o). Vel, jeg skal trippe rundt å servere gourmet i høye hæler å fineste undertøy i kveld, min gave til ham. Frokosten var forresten nybakt brød, dog fra brødbakemaskin, men det var en herlig start på dagen å våkne til bakelukt, for store å små :o) Å, det første han sa, var jo gratulerer med dagen! Men, han er ikke den romantiske typen, å jeg får bare bli voksen å innse at sånn er det. Så får jeg heller leve ut mine romantiske sider, uten å forvente det store tilbake.

Glemte å gratulere deg med dagen :) Grattis!

Skrevet

Min kjære er stein, hakke glemsk og jeg er fornøyd så lenge han husker bursdagen min. :o)

Kjør på med overraskelsen du, han blir helt sikkert både flau og kjempeglad!

Skrevet

Min kjære er stein, hakke glemsk og jeg er fornøyd så lenge han husker bursdagen min. :o)

Kjør på med overraskelsen du, han blir helt sikkert både flau og kjempeglad!

Så lenge han er stein hele tiden så kan du ikkje regne med at han husker så godt heller.

Sofies mamma
Skrevet

Så når han kjøper blomster er det galt at de er fra coop og nybakt brød skal ikke være fra maskinen? Ja, da synes jeg du er kravstor. Alle menn er forskjellige, men jeg visste godt hva jeg giftet meg med og jeg hadde gått i bakken om han dukket opp med noe på vår bryllupsdag. Et brød og en kvast hadde vært tidenens opptur på den fronten.

Annonse

Skrevet

Så lenge han er stein hele tiden så kan du ikkje regne med at han husker så godt heller.

LOL

AneM1365380603
Skrevet

Godt du ser litt lysere på det nå :o) Håper dere får en kjempefin kveld sammen.

Jeg synes likevel han bør prøve å huske merkedager siden det betyr mye for deg. Hva med å lagre slike dager på mobilen hans? Den kan f eks gi beskjed til han dagen før. Bare et tips :)

Skrevet

Godt du ser litt lysere på det nå :o) Håper dere får en kjempefin kveld sammen.

Jeg synes likevel han bør prøve å huske merkedager siden det betyr mye for deg. Hva med å lagre slike dager på mobilen hans? Den kan f eks gi beskjed til han dagen før. Bare et tips :)

Han husket den jo. Gratulerte henne med dagen og laget frokost. Så ikke skjønner jeg hva hun klager over.

AneM1365380603
Skrevet

Han husket den jo. Gratulerte henne med dagen og laget frokost. Så ikke skjønner jeg hva hun klager over.

Han glemte bursdagen hennes en gang, eller han hadde i allefall ikke kjøpt noe. Det jeg mente er at hun bør ta opp med han at det betyr litt å få en oppmerksomhet. Hvis han lagrer det på mobilen kan han helt umulig glemme det. Jeg er enig med deg i at han gjorde sitt nå i dag :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Haha!

ringerikskringla
Skrevet

jeg har en mann som sjelden husker min bursdag eller vår bryllupsdag...men jeg sørger for og si det noen dager i forveien og tipser butikk damen hans om det og hun glemmer det ikke. hun skriver en stor lapp og legger på verkstedbenken hans..

husk blomster eller gave står det.. og heldigvis har han ikke langt og gå for og finne en gave til meg..ellers er jeg redd det ikke ville blitt mye til gave

Skrevet

jeg har en mann som sjelden husker min bursdag eller vår bryllupsdag...men jeg sørger for og si det noen dager i forveien og tipser butikk damen hans om det og hun glemmer det ikke. hun skriver en stor lapp og legger på verkstedbenken hans..

husk blomster eller gave står det.. og heldigvis har han ikke langt og gå for og finne en gave til meg..ellers er jeg redd det ikke ville blitt mye til gave

Jeg sendte en melding til min kjære på dagen vår i fjor, "Gratulerer med dagen!" Det tok ikke mange sekunder før jeg hadde ham på tråden:"Hva slags dag har vi i dag?" :o) God er han nå lell!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...