Gå til innhold

Om å ikke ta opp baby som skriker

Gjest puhhhh

Anbefalte innlegg

Gjest puhhhh

Babyen min har fått masse pupp nå og burde vært fornøyd, men neida, virket som hun bare ville ha mer og mer... Men spyttet ut og ble grinete pga d kom for m ye melk. Jeg prøvde gi henne smokk i tilfelle det bare var suttebehov da, men det var det visst ikke, så til slutt la jeg henne i vogna, så lå hun der stille og stirret rolig fremfor seg... så jeg gikk på badet for å stelle meg, da hørte jeg smågrining som etterhvert trappet seg opp og jeg t enkte åh nei, sikkert "tutten" hun vil ha nå da, men drøyde det litt til for å bli ferdig, kanskje hun ga seg? Og jo da, nå ligger hun rolig og bare stirrer i lufta og koser seg - uten "tutt".

Kanskje man ikke alltid skal ta dem opp når de griner? For nå vet jeg jo at hun både var mett og hadde tørr bleie (skiftet rett før hun fikk pupp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mallet

De har bare godt av å lære å roe seg på egenhånd :) En bitteliten baby skal selvsagt ikke ligge og skrike lenge alene, men når de roer seg fint etter en liten stund er det ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert lærer man seg til å høre forskjell på "jeg kjeder meg litt" grår og "nå må du hjelpe meg med noe" grå.

Når babyen kjeder seg litt, kan de godt få ligge litt og gråte for seg selv. De tar ingen skade av det.

Vi har faktisk lov til å gå på do alene en gang i blant, selv om vi har blitt mødre :)

Når du vet at ungen er mett, tørr og har fått mye kos og oppmerksomhet, så er sannsynligheten stor for at han ligge litt alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...