filiokus81 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Au altså! Det ene brystet mitt er så ufattelig ømt og vondt. Jeg ammer minsta på 10 mnd enda, og har latt henne drikke fra det vonde brystet i tilfelle det er tette melkeganger eller noe. Men brystet er like vondt når det er "slapt" og tilsynelatende tomt. Hva er dette da? Begynte å kjenne det natt til i går (søndag), og selv om det ikke virker som det blir verre er det konstant verkende. Jeg klarer ikke bære minsta inntil kroppen på den siden, og alt er bare trasig ( Ringte fastlegen i morges, men fikk ikke time der før torsdag. Noen som har gode råd frem til det? Det er altså selve brystet som gjør vondt, både ved berøring og når minsta spiser. Kjenner ingenting i brystvorten. Verst under/på ene siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Er det noe rødme eller hardhet i området som gjør vondt da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solstice Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Når jeg har hatt tette melkeganger har det vært skikkelig ømt et par dager etterpå selv om jeg har massert og fått tømt det godt. Hvis du får feber eller føler deg dårlig må du dra til lege med en gang, for da kan det være betennelse. Men hvis ikke ville jeg sett det an et par dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjjjeijekhf Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Kan det være brystbetennelse? Er området på puppen rødt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Er det noe rødme eller hardhet i området som gjør vondt da? Svak rødme, ingen hardhet. *avventer ekspertuttalelse* ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Når jeg har hatt tette melkeganger har det vært skikkelig ømt et par dager etterpå selv om jeg har massert og fått tømt det godt. Hvis du får feber eller føler deg dårlig må du dra til lege med en gang, for da kan det være betennelse. Men hvis ikke ville jeg sett det an et par dager. Føler meg helt fin, har bare vondt i puppen. Det er liksom så snålt at det ikke er noen harde områder, bare vondt...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Kan det være brystbetennelse? Er området på puppen rødt? Svakt rødlig kanskje, men ikke veldig fremtredende. Men ville ikke jeg hatt feber o.l. om det var betennelse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Svak rødme, ingen hardhet. *avventer ekspertuttalelse* ;o) He, he - ekspert og ekspert Det første jeg tenker på er jo om et kan være en betennelse der. Da vil det gjerne være litt rødme, og det vil være ømt å berøre. Beste botemiddel er å la unge suge med underkjeven mot det ømme området, samt å massere forsiktig under varme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg hadde brystbetennelse, og kunne godt ha beskervet det slik du gjorde her! Svak rødlig farge på området, veldig ømt uansett om det var fult eller tomt! Orket ikke ha bh på, men heller ikke at det skulle bevege seg, så jeg gikk og "bar" på det:-/ Men jeg fikk 40 i feber da... Kjente heller ingen kuler! Jenta mi var bare 6 dager gammel da, så jeg ringte barselpoliklinikken på sykehuset jeg hadde født på, og fikk komme inn med èn gang. Du burde nok kanskje be om å få komme inn hos legen din i ettermiddag synes jeg, for skulle det være betennelse, bør du jo komme igang med antibiotika med èn gang! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Jeg hadde brystbetennelse, og kunne godt ha beskervet det slik du gjorde her! Svak rødlig farge på området, veldig ømt uansett om det var fult eller tomt! Orket ikke ha bh på, men heller ikke at det skulle bevege seg, så jeg gikk og "bar" på det:-/ Men jeg fikk 40 i feber da... Kjente heller ingen kuler! Jenta mi var bare 6 dager gammel da, så jeg ringte barselpoliklinikken på sykehuset jeg hadde født på, og fikk komme inn med èn gang. Du burde nok kanskje be om å få komme inn hos legen din i ettermiddag synes jeg, for skulle det være betennelse, bør du jo komme igang med antibiotika med èn gang! Jeg går også rundt og bærer på det ja...men jeg som sagt i fin form ellers, ingen feber eller noe. Snakket med fastlegen i morges, og fikk ikke time før torsdag ( Så jeg ser det an litt til, og blir det veldig mye verre blir det vel en tur på legevakten tenker jeg. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg går også rundt og bærer på det ja...men jeg som sagt i fin form ellers, ingen feber eller noe. Snakket med fastlegen i morges, og fikk ikke time før torsdag ( Så jeg ser det an litt til, og blir det veldig mye verre blir det vel en tur på legevakten tenker jeg. Takk for svar! Alle fastleger har en viss tid på ettermiddagen da de kun tar "akutte" tilfeller. Og er det betennelse, vil jeg jo si at det er akutt, da du bør komme igang med antibiotika med èn gang! Bare nevner det fordi legevakten gjerne graver litt grådigere i lommeboka ens enn fastlegen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Legg deg i skikkelig varmt vann i badekaret, dusj i varmt vnn og masser forsiktig der det er ømt. Ha på ulltøy for å holde varmen på brystet. Om natta kan du sove med ullundertøy, skjerf i halsen og varmepute nær det vonde brystet. Sørg for å holde føttene og hendene varme. Dette var ting som hjalp meg å bli frisk igjen de "ørten" gangene jeg kjente brystbetennelsen var på vei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.