Gå til innhold

Pusse opp badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så skal vi i gang med å pusse opp det "flotte" 80-talls badet vårt. Ut med oransje do, badekar og vask. Ut med burgunder, blomstrete fliser.

Inn med klassisk og stilrent.

Men, hva slags fliser skal man velge. Vi har aldri pusset opp bad før, og føler oss litt overveldet av utvalget.

Vi ønsker oss (tror vi), et gulv med mørkegrå fliser. Lønner det seg å ha blanke, matte eller hva?

Veggene skal være lyse, men er det for hvitt med hvitt? Hva kan man ha i stedet for som kanskje blir litt lunere uten å bli for "beige"?

Ellers noen tips til oss?

For ordens skyld. Vi skal ikke flislegge etc. selv.

Snekker, rørlegger, murer og elektriker er bestilt :)

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

27

• jubalong70

15

• Lillemus

10

• pekkaline

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi har mørkegrå matte fliser på gulvet, og blanke hvite fliser på veggene. Kjempefint! Spriter det opp med turkise tannglass, såpekopp og håndklær.

:o)

Gjest Badenbaden
Skrevet

Svigers pusset nettopp opp badet og har gulvfliser som ligner litt på skifer (men det ER ikke det, disse er mer "skimmer" i). Utrolig fint. Og så har de offwhite fliser på veggene. Taket er i panel, med downlights og baderomsinnredningen er i bjørk (denne fargen, men ikke lik innredning: http://www.bad.no/img/Geysir_120.jpg)

Kjempefint bad! Lykke til. :-)

Skrevet

Vi har akkurat pusset opp badet og vi valgte helt enkelt kun hvite fliser på veggene, lys beige matte fliser på gulvet.

Jeg ville ha det så nøytralt som mulig. Jeg vil ha et bad som ikke går ut av mote etter få år, derfor ingen farge på flisene, ingen pyntefliser og dill-dall. Jeg ville ha det det stilrent enkelt og hvitt. Til og med baderomsinnredningen er hvit.

Har frisket opp med lilla hånduker og det var nok "pynt"

Nå skal vi til med badet nede også og kommer til å gjøre det samme der.

Skrevet

Vi har mørkegrå matte fliser på gulvet, og blanke hvite fliser på veggene. Kjempefint! Spriter det opp med turkise tannglass, såpekopp og håndklær.

:o)

Det høres kjempefint ut!

JEg tenker også at det er bedre å sprite opp et litt "kjedelig" rom med farget tilbehør. Mye billigere å endre tilbehøret også, enn å skifte fliser :)

Skrevet

Svigers pusset nettopp opp badet og har gulvfliser som ligner litt på skifer (men det ER ikke det, disse er mer "skimmer" i). Utrolig fint. Og så har de offwhite fliser på veggene. Taket er i panel, med downlights og baderomsinnredningen er i bjørk (denne fargen, men ikke lik innredning: http://www.bad.no/img/Geysir_120.jpg)

Kjempefint bad! Lykke til. :-)

Får ikke linken til å fungere, men det hørtes fint ut.

Jeg har lyst på valnøtt baderomsmøbler, eller noe lignende.

Downlights skal vi ha, men taket blir hvitt.

Skrevet

Vi har akkurat pusset opp badet og vi valgte helt enkelt kun hvite fliser på veggene, lys beige matte fliser på gulvet.

Jeg ville ha det så nøytralt som mulig. Jeg vil ha et bad som ikke går ut av mote etter få år, derfor ingen farge på flisene, ingen pyntefliser og dill-dall. Jeg ville ha det det stilrent enkelt og hvitt. Til og med baderomsinnredningen er hvit.

Har frisket opp med lilla hånduker og det var nok "pynt"

Nå skal vi til med badet nede også og kommer til å gjøre det samme der.

Det er litt slik jeg vil ha det også. Ikke noen pyntefliser mer!!!

Men jeg synes det er utrolig fint med mørkt gulv...

Skrevet

Det høres kjempefint ut!

JEg tenker også at det er bedre å sprite opp et litt "kjedelig" rom med farget tilbehør. Mye billigere å endre tilbehøret også, enn å skifte fliser :)

Har du sett at du står på trykk i "Ute og inne"? De sakser mye fra debatter på DOL, og nå sist var det en debatt om bruk av giftering eller ikke, og en om svigerfar som ikke vil besøke kona på sykehuset. Både du og Lillemus og morsan og KaVa og Ulvinnen og laban figurerer.

Skrevet

Har du sett at du står på trykk i "Ute og inne"? De sakser mye fra debatter på DOL, og nå sist var det en debatt om bruk av giftering eller ikke, og en om svigerfar som ikke vil besøke kona på sykehuset. Både du og Lillemus og morsan og KaVa og Ulvinnen og laban figurerer.

Hæ?!?

Er dette det nye ukebladet?

Hvordan bruker de debatten her da?

Skrevet

Hæ?!?

Er dette det nye ukebladet?

Hvordan bruker de debatten her da?

Den svigerfarhistorien har de brukt en hel side på. Det ser nesten ut som en virkelighetshistorie ved første øyekast. De lager en tittel og en ingress med presentasjon av problemstillingen, så gjengir de hovedinnlegget og noen andre utvalgte innlegg, som sannsynligvis er litt redigert.

Ja, det er et nytt ukeblad. Det er et som heter "Ute og hjemme" også, men dette heter altså "Ute og inne". Hun på samliv her er samlivsrådgiver der.

Skrevet

Jasså - bruker de nickene våre eller endrer de det?

Skrevet

Jasså - bruker de nickene våre eller endrer de det?

De bruker de ekte nickene. Det er vel et par andre ukeblad fra samme forlag som sakser herfra også, men det virker som om "Ute og inne" bruker mer plass på dette enn andre.

Skrevet

Det er litt slik jeg vil ha det også. Ikke noen pyntefliser mer!!!

Men jeg synes det er utrolig fint med mørkt gulv...

"Men jeg synes det er utrolig fint med mørkt gulv."

Ja, det er det sikkert:) Jeg er sånn at jeg vil ha alt lyst nå med minst mulig "forstyrrende elementer". Vi hadde en litt tung stil før med for mye ting og tang. Fikk en kvelende følelse. Derfor har jeg nå førsøkt å tenke på at det skal være behagelig å gå fra rom til rom. Vi har malt hvitt i alle rom, men i trappegangen utenfor badet har vi malt trappa hvit, men caffe latte på veggene og derfor valgte vi lys beige fliser på baderomsgulvet.

Mørke fliser er sikkert kjempefint det også:)

Gjest mamsemor
Skrevet

Vi har pusset opp badet, har brukt baderomsplater vi da som "ser ut som fliser", helt hvite 60 x 20 str. på "flisene".

Gulvet har 60 x 30 cm store mørke grå fliser. Flisene ser matte ut .... eneste jeg ikke tenkte på da vi valgte gulvfarge er at absolutt ALT vises på det, hadde nok valgt en lysere gråfarge hvis det var idag.

Har hvit baderomsinnredning, og svart dobbel vask.

Spriter også opp fargene på badet med farge på tannglass, håndklær, duk (på kommoden) osv.

Lykke til med valget :)

Skrevet

Vi har blanke fliser på gulvet , "stål" fliser.

Blir nok heller litt kaldt det..

Men jeg ville gått for blanke, mye finere! :0)

På veggene har vi lyse lyse grå tapet, og en lang vegg i i stål.

Vi er veldig fornøyde, men mulig du synes det blir for kaldt.. :0)

Skrevet

Den svigerfarhistorien har de brukt en hel side på. Det ser nesten ut som en virkelighetshistorie ved første øyekast. De lager en tittel og en ingress med presentasjon av problemstillingen, så gjengir de hovedinnlegget og noen andre utvalgte innlegg, som sannsynligvis er litt redigert.

Ja, det er et nytt ukeblad. Det er et som heter "Ute og hjemme" også, men dette heter altså "Ute og inne". Hun på samliv her er samlivsrådgiver der.

Synes jo egentlig det er litt frekt da, men, men.

Gjest Elextra
Skrevet

Vårt bad går i lysegrått, hvitt og sort. Jeg ønsket også å fjerne meg fra spesielle farger o.l. som gjør at man blir fortere lei. Men kan jo ikke helt skyve under en stol at nettopp nøytrale farger og minimalisme er helt i tiden nå.

Skrevet

Vi har matte, gråhvite "sklisikre" fliser på gulvet, og det er noe _dritt_ å holde rent. Det må støvsuges før det vaskes.

Tror at når det skal pusses opp skal jeg ha noe så "gråmelert" som mulig. Min søster har helt nytt hus, mørkt gulv, og støv og rusk vises veldig godt der også.

Vi er 4 damer med relativt langt hår, 2 katter og en stor svart hund som ferdes her, så det blir litt hår ;)

Skrevet

Så deilig med nytt bad da :) ''Veggene skal være lyse, men er det for hvitt med hvitt? Hva kan man ha i stedet for som kanskje blir litt lunere uten å bli for "beige"?''

Det finnes fliser med litt spett av en annen farge som kan gjøre det hvite til en lunere følelse. Jeg tror jeg ville valgt ut gulvflisene først for så å finne frem til veggflis som passer til. Dersom du har slike fliser som ligner på skifer, så kan du se etter litt skifermønster i spettene i de hvite.

Bare tanker fra

Skrevet

Så deilig med nytt bad da :) ''Veggene skal være lyse, men er det for hvitt med hvitt? Hva kan man ha i stedet for som kanskje blir litt lunere uten å bli for "beige"?''

Det finnes fliser med litt spett av en annen farge som kan gjøre det hvite til en lunere følelse. Jeg tror jeg ville valgt ut gulvflisene først for så å finne frem til veggflis som passer til. Dersom du har slike fliser som ligner på skifer, så kan du se etter litt skifermønster i spettene i de hvite.

Bare tanker fra

Kan jo legge til at mine gulvfliser er gråhvite. Jeg har vaskemaskin og tørketrommel på badet og det blir endel støv av klær inn og ut av maskinene. Det er ikke særlig synlig før det dotter seg ;) Så om du har maskinene der, så bør du gå for lysere stein/fliser om du ikke er glad i å støvsuge og vaske hver dag.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...