Gå til innhold

Pusse opp badet

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Noe for svigermor ;O)

Eller kanskje for svigerfar - som har problemer med å treffe?

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

27

• jubalong70

15

• Lillemus

10

• pekkaline

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Eller kanskje for svigerfar - som har problemer med å treffe?

*knegg*

Skrevet

Vi fikk laget nytt bad for fire år siden, og har vært kjempefornøyd med valg av fliser og innredning. Og tror vi kommer til å være fornøyde i mange år.

Vi har koksgrå, matte, litt mellerte store kvadratiske fliser på golvet, lagt diagonalt.

På veggene har vi hvite blanke fliser, med en aning gråmelert i + en smal bord i svart, hvitt og grått i ca en meters høyde over golvet.

Taket er malt panel, i eggehvitt. Der angret vi oss litt - skulle heller tatt helt hvitt, fordi flisene er helt hvite, slik at taket ser litt gult ut.

Innredning og toalett er i bjørk, Doen er vegghengt (anbefales!).

Dypt hjørnebadekar med plass til tre barn :-) Showorama dusjkabinett.

AneM1365380603
Skrevet

Vi pusset opp badet vårt for et par år siden. Gulvflisene er matte og gråhvite med sjateringer. Jeg er veldig fornøyd med gulvet, for skitten synes akkurat passe til at jeg vasker det regelmessig. På et bad foretrekker jeg å se det som det er. Det vi angrer på er den lyse fugemassen. Etter en tid vil det sees fargeforandringer på fugene, og det nytter ikke å skure dem. En viss forskjell ser vi uansett. De blir mørkere der vi går mest. Vi har lagt gulvet diagonalt for å gi det litt liv. Det er vi veldig fornøyd med.

Vi angrer også litt på veggflisene. Et tips er å velge en mest mulig varm farve. På et bad går en mye med lite klær, og hva er vel bedre enn å kle av seg i et rom som virker varmt og lunt. Vi valgte en farve som ikke så lett lar seg kombinere med andre farver, så vi fikk litt problemer med å finne gardiner som passet inn.

Vi har et bad på 16 kvm. Der har vi et stort boblekar og dusjhjørne. Jeg anbefaler dere å tegne opp hvordan dere vil ha det. Vi bygget litt ut for å få det akkurat som vi ønsket det

Bruk god tid på å leite etter fine fliser til badet. Ikke gjør som oss som handlet inn i siste liten. Ikke velg bort de flisene dere egentlig ønsker pga at de koster litt mer. Dere skal tross alt ha flisene i mange år.

En annen ting.. Hvis de som støyper gulvet sier at det ikke er nødvendig med fall til sluken, så si at dere ønsker fall. Så slipper dere å skrape gulvet med nal etter hver dusj.

Skrevet

Vi fikk laget nytt bad for fire år siden, og har vært kjempefornøyd med valg av fliser og innredning. Og tror vi kommer til å være fornøyde i mange år.

Vi har koksgrå, matte, litt mellerte store kvadratiske fliser på golvet, lagt diagonalt.

På veggene har vi hvite blanke fliser, med en aning gråmelert i + en smal bord i svart, hvitt og grått i ca en meters høyde over golvet.

Taket er malt panel, i eggehvitt. Der angret vi oss litt - skulle heller tatt helt hvitt, fordi flisene er helt hvite, slik at taket ser litt gult ut.

Innredning og toalett er i bjørk, Doen er vegghengt (anbefales!).

Dypt hjørnebadekar med plass til tre barn :-) Showorama dusjkabinett.

Det høres veldig ut som slikt vi vil ha det.

Et stort hjørnekar skulle vi gjerne hatt, men vi velger å heller bruke litt plass for å få skittentøyssjakt ned til vaskerommet!

Så det blir standard badekar i stedet for.

Skrevet

Vi pusset opp badet vårt for et par år siden. Gulvflisene er matte og gråhvite med sjateringer. Jeg er veldig fornøyd med gulvet, for skitten synes akkurat passe til at jeg vasker det regelmessig. På et bad foretrekker jeg å se det som det er. Det vi angrer på er den lyse fugemassen. Etter en tid vil det sees fargeforandringer på fugene, og det nytter ikke å skure dem. En viss forskjell ser vi uansett. De blir mørkere der vi går mest. Vi har lagt gulvet diagonalt for å gi det litt liv. Det er vi veldig fornøyd med.

Vi angrer også litt på veggflisene. Et tips er å velge en mest mulig varm farve. På et bad går en mye med lite klær, og hva er vel bedre enn å kle av seg i et rom som virker varmt og lunt. Vi valgte en farve som ikke så lett lar seg kombinere med andre farver, så vi fikk litt problemer med å finne gardiner som passet inn.

Vi har et bad på 16 kvm. Der har vi et stort boblekar og dusjhjørne. Jeg anbefaler dere å tegne opp hvordan dere vil ha det. Vi bygget litt ut for å få det akkurat som vi ønsket det

Bruk god tid på å leite etter fine fliser til badet. Ikke gjør som oss som handlet inn i siste liten. Ikke velg bort de flisene dere egentlig ønsker pga at de koster litt mer. Dere skal tross alt ha flisene i mange år.

En annen ting.. Hvis de som støyper gulvet sier at det ikke er nødvendig med fall til sluken, så si at dere ønsker fall. Så slipper dere å skrape gulvet med nal etter hver dusj.

Tusen tak kfor gode råd!

Jeg ønsker også litt varme i veggflisene.

Diagonale gulvfliser vet jeg at jeg har tenkt på, men har glemt. Skal huske å tipse mannen om det.

Gulvplassen blir ikke så stor, så vi får se hva som lønner seg.

Fall mot sluk er et absolutt must, både ved badekar og i dusjnisjen.

Vi har litt hastverk på oss, siden det passet for håndverkerene å begynne i midten av mai.

Men jeg skal ta med meg tipset om å velge det vi faktisk ønsker - innen rimelighetens grenser da :)

Gjest mamsemor
Skrevet

Det høres veldig ut som slikt vi vil ha det.

Et stort hjørnekar skulle vi gjerne hatt, men vi velger å heller bruke litt plass for å få skittentøyssjakt ned til vaskerommet!

Så det blir standard badekar i stedet for.

Må du ha badekar ? Et vennepar flyttet inn i nybygd hus for ett og et halvt år siden, de har dusj og hjørnebadekar på badet, nå er badekaret på vei ut igjen, blir alt for lite brukt til at det får stå å holde av plass på badet. Så sjeldent det blir brukt atte. De vil heller nyte badet med god god plass :)

Skrevet

Må du ha badekar ? Et vennepar flyttet inn i nybygd hus for ett og et halvt år siden, de har dusj og hjørnebadekar på badet, nå er badekaret på vei ut igjen, blir alt for lite brukt til at det får stå å holde av plass på badet. Så sjeldent det blir brukt atte. De vil heller nyte badet med god god plass :)

Det kommer jo an på hvor stort badet er da. Vi har badekar nå. Det skal aldri ut, men vi har slått sammen to rom og har mer enn stort nok bad allikevel.

Skrevet

Det har vært nøye vurdert.

Vi har fremdeles små barn som liker og bade. Også har vi en mor (meg) som faktisk elsker å bade, men som sjelden tar seg tid til det nå med små barn.

Men, når barna har "vokst fra" badekaret, da skal mor bruke det!!!

Dessuten ser vi at det nok kan være kjekt å ha 2 dusjmuligheter også, med 5 personer i huset :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...