Gå til innhold

Har noen erfaring med Kroatia som feriemål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen fortelle noe om det? vi er en liten familie med barn som tenker litt på det. Har hørt at det er rimelig å leve der.

Skrevet

Har ikke vært der selv, men hørt fra et par nære bekjente som skryter av det. Så får vi se om det blir Kroatia på oss i sommer:-)

Skrevet

Kjenner en som var der i fjor og de var svært godt fornøyd.

Gjest Allviva
Skrevet

Nå kommer det sikkert litt an på hvor i Kroatia dere havner, men jeg var i Hvar i fjor høst og syns det var fint.

Sjarmerende kultur. Flott natur Føler du bor i en landsby tatt ut fra bibelhistorien. Svært rimelig å leve der. Godt og varmt og passe behagelig uteliv. Eneste jeg savnet var strendene. Men det er gode bademuligheter langs svaberg og også en bitteliten badeplass med sandgrus. Det er også mange utfluktsmuligheter med båt til naboøyene for drøyt 50-100 kr. Der får dere muligheten til å oppsøke flott strand eller storby (Split som er hovedstaden). Dersom dere kjøper pakketilbud hvor det står Split, må dere være obs på at det er mest sannsynlig at det er en av øyene utforbi dere skal bo. Dere må med andre ord regne med litt reisetid med båt og buss etter at flyet har landet. men slik er det jo mange steder.

Skrevet

Jeg har vært på øya Hvar og øya Brac. Vi fløy til Split og tok båt videre derfra (charter, så alt var lagt opp). Hvis ikke jeg husker feil var det ca en halv time med båt (hydrofoil) til Brac og en drøy time til Hvar.

På Hvar er det en ganske liten strand, men det er gode muligheter på svabergene (kan leie solseng også der).

Har du barn vil jeg kanske tro at Brac er bedre da de har en virkelig flott strand, Zlatni Rat.

Ellers Kroatia et fint land å være på ferie i. Vannet er krystallklart, man kommuniserer greit på engelsk på feriestedene og det er billig å leve. Også er det bare en tretimers flytur unna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...