Gå til innhold

Galt å la sove lenge?

Gjest godtåsove

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Jeg har hørt at man ikke skal vekke sovende bjørner, men barn? Man kan ikke la dem sove i timesvis heller hvis det går ut over nattesøvnen:-)

Det er rart hvor fort de ligner på sinte bjørner hvis de blir vekekt ofte nok ;-)

Men jeg mente egentlig små babyer da - større barn må man jo sosialisere etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Hahaha - jo det har jeg virkelig hatt :-)))

Nei, det jeg mente var at man ikke trenger å vekke en unge for å gi mat hver så-og-så mange timer hvis ungen ellers våkner når den er sulten, legger på seg, tisser og bæsjer og ellers virker frisk. Noen bebier spiser hver halvtime i starten - noen hver femte time. Men hvis man vekker en som vil spise hver femte time hver tredje time isteden, så kan ungen bli bare stresset også kan man ødelegge det naturlige søvnmønsteret.

Men dette er da for bittesmå barn. Man lar ikke toåringen være oppe om natta og sove om dagen fordi ungen tilfeldigvis liker det best sånn selv :-)))

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Neineinei, jeg mente de aller minste :-)

De som er større må man jo begynne å justere etterhvert. Jeg trodde trådstarteren hadde en liten mikrotass :-)

Tror det jeg også, jeg kunne bare ikke la være å angripe din tilsynelatende henvisning til barnr i sin alminnelighet *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Tror det jeg også, jeg kunne bare ikke la være å angripe din tilsynelatende henvisning til barnr i sin alminnelighet *S*

Hehe, ja, jeg så det når jeg leste hva jeg hadde skrevet nå.

Det skulle tatt seg ut når de kommer i tenårene da...... *laugh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvor fort de ligner på sinte bjørner hvis de blir vekekt ofte nok ;-)

Men jeg mente egentlig små babyer da - større barn må man jo sosialisere etterhvert :-)

Hmmm, JEG kan ligne en sovende bjørn som blir vekket, hvis det er på feil tidspunkt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...