Gå til innhold

lyne mcqueen

Rapido

Anbefalte innlegg

De er jo så dyre desse bilene.Men poden har lyst på den store lyne mcqueen bilen som koster mellom 350-400kr i butikken.Han har snart bursdag,så da byr jo anledningen seg:-)

Er det noen som har kjøpt den via nettbutikk som kan tipse meg?Eller om det er en lekebutikk hvor den er på salg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker.Men er ikke det en auksjon adresse?Fant denne linken da jeg søkte Amazon.co.uk. Er det trygt nok å handle utenfor Norge? er litt grønn på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.Men er ikke det en auksjon adresse?Fant denne linken da jeg søkte Amazon.co.uk. Er det trygt nok å handle utenfor Norge? er litt grønn på dette...

Ja, det er auksjon, men noen av dem har også en "buy now"-funksjon, dvs at hvis du "byr" den eksakte "buy now"-prisen så avsluttes auksjonen.

Helt risikofritt er det ikke å handle på nett, men jeg har handlet over ebay UK med hell flere ganger. Du må nesten selv vurdere om du vil ta en slik risiko, men det er mye du kan gjøre for å minske risikoen.

Kort om tips (står mer om dette på nettsidene):

* sjekk hva slags tilbakemeldinger vedkommende selger har fått (positive/negative). By bare på gjenstander fra selgere som _har_ en historikk OG som har en _god_ historikk.

* sjekk at det står at de sender til Norge. Sjekk også prisen for forsendelse til Norge slik at du ikke får ubehagelige overraskelser mht pris på dette

* jeg har kun kjøpt fra selgere som aksepterer bruke av PayPal

* Ved auksjon: vent til det er ganske kort tid igjen før du byr - max 20-30 minutter, for da er det grensen for hvor mange som rekker å by over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er auksjon, men noen av dem har også en "buy now"-funksjon, dvs at hvis du "byr" den eksakte "buy now"-prisen så avsluttes auksjonen.

Helt risikofritt er det ikke å handle på nett, men jeg har handlet over ebay UK med hell flere ganger. Du må nesten selv vurdere om du vil ta en slik risiko, men det er mye du kan gjøre for å minske risikoen.

Kort om tips (står mer om dette på nettsidene):

* sjekk hva slags tilbakemeldinger vedkommende selger har fått (positive/negative). By bare på gjenstander fra selgere som _har_ en historikk OG som har en _god_ historikk.

* sjekk at det står at de sender til Norge. Sjekk også prisen for forsendelse til Norge slik at du ikke får ubehagelige overraskelser mht pris på dette

* jeg har kun kjøpt fra selgere som aksepterer bruke av PayPal

* Ved auksjon: vent til det er ganske kort tid igjen før du byr - max 20-30 minutter, for da er det grensen for hvor mange som rekker å by over

Min paypal konto ble misbrukt på e-bay. Plutselig fikk jeg en mail om jeg hadde kjøpt noe jeg ikke hadde bestilt og det lbe sendt til en adresse som var ukent for meg.

Jeg fikk pengene igjen, det var en del tusen, men jeg har nok mistet tillitten til e-bay og PayPal nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min paypal konto ble misbrukt på e-bay. Plutselig fikk jeg en mail om jeg hadde kjøpt noe jeg ikke hadde bestilt og det lbe sendt til en adresse som var ukent for meg.

Jeg fikk pengene igjen, det var en del tusen, men jeg har nok mistet tillitten til e-bay og PayPal nå.

Virkelig?

Jeg fikk en mail for en tid tilbake som så helt ekte ut - sendt fra paypal, med info om at noen hadde prøvd å hacke paypal-kontoen min, og beskjed om å klikke på linken i mailen og logge med på med brukernavn og passord.

Det så helt profft og ekte ut.

Men fordi det var en bjelle i bakhodet som sa meg at man ikke skulle logge inn via link i mail, men gå direkte inn på paypals nettside og logge meg inn der, så gjorde jeg det. Jeg fant ikke noe galt, og fant fram mailadr i paypal og spurte om det var en luremail, og det bekreftet de.

Så det gjelder å være på alerten.

Selv om det ikke hadde skjedd noe galt da - de ville bare lure meg til å gi fra meg passordet mitt - så for sikkerhets skyld slettet jeg kredittkortet mitt fra paypalkontoen min.

Dette var i fjor høst en gang, og siden har jeg ikke handlet, intil forrige uke da jeg re-aktiverte. Så krysser fingrene for at det går bra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...