Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kan ikke stemme!! Puppene mine har i den siste tiden vokst noe (veldig sen pubertet?), så mine BH'er i str 75B er litt for små i koppen. Jeg har nettopp målt for å finne min riktige str siden jeg har hørt at 80% av norske kvinner bruker feil BH str.

I følge målene mine skal jeg bruke 65F. Finnes det?? Det hørtes ut som en utrolig stor kopp, og veldig trangt rundt "livet", siden jeg synes 75 sitter helt passe på midterste hakket.

Noen andre som har målt seg og fått merkelige "svar"? Og hvor i alle dager skal jeg finne en BH i 65F?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• AneM1365380603

7

• Babette

5

• lille fisk

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ta deg en tur på en skikkelig undertøysforretning og få hjelp til å finne riktig størrelse. :o)

Skrevet

Hvor har du hentet info om dette målet? 65F = gedigne pupper på en knøtte smal kropp, høres litt feil ut...

Men du, husk at når du kjøper bh skal den sitte tait på ytterste hakket. etter endel bruk og vask begynner bh-en å sige litt og da må du ha strammemuligheter. Puppene skal heller ikke tyte og passform er dessuten også viktig, vi er jo slett ikke like alle sammen.

Mary Poppins
Skrevet

Ja det hørtes merkelig ut. Jeg hadde ikke stolt på de svarene man får på nettet, har hørt mange få rare svar av de. Gå heller innom en ordentlig undertøysbutikk og få dem til å måle deg.

65 er jo veldig lite... Er du veldig smal og tynn rundt ryggen? Kan aldri huske å ha sett str 65 jeg, men det finnes sikkert.

Skrevet

Ja det hørtes merkelig ut. Jeg hadde ikke stolt på de svarene man får på nettet, har hørt mange få rare svar av de. Gå heller innom en ordentlig undertøysbutikk og få dem til å måle deg.

65 er jo veldig lite... Er du veldig smal og tynn rundt ryggen? Kan aldri huske å ha sett str 65 jeg, men det finnes sikkert.

Jeg er jo veldig smal og tynn men jeg har jo ikke giga-pupper! Kjøpte meg en i 75C i dag, den er litt slakk, men jeg fant ikke i 70C, og 70B så veldig smått ut..

Må nok gå å måle i en undertøysbutikk!

Skrevet

Det var en tråd om dette her på nettet for en tid siden og mange av oss målte pupper og brystkasse og veldig mange fikk resultater i "testen" som var helt på trynet! Jeg fikk at jeg burde bruke 75 A (tror jeg det var), veeeel.... Jeg er en 75 DD....

Skrevet

Hvor har du hentet info om dette målet? 65F = gedigne pupper på en knøtte smal kropp, høres litt feil ut...

Men du, husk at når du kjøper bh skal den sitte tait på ytterste hakket. etter endel bruk og vask begynner bh-en å sige litt og da må du ha strammemuligheter. Puppene skal heller ikke tyte og passform er dessuten også viktig, vi er jo slett ikke like alle sammen.

http://www.underverker.no/pJbS2h.ips her hentet jeg dette.

Hvis jeg legger på 3 cm på under bysten, slik at jeg får 70 blir str 70C, og det synes jeg høres mer normalt ut...

Skrevet

Det var en tråd om dette her på nettet for en tid siden og mange av oss målte pupper og brystkasse og veldig mange fikk resultater i "testen" som var helt på trynet! Jeg fikk at jeg burde bruke 75 A (tror jeg det var), veeeel.... Jeg er en 75 DD....

Hehehe.... det var jo ganske stor forskjell da! må nok få profesjonell hjelp her ja!

Gjest imzedimze
Skrevet

Det er jo deg selv som må ha greid å måle til 65 cm når du målte da?? :P

lene alexandra har 65 E forresten.:)

men den størrelsen må være veldig vanskelig å finne, om den skal stemme? må på dyre spesialbutikker da isåfall...

Skrevet

Hvis jeg legger på 3 cm på under bysten, slik at jeg får 70 blir str 70C, og det synes jeg høres mer normalt ut...

Der fikk jeg 70 D og det høres riktig ut nå, har gått ned noen kilo siden jeg var hos "spesialist" og fikk funnet riktig str. :o)

Gjest imzedimze
Skrevet

Jeg er jo veldig smal og tynn men jeg har jo ikke giga-pupper! Kjøpte meg en i 75C i dag, den er litt slakk, men jeg fant ikke i 70C, og 70B så veldig smått ut..

Må nok gå å måle i en undertøysbutikk!

en 65 F vil ikke være en gigapupp, det er jo en veldig liten F-cup.

Cupen blir større jo flere cm rundt ryggen. Man må opp en cup for hver 5 cm en går ned.

En 65 F tilsvarer en 70 E, som tilsvarer en 75 D, som tilsvarer en 80 D, som tilsvarer en 85 B (ikke at du kan bruke 85 når du er 65, det blir altfor stort rundt ryggen, men det viser et bilde av at en F-cup ikke trenger være en gigapupp.)

Jeg har selv 75 E, og har ikke giga-pupper jeg heller..:) Skulle gjerne hatt dem bare litt større egentlig..

Gjest imzedimze
Skrevet

en 65 F vil ikke være en gigapupp, det er jo en veldig liten F-cup.

Cupen blir større jo flere cm rundt ryggen. Man må opp en cup for hver 5 cm en går ned.

En 65 F tilsvarer en 70 E, som tilsvarer en 75 D, som tilsvarer en 80 D, som tilsvarer en 85 B (ikke at du kan bruke 85 når du er 65, det blir altfor stort rundt ryggen, men det viser et bilde av at en F-cup ikke trenger være en gigapupp.)

Jeg har selv 75 E, og har ikke giga-pupper jeg heller..:) Skulle gjerne hatt dem bare litt større egentlig..

der jeg skrev 80 D skulle det stå 80 C forresten

Skrevet

Prøvde kalkulatoren og den er jo helt vill. Nei, gå i en ordentlig butikk og prøv under veiledning fra voksen og erfaren ekspeditørdame :)

AneM1365380603
Skrevet

Du som later til å ha litt kunnskap om bh'er... Hvis puppen tyter litt ut av cupen, betyr det at jeg burde gått opp en str på cupen og ned en str på vidden?

Skrevet

Du som later til å ha litt kunnskap om bh'er... Hvis puppen tyter litt ut av cupen, betyr det at jeg burde gått opp en str på cupen og ned en str på vidden?

Hvis puppen tyter ut, men bh'en er passe rundt på det ytterste hakket må du vel rett og slett bare ha en cup større i samme vidde?

Skrevet

Prøvde kalkulatoren og den er jo helt vill. Nei, gå i en ordentlig butikk og prøv under veiledning fra voksen og erfaren ekspeditørdame :)

Jeg tror det har noe med hvordan man måler å gjøre for jeg mener det var denne vi brukte i høst når vi drev og målte her inne også. Og da fikk jeg som sagt 75A... Man må måle høyere opp når man måler over puppen enn når man måler rundt brystkassen.

For i dag fikk jeg 70D som nok kan stemme på meg nå.

AneM1365380603
Skrevet

Hvis puppen tyter ut, men bh'en er passe rundt på det ytterste hakket må du vel rett og slett bare ha en cup større i samme vidde?

Jeg får forsøke det. Den ene bh'n er litt sånn tytete, og det er lite lekkert altså. Nesten som flesk som tyter ut. Jeg må rette opp i sakene med jevne mellomrom, og det skal være unødvendig.

Skrevet

Hvis du er 65 cm rundt rett under puppene, så skal du ha bh str 65 ja. (Eller dvs om du er 63-67 cm eller noe sånt...)

Skrevet

Jeg får forsøke det. Den ene bh'n er litt sånn tytete, og det er lite lekkert altså. Nesten som flesk som tyter ut. Jeg må rette opp i sakene med jevne mellomrom, og det skal være unødvendig.

He he, kjenner igjen det der gett:-) Men nå har jeg en 6 uker gammel baby da, og puppene vokser over alle breddegrader!

AneM1365380603
Skrevet

He he, kjenner igjen det der gett:-) Men nå har jeg en 6 uker gammel baby da, og puppene vokser over alle breddegrader!

Det er fint med melkepupper da ;) Det er de få periodene av livet mitt der jeg har hatt svære mugger, he he.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...