Gjest Villniss Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Er så bekymret for eldstedattera mi som snart blir 9 år. Hun har så og si kronisk hodepine med varierende styrke. Hun våkner ofte med hodepine, og den ser ikke ut til å forsvinne igjen. Hun har også mer hodepine nå enn hun feks hadde i fjor. Da var det titt og ofte, men nå er det omtrent HVER dag! Dette er ikke normalt, og jeg forgår snart av bekymring. Har selvsagt vært hos lege med henne, men ingenting ble gjort før ca en måned siden. Da ba legen meg om å loggføre hodepinen hennes en måneds tid; tidspukt, variget, tiltak, osv. Nå har snart en måned gått, og vi skal tilbake til legen. Jeg ser på loggen at hun omtrent har kronisk hodepine. Hva er det legen mest sannsynlig kommer til å gjøre nå? Legge henne inn? Rekvirere MR, EEG? Hun har tidliger fått utført synstest på mitt iniativ, men alt var ok med synet. Er utrolig bekymret!!! Tenk om det er en hjernesvulst? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 En hodepine som har vart så lenge og som kommer så ofte er trolig ikke forårsaket av en alvorlig tilstand. For å være sikker på det pleier man ofte å ta en CT eller MR og gjerne et EEG i tillegg til vanligeblodprøver, og regelen er at disse prøvene er normale. Den aller, aller vanligste årsak til langvarig og kronisk hodepine er muskelspenning i skulder og nakkemuskulatur. Årsaken til det igjen er svært forskjellig og individuell, men behandlingen vil som regel være avspenningsøvelser kombinert med hjelp til å forstå hvorfor barnet reagerer med slike spenninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.