Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal for første gang til individuell lønnsforhandling, og er litt nervøs.

Har ringt litt rundt og funnet gjennomsnittlig månedsinntekt for min arbeidsgruppe - hvordan skal jeg regne om dette til årsinntekt? Ganger jeg det bare med 11 eller regnes feriepengene også som en del av årslønna?

Jeg vet prosentene fra lønnsforhandlingene til hvoedorganisasjonene og bør minimum gå opp dette, men tror kanskje jeg ligger under gjennomsnittet og hvor jeg bør ligge lønnsmessig.

Det siste året (og fremdeles) har jeg vært i permisjon. Jeg føler derfor at det blir vanskligre å forhandle og argumentere for bedre lønn. Noen som har tips og råd til meg så blir jeg kjempeglad!!

Skrevet

Dersom du har en årslønn på 300.000, så er mnd. lønna 300.000/12 = 25000. Timelønna er årslønn / 1950 = 153,85.

Når året er slutt stemmer ikke årslønn med hva du faktisk har fått i løpet av året. Feriepengene (som er en del av lønna) baserer seg jo på hva du tjente året før.

Skrevet

Du ganger månedsinntekta med 12.

Nei, det blir vel feil? Man får ikke lønn 12 mnd i året...Ferie trekkes fra...

Skrevet

Årslønn regnes likevel som 12 ganger månedslønn.

Persille1365381127
Skrevet

Beregningen til Speak er riktig.

Skrevet

Vi klarte faktisk for noen år siden å forhandle oss frem til 12 månedslønner, slik at i mai får vi vanlig månedslønn + feriepenger.

Skrevet

Vi klarte faktisk for noen år siden å forhandle oss frem til 12 månedslønner, slik at i mai får vi vanlig månedslønn + feriepenger.

Ja, og det er det som nettopp er mitt poeng egentlig - at man normalt sett har 11 månedslønner + feriepenger - men at enkelte bedrifter har framforhandlet bedre løsninger....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...