Lillemus Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Fikk overtalt Snuppa til å få sette en stikkpille (paracet) for litt over en time siden. Før det lå hun bare og ynket seg og hadde feber og var helt utafor. Nå sitter hun og skravler og nynner og spiller på pc'n. ) Og siden hun responderer så godt på pillen regner jeg med at dette ikke er noe farlig, men håper det går over snart. Slitsomt for oss alle dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Piller er greit. Men er det noe spesielt med at det er en STIKKpille egentlig? Hadde det ikke hatt like god effekt med paracet med banansmak som smelter på tungen? Jenta høres jo stor ut som spiller på pcen og greier... jaja. Jeg slutter aldri å undre meg over hva folk lager innlegg om her på DOL:) Beklager 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Piller er greit. Men er det noe spesielt med at det er en STIKKpille egentlig? Hadde det ikke hatt like god effekt med paracet med banansmak som smelter på tungen? Jenta høres jo stor ut som spiller på pcen og greier... jaja. Jeg slutter aldri å undre meg over hva folk lager innlegg om her på DOL:) Beklager Den lille saken her er 7,5 år gammel og klin hysterisk over alt som er nytt og som skal i munnen. Jeg har smeltetabletter også, men aldri i verden om jeg får det i henne! Og da er stikkpiller veldig, veldig kjekt for det godtar hun. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Piller er greit. Men er det noe spesielt med at det er en STIKKpille egentlig? Hadde det ikke hatt like god effekt med paracet med banansmak som smelter på tungen? Jenta høres jo stor ut som spiller på pcen og greier... jaja. Jeg slutter aldri å undre meg over hva folk lager innlegg om her på DOL:) Beklager Ikke alle unger som godtar å spise medisin i noen form. Jeg har også overtalt min 5-åring til å få stikkpille. Noe annet var uaktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Piller er greit. Men er det noe spesielt med at det er en STIKKpille egentlig? Hadde det ikke hatt like god effekt med paracet med banansmak som smelter på tungen? Jenta høres jo stor ut som spiller på pcen og greier... jaja. Jeg slutter aldri å undre meg over hva folk lager innlegg om her på DOL:) Beklager Lillemus har et innlegg litt lengre ned der hun forteller om datterens oppkast. Så om hun hadde tatt paracet gjennom munnen ville sikkert sjansen vært stor for at den hadde kommet opp igjen rimelig raskt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Ikke alle unger som godtar å spise medisin i noen form. Jeg har også overtalt min 5-åring til å få stikkpille. Noe annet var uaktuelt. Godt å høre at det ikke er bare min. ) Hun hylte i en halvtime før jeg fikk overtalt henne til å ta markkur for en stund siden. Uka etter skulle hun ta andre dose hos pappan, tok imot begeret, sa:"Skål!" og slukte det hele med et stort glis. *Snøft* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Den lille saken her er 7,5 år gammel og klin hysterisk over alt som er nytt og som skal i munnen. Jeg har smeltetabletter også, men aldri i verden om jeg får det i henne! Og da er stikkpiller veldig, veldig kjekt for det godtar hun. ) Visste ikke om det andre innlegget ditt mht oppkast og sånt:) Men huff. Jeg ville synes det var mer tvilsomt med en unge som nekter å ta tabelett i munnen men som godtar det i rumpa!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Lillemus har et innlegg litt lengre ned der hun forteller om datterens oppkast. Så om hun hadde tatt paracet gjennom munnen ville sikkert sjansen vært stor for at den hadde kommet opp igjen rimelig raskt. Hun hadde nok ikke holdt lenge på den nei - bortsett fra at jeg overhodet ikke får i henne tabletter i noen form da. Ser heller ingen grunn til å styre med mikstur så lenge det finnes stikkpiller! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Visste ikke om det andre innlegget ditt mht oppkast og sånt:) Men huff. Jeg ville synes det var mer tvilsomt med en unge som nekter å ta tabelett i munnen men som godtar det i rumpa!!! ''Men huff. Jeg ville synes det var mer tvilsomt med en unge som nekter å ta tabelett i munnen men som godtar det i rumpa!!!'' Hvorfor det? Er ikke poenget å få i seg tabletten, da? Og du vet, det er stikkpiller til voksne også, er det like betenkelig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Visste ikke om det andre innlegget ditt mht oppkast og sånt:) Men huff. Jeg ville synes det var mer tvilsomt med en unge som nekter å ta tabelett i munnen men som godtar det i rumpa!!! *Hehe* Hun her har aldri "fulgt strømmen". ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Godt å høre at det ikke er bare min. ) Hun hylte i en halvtime før jeg fikk overtalt henne til å ta markkur for en stund siden. Uka etter skulle hun ta andre dose hos pappan, tok imot begeret, sa:"Skål!" og slukte det hele med et stort glis. *Snøft* ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 God bedring da ; ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 ''Men huff. Jeg ville synes det var mer tvilsomt med en unge som nekter å ta tabelett i munnen men som godtar det i rumpa!!!'' Hvorfor det? Er ikke poenget å få i seg tabletten, da? Og du vet, det er stikkpiller til voksne også, er det like betenkelig? fordi det var en spøk, ser du, og litt fordi det tross alt ER eklere å få noe stukket i rumpa enn i munnen:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Gutta våre nekter plent å få stikkpiller, det synes de visst er det verste i verden. Selv om de (særlig ene) er kresne i matveien knasker de heller i seg den bitreste pille enn å få noe inn bak der - det skal de ha seg frabedt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Gutta våre nekter plent å få stikkpiller, det synes de visst er det verste i verden. Selv om de (særlig ene) er kresne i matveien knasker de heller i seg den bitreste pille enn å få noe inn bak der - det skal de ha seg frabedt! Jeg synes heller ikke det er noe gøy å gi stikkpiller. Det føles ikke rett å stikke piller og fingre oppi rumpa på en stakkars unge. jeg husker jeg en gang ble advart mot å lure tabeletter inn i syltetøy og slikt for å lure det i ungen, fordi det ville være nettopp å "lure ungen" - et slags overgrep. Men det er da mye verre å stikke piller i rumpa!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 fordi det var en spøk, ser du, og litt fordi det tross alt ER eklere å få noe stukket i rumpa enn i munnen:) OK, jeg klarte ikke å se det morsomme i det, og da misforsto jeg deg. Men det virker jo som du tenker litt annerledes enn meg i det store og hele, da, hva stikkpiller angår. Ser svaret ditt til Elextra også, virker som du har et annet forhold til barns rumper enn hva jeg har. Når man er syk nok så er det hipp som happ hvor man får inn medisinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg synes heller ikke det er noe gøy å gi stikkpiller. Det føles ikke rett å stikke piller og fingre oppi rumpa på en stakkars unge. jeg husker jeg en gang ble advart mot å lure tabeletter inn i syltetøy og slikt for å lure det i ungen, fordi det ville være nettopp å "lure ungen" - et slags overgrep. Men det er da mye verre å stikke piller i rumpa!? Det er jo ikke vondt å få stikkpille, med mindre man spenner seg og forsøker å forhindre det. Det er vel nettopp det mine gutter gjør. En gir jo uten problemer stikkpiller til baby. Tror ellers det er smak og behag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Jeg synes heller ikke det er noe gøy å gi stikkpiller. Det føles ikke rett å stikke piller og fingre oppi rumpa på en stakkars unge. jeg husker jeg en gang ble advart mot å lure tabeletter inn i syltetøy og slikt for å lure det i ungen, fordi det ville være nettopp å "lure ungen" - et slags overgrep. Men det er da mye verre å stikke piller i rumpa!? Nå stapper jeg ikke akkurat fingrene opp i rumpa på ungen da... Og jeg gjør det jo ikke med mindre hun sier at det er greit, så noe overgrep er det overhodet ikke snakk om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Det er jo ikke vondt å få stikkpille, med mindre man spenner seg og forsøker å forhindre det. Det er vel nettopp det mine gutter gjør. En gir jo uten problemer stikkpiller til baby. Tror ellers det er smak og behag. Jeg kliner inn pillen med vaselin først og gir den med den spisse enden først, stikk i strid med hva man skal. Funker helt fint, den har aldri kommet ut igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg kliner inn pillen med vaselin først og gir den med den spisse enden først, stikk i strid med hva man skal. Funker helt fint, den har aldri kommet ut igjen. ''gir den med den spisse enden først, stikk i strid med hva man skal.'' Hæ? Er det ikke meningen at den spisse enden skal inn først? Det er jo helt ulogisk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.