Gå til innhold

stikkpiller er kjekt!

Lillemus

Anbefalte innlegg

''gir den med den spisse enden først, stikk i strid med hva man skal.''

Hæ? Er det ikke meningen at den spisse enden skal inn først? Det er jo helt ulogisk!

Nei, stikk i strid med all logisk sans står det pakninsvedlegget at... øh... i dette pakningsvedlegget sto det ikke noe om det, men tidligere har det stått at den butte enden skal inn først - det har også vært hardnakket påstått her inne. Jeg har aldri skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

14

• Bookworm

9

• Luska

2

• Gumman

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Spekepølse

Nei, stikk i strid med all logisk sans står det pakninsvedlegget at... øh... i dette pakningsvedlegget sto det ikke noe om det, men tidligere har det stått at den butte enden skal inn først - det har også vært hardnakket påstått her inne. Jeg har aldri skjønt det.

er ikke det for at analmuskelen skal trykke rundt den spisse enden og dytte den oppover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det for at analmuskelen skal trykke rundt den spisse enden og dytte den oppover?

Ja, det var jo en plausibel forklaring, og det kan virke rett det. Jeg har bare aldri tenkt på den måte, regnet med at det mest behagelige var å sette den spisse enden først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er visst noe sånt, men så lenge man sørger for at den kommer innenfor muskelen så har jeg aldri opplevd at den har kommet ut igjen. Funker godt gjør den også, hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er visst noe sånt, men så lenge man sørger for at den kommer innenfor muskelen så har jeg aldri opplevd at den har kommet ut igjen. Funker godt gjør den også, hver gang.

Bare å trykke sammen rompeballene en liten stund det, så holder den seg der den skal. Det tar utrolig kort tid for en stikkpille å løse seg opp....

Ellers har vår nå endelig (i en alder av 10 år) begynt å svelge tabletter, og det er mye enklere. Hun klarer ikke smeltetablettene pga smaken, men vanlig paracet eller ibux for da rekker hun ikke å kjenne på smaken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg kliner inn pillen med vaselin først og gir den med den spisse enden først, stikk i strid med hva man skal. Funker helt fint, den har aldri kommet ut igjen.

Hm, det er da den spisse enden som skal inn først, vel, alternativet er jo den flate - og det da ligner det et overgrep!

Det var i alle fall slik sykepleierne satte stikkpillene på minstemor på sykehuset - og de vet vel hva de gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å trykke sammen rompeballene en liten stund det, så holder den seg der den skal. Det tar utrolig kort tid for en stikkpille å løse seg opp....

Ellers har vår nå endelig (i en alder av 10 år) begynt å svelge tabletter, og det er mye enklere. Hun klarer ikke smeltetablettene pga smaken, men vanlig paracet eller ibux for da rekker hun ikke å kjenne på smaken...

Poden på 9,5 år tar gjerne brusetabletter, løser den først opp i vann og har så i litt husholdningssaft, da blir det ganske godt. Snuppa blir hysterisk bare ved tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er da den spisse enden som skal inn først, vel, alternativet er jo den flate - og det da ligner det et overgrep!

Det var i alle fall slik sykepleierne satte stikkpillene på minstemor på sykehuset - og de vet vel hva de gjør?

Nei, det er den flate enden som skal inn først, men selv har jeg aldri satt dem den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ja, det var jo en plausibel forklaring, og det kan virke rett det. Jeg har bare aldri tenkt på den måte, regnet med at det mest behagelige var å sette den spisse enden først.

Da har sykepleierne satt den feil på mitt barn, i alle fall.

Men det driter jeg litt i, for heller ikke jeg har opplevd at det har vært noen problemer med å sette den med spissen inn. Skjønner forresten at noen kan ha større aversjon mot stikkpiller når man må presse den inn med den flate siden først, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Nei, det er den flate enden som skal inn først, men selv har jeg aldri satt dem den veien.

Ikke jeg heller, og ikke damene på barneavdelingen på 2 sykehus hvor vi har vært. Nei forresten, 3 sykehus i ulike deler av landet.

Ja-ja, interessant!

Forresten, jeg har også fått stikkpiller på barsel, etter keisersnitt. Og da også med spissen først. Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller, og ikke damene på barneavdelingen på 2 sykehus hvor vi har vært. Nei forresten, 3 sykehus i ulike deler av landet.

Ja-ja, interessant!

Forresten, jeg har også fått stikkpiller på barsel, etter keisersnitt. Og da også med spissen først. Hm...

http://www.sykepleien.no/article.php?articleID=976

Den skal med den butte enden først, men de aller, aller fleste setter den med spissen først og det går da bra det og. :o) Som det står på slutten i artikkelen over:"Så lenge du ikke setter den på tvers så går alt greit!" ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har sykepleierne satt den feil på mitt barn, i alle fall.

Men det driter jeg litt i, for heller ikke jeg har opplevd at det har vært noen problemer med å sette den med spissen inn. Skjønner forresten at noen kan ha større aversjon mot stikkpiller når man må presse den inn med den flate siden først, da!

Ja, det ser du hvor logisk det egentlig ser ut at den spisse enden skal først, når til og med sykepleiere setter den feil....

Kunne den ikke like gjerne vært spiss i begge ender da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser du hvor logisk det egentlig ser ut at den spisse enden skal først, når til og med sykepleiere setter den feil....

''Kunne den ikke like gjerne vært spiss i begge ender da?''

Godt poeng! For jeg fikk inntrykk av at poenget var at anus fikk bedre tak til å skyve pillen oppover fordi den var spiss i enden, ikke fordi den var flat i den andre enden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er litt drøyt å rope opp om overgrep i en diskusjon om stikkpiller, det får da være måte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Synes det er litt drøyt å rope opp om overgrep i en diskusjon om stikkpiller, det får da være måte på...

Eh, det var ikke mitt uttrykk, da, det var en eller annen annen som mente at det var i overgrepskategorien... Og jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Spiss i begge ender må jo være best, ja. Send inn forslaget ditt til produsenten! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på bærtur ja, kan man trygt si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det var ikke mitt uttrykk, da, det var en eller annen annen som mente at det var i overgrepskategorien... Og jeg er enig med deg.

Ok, der har du ulempen med å lese fra 100 nyeste og ikke få med seg sammenhengen:-)

Beklager, var ikke meningen å kritisere deg for noe du ikke mener:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ok, der har du ulempen med å lese fra 100 nyeste og ikke få med seg sammenhengen:-)

Beklager, var ikke meningen å kritisere deg for noe du ikke mener:-)

He-he, jeg begynte ikke akkurat å gråte, da, så unnskyldningen er akseptert! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...