Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 ''gir den med den spisse enden først, stikk i strid med hva man skal.'' Hæ? Er det ikke meningen at den spisse enden skal inn først? Det er jo helt ulogisk! Nei, stikk i strid med all logisk sans står det pakninsvedlegget at... øh... i dette pakningsvedlegget sto det ikke noe om det, men tidligere har det stått at den butte enden skal inn først - det har også vært hardnakket påstått her inne. Jeg har aldri skjønt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Nei, stikk i strid med all logisk sans står det pakninsvedlegget at... øh... i dette pakningsvedlegget sto det ikke noe om det, men tidligere har det stått at den butte enden skal inn først - det har også vært hardnakket påstått her inne. Jeg har aldri skjønt det. er ikke det for at analmuskelen skal trykke rundt den spisse enden og dytte den oppover? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 er ikke det for at analmuskelen skal trykke rundt den spisse enden og dytte den oppover? Ja, det var jo en plausibel forklaring, og det kan virke rett det. Jeg har bare aldri tenkt på den måte, regnet med at det mest behagelige var å sette den spisse enden først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 er ikke det for at analmuskelen skal trykke rundt den spisse enden og dytte den oppover? Jo, det er visst noe sånt, men så lenge man sørger for at den kommer innenfor muskelen så har jeg aldri opplevd at den har kommet ut igjen. Funker godt gjør den også, hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jo, det er visst noe sånt, men så lenge man sørger for at den kommer innenfor muskelen så har jeg aldri opplevd at den har kommet ut igjen. Funker godt gjør den også, hver gang. Bare å trykke sammen rompeballene en liten stund det, så holder den seg der den skal. Det tar utrolig kort tid for en stikkpille å løse seg opp.... Ellers har vår nå endelig (i en alder av 10 år) begynt å svelge tabletter, og det er mye enklere. Hun klarer ikke smeltetablettene pga smaken, men vanlig paracet eller ibux for da rekker hun ikke å kjenne på smaken... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg kliner inn pillen med vaselin først og gir den med den spisse enden først, stikk i strid med hva man skal. Funker helt fint, den har aldri kommet ut igjen. Hm, det er da den spisse enden som skal inn først, vel, alternativet er jo den flate - og det da ligner det et overgrep! Det var i alle fall slik sykepleierne satte stikkpillene på minstemor på sykehuset - og de vet vel hva de gjør? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Bare å trykke sammen rompeballene en liten stund det, så holder den seg der den skal. Det tar utrolig kort tid for en stikkpille å løse seg opp.... Ellers har vår nå endelig (i en alder av 10 år) begynt å svelge tabletter, og det er mye enklere. Hun klarer ikke smeltetablettene pga smaken, men vanlig paracet eller ibux for da rekker hun ikke å kjenne på smaken... Poden på 9,5 år tar gjerne brusetabletter, løser den først opp i vann og har så i litt husholdningssaft, da blir det ganske godt. Snuppa blir hysterisk bare ved tanken... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Hm, det er da den spisse enden som skal inn først, vel, alternativet er jo den flate - og det da ligner det et overgrep! Det var i alle fall slik sykepleierne satte stikkpillene på minstemor på sykehuset - og de vet vel hva de gjør? Nei, det er den flate enden som skal inn først, men selv har jeg aldri satt dem den veien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Ja, det var jo en plausibel forklaring, og det kan virke rett det. Jeg har bare aldri tenkt på den måte, regnet med at det mest behagelige var å sette den spisse enden først. Da har sykepleierne satt den feil på mitt barn, i alle fall. Men det driter jeg litt i, for heller ikke jeg har opplevd at det har vært noen problemer med å sette den med spissen inn. Skjønner forresten at noen kan ha større aversjon mot stikkpiller når man må presse den inn med den flate siden først, da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Nei, det er den flate enden som skal inn først, men selv har jeg aldri satt dem den veien. Ikke jeg heller, og ikke damene på barneavdelingen på 2 sykehus hvor vi har vært. Nei forresten, 3 sykehus i ulike deler av landet. Ja-ja, interessant! Forresten, jeg har også fått stikkpiller på barsel, etter keisersnitt. Og da også med spissen først. Hm... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Ikke jeg heller, og ikke damene på barneavdelingen på 2 sykehus hvor vi har vært. Nei forresten, 3 sykehus i ulike deler av landet. Ja-ja, interessant! Forresten, jeg har også fått stikkpiller på barsel, etter keisersnitt. Og da også med spissen først. Hm... http://www.sykepleien.no/article.php?articleID=976 Den skal med den butte enden først, men de aller, aller fleste setter den med spissen først og det går da bra det og. ) Som det står på slutten i artikkelen over:"Så lenge du ikke setter den på tvers så går alt greit!" ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Da har sykepleierne satt den feil på mitt barn, i alle fall. Men det driter jeg litt i, for heller ikke jeg har opplevd at det har vært noen problemer med å sette den med spissen inn. Skjønner forresten at noen kan ha større aversjon mot stikkpiller når man må presse den inn med den flate siden først, da! Ja, det ser du hvor logisk det egentlig ser ut at den spisse enden skal først, når til og med sykepleiere setter den feil.... Kunne den ikke like gjerne vært spiss i begge ender da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Ja, det ser du hvor logisk det egentlig ser ut at den spisse enden skal først, når til og med sykepleiere setter den feil.... Kunne den ikke like gjerne vært spiss i begge ender da? ''Kunne den ikke like gjerne vært spiss i begge ender da?'' Godt poeng! For jeg fikk inntrykk av at poenget var at anus fikk bedre tak til å skyve pillen oppover fordi den var spiss i enden, ikke fordi den var flat i den andre enden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hm, det er da den spisse enden som skal inn først, vel, alternativet er jo den flate - og det da ligner det et overgrep! Det var i alle fall slik sykepleierne satte stikkpillene på minstemor på sykehuset - og de vet vel hva de gjør? Synes det er litt drøyt å rope opp om overgrep i en diskusjon om stikkpiller, det får da være måte på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 http://www.sykepleien.no/article.php?articleID=976 Den skal med den butte enden først, men de aller, aller fleste setter den med spissen først og det går da bra det og. ) Som det står på slutten i artikkelen over:"Så lenge du ikke setter den på tvers så går alt greit!" ;o) He-he, det er jo sant, da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Synes det er litt drøyt å rope opp om overgrep i en diskusjon om stikkpiller, det får da være måte på... Eh, det var ikke mitt uttrykk, da, det var en eller annen annen som mente at det var i overgrepskategorien... Og jeg er enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Ja, det ser du hvor logisk det egentlig ser ut at den spisse enden skal først, når til og med sykepleiere setter den feil.... Kunne den ikke like gjerne vært spiss i begge ender da? Spiss i begge ender må jo være best, ja. Send inn forslaget ditt til produsenten! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Synes det er litt drøyt å rope opp om overgrep i en diskusjon om stikkpiller, det får da være måte på... Litt på bærtur ja, kan man trygt si... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Eh, det var ikke mitt uttrykk, da, det var en eller annen annen som mente at det var i overgrepskategorien... Og jeg er enig med deg. Ok, der har du ulempen med å lese fra 100 nyeste og ikke få med seg sammenhengen:-) Beklager, var ikke meningen å kritisere deg for noe du ikke mener:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Ok, der har du ulempen med å lese fra 100 nyeste og ikke få med seg sammenhengen:-) Beklager, var ikke meningen å kritisere deg for noe du ikke mener:-) He-he, jeg begynte ikke akkurat å gråte, da, så unnskyldningen er akseptert! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.