Gå til innhold

Gi til loppemarked

cizz

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å finne frem ting vi skal gi til loppemarked. Var på loppemarked i fjor høst, og syns det var så utrolig mye _søppel_ som folk hadde gitt fra seg!! Greit nok at ting er brukt, men noe var rett og slett kun modent for søppelkassen. Tenker ikke folk på at arrangørene må betale for å bli kvitt dette etterpå, er det bare en billig og enkel måte å få kjørt bort søpla på??

Nå lurer jeg litt, for vi skal sende avgårde kjøkkenbordet vårt med fire stoler, det er det vi har i bruk nå så det er jo ikke noe gammalt ræl, men to av stolene er ødelagt på setet (dvs flasset av maling og løsnet litt i liminga). Vi har brukt dem med pute på, men jeg hadde ikke tenkt å sende med putene. Går det greit tror dere, eller...? Kan jeg forresten sende avgårde sengetøy og håndklær, de er hele og fine, vi har bare for mange, men ville du kjøpt håndklær på loppis liksom...?

Jeg er som sagt opptatt av å ikke sende avgårde søppel, den skal jeg klare å kvitte meg med selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Bookworm

7

• mariaflyfly

6

• calendula

3

Mest aktive i denne tråden

Kjøkkenmøblementet høres helt greit ut. Du kan spørre de som holder loppemarkedet om det er ok med håndlklær og sengetøy, de vet nok hva som er salgbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møblene sender du helt klart avgårde, mange er på jakt etter møbler de selv kan pusse opp og sette sitt eget preg på. :o)

Sengetøy og håndklær derimot... Tja. Nja. Jeg hadde ikke kjøpt det på loppis, men det er kanskje noen som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri kjøpt sengeklær eller håndklær brukt! Men møber kan sendes av gårde (nesten uansett stand) for noen ønsker uansett å pusse dem opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møblene ville jeg gitt til loppemarkedet, men sengetøy, håndklær og gardiner vill jeg gitt til innsamling til f.eks. øst-Europa (Ukraina, Romania etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Møblene kan du sende, men jeg hadde nok ikke sendt avgårde sengeklær/håndklær og slikt. Det er ting man uansett får kjøpt så billig og ikke minst får i gave, at det tror jeg ikke det er særlig mange som ønsker å kjøpe på loppis.

Levèr det til Frelsesarmeen, eller en annen organisasjon som driver med nødhjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møblene ville jeg gitt til loppemarkedet, men sengetøy, håndklær og gardiner vill jeg gitt til innsamling til f.eks. øst-Europa (Ukraina, Romania etc)

Hadde ikke gitt det dit en gang jeg, synes jeg er rett og slett ufyselig... Hvorfor skal østblokkland ta til takke med noe nordmenn ikke vil ha?

Jeg bruker sengetøy til vaskekluter og div, før det kastes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg fant sengetøy jeg likte godt, kunne jeg fint kjøpt brukt. Men ville nok foretrukket å kjøpt det på Fretex. (Føles liksom renere.)

Hånduker hadde jeg ikke kjøpt brukt. Men om jeg var i manko og ble tilbudt av gode venner, hadde jeg nok takket ja.

Kjøkkenbord og stoler kan nok mange sette pris på.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sengetøy og håndklær bør du ikke sende til loppemarked.

Alt som kan males derimot selv om det er aldri så slitt, kan du sende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sendt alt avsted.

Jeg har også vært mye på loppis, og det er mange som kjøper håndklær og sengetøy.Mange syr det om..

Gleder meg til loppesesongen :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møblene sender du helt klart avgårde, mange er på jakt etter møbler de selv kan pusse opp og sette sitt eget preg på. :o)

Sengetøy og håndklær derimot... Tja. Nja. Jeg hadde ikke kjøpt det på loppis, men det er kanskje noen som gjør det?

Har du ikke vaskemaskin? ;-)

Blir stadig mer oppgitt over alt som folk aldri kunne ha tenkt seg å kjøpe brukt! Vi kommer til å betale dyrt for vår levemåte før vi aner det.

Jeg kjøper glatt både klær, sengetøy og håndklær på loppemarked hvis jeg finner noe jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stadig mer oppgitt over alt som folk aldri kunne ha tenkt seg å kjøpe brukt! Vi kommer til å betale dyrt for vår levemåte før vi aner det.

Jeg kjøper glatt både klær, sengetøy og håndklær på loppemarked hvis jeg finner noe jeg liker.

Hvordan får du ut lukten da? Alle hjem har jo en egen lukt i sengetøyet. Jeg fikk noen av en i familien, de var ikke brukt mye men hadde fått lukten. Jeg gikk så langt at jeg kokte dem, men lukten var der likevel. Jeg kjøper ikke klær og slikt på loppemarked av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan får du ut lukten da? Alle hjem har jo en egen lukt i sengetøyet. Jeg fikk noen av en i familien, de var ikke brukt mye men hadde fått lukten. Jeg gikk så langt at jeg kokte dem, men lukten var der likevel. Jeg kjøper ikke klær og slikt på loppemarked av den grunn.

Et par runder med parfymefri vaskepulver tar lukten. Tørker klær ute om sommeren og det hjelper mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par runder med parfymefri vaskepulver tar lukten. Tørker klær ute om sommeren og det hjelper mye.

Aha, uten parfyme altså. Skal prøve det på noen av mine egne trekk da. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men å kjøpe brukt sengetøy!? Da vil jeg tro det er så utslitt at eierne ikke vil ha det selv lenger og da vil sannsynligvis ikke jeg ha det heller. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men å kjøpe brukt sengetøy!? Da vil jeg tro det er så utslitt at eierne ikke vil ha det selv lenger og da vil sannsynligvis ikke jeg ha det heller. :o)

Jeg kjøpte flott damasksengetøy på loppemarked i fjor - av typen skikkelig dyrt.

Det virket helt ubrukt.

Det er mange som gir til loppemarked når de tømmer dødsbo. En del eldre mennesker har spart på dyrt sengetøy fordi det er for fint til å bruke.

Men selvsagt må man se på det man kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen motforestillinger mot å kjøpe masse ting bruk, men sengetøy, håndklær, vaskekluter o.l. kjøper jeg ikke brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gitt det dit en gang jeg, synes jeg er rett og slett ufyselig... Hvorfor skal østblokkland ta til takke med noe nordmenn ikke vil ha?

Jeg bruker sengetøy til vaskekluter og div, før det kastes...

Sengetøy er da ikke ufyselig selv om det er brukt? Det er jo rent?

På et hotell ligger man da i brukt sengetøy, men det er jo rent!

Nei, jeg synes ikke det er ufyselig å gi bort til f.eks. barenhjem i Romania som omtrent ikke har NOENTING! Det er vel bedre at de kan få sengtøy som vi har for mye av, eller håndklær vi ikke liker fargen på - enn at vi kaster det og de ikke har noe til barna???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy er da ikke ufyselig selv om det er brukt? Det er jo rent?

På et hotell ligger man da i brukt sengetøy, men det er jo rent!

Nei, jeg synes ikke det er ufyselig å gi bort til f.eks. barenhjem i Romania som omtrent ikke har NOENTING! Det er vel bedre at de kan få sengtøy som vi har for mye av, eller håndklær vi ikke liker fargen på - enn at vi kaster det og de ikke har noe til barna???

''Sengetøy er da ikke ufyselig selv om det er brukt? Det er jo rent?''

Joda, men jeg bruker opp sengetøyet mitt til det er fullstendig utslitt før jeg kaster det så jeg så for meg at det var utslitte og utvaskede gamle lørver....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...