mariaflyfly Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hadde ikke gitt det dit en gang jeg, synes jeg er rett og slett ufyselig... Hvorfor skal østblokkland ta til takke med noe nordmenn ikke vil ha? Jeg bruker sengetøy til vaskekluter og div, før det kastes... ''Hvorfor skal østblokkland ta til takke med noe nordmenn ikke vil ha? '' Fordi de i en del tilfeller ikke har NOEN ting? Jeg har sendt en del barneklær og utstyr med slike sendinger til barnehjem i Romania. Det er jo snakk om fullt brukbare ting, ikke utslitte filler... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 ''Sengetøy er da ikke ufyselig selv om det er brukt? Det er jo rent?'' Joda, men jeg bruker opp sengetøyet mitt til det er fullstendig utslitt før jeg kaster det så jeg så for meg at det var utslitte og utvaskede gamle lørver.... cizz skrev at ''de er hele og fine, vi har bare for mange'' Det er noen som alltid får sengesett og håndkler i gave (fra folk med dårlig smak, ref. diverse innlegg her om julegaver), og da blir det nok litt annerledes... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Har du ikke vaskemaskin? ;-) Blir stadig mer oppgitt over alt som folk aldri kunne ha tenkt seg å kjøpe brukt! Vi kommer til å betale dyrt for vår levemåte før vi aner det. Jeg kjøper glatt både klær, sengetøy og håndklær på loppemarked hvis jeg finner noe jeg liker. Vi kjøper masse brukt, vi, både klær og møbler og ting & tang. Men sengetøy og håndklær er ting man ofte får i julegave/bursdagsgave, og dermed faller behovet bort. Slik er det også med mine venner, vet jeg, og dermed kan det være smart å gi disse tingene til en hjelpeorganisasjon i steden for loppemarked - der det blir arrangøren som får problemet i ettertid om ingen kjøper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest basty Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Nei, sengetøy og håndklær bør du ikke sende til loppemarked. Alt som kan males derimot selv om det er aldri så slitt, kan du sende. Hvorfor kan hun ikke sende sengetøy? Jeg har kjøpt sengetøy på loppis. Når jeg kom hjem tok jeg det rett på kokvask i vaskemaskina. Ikke noe vere å bruke det enn sengetøy som er blitt brukt av ørten mange andre på hotell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 ''Hvorfor skal østblokkland ta til takke med noe nordmenn ikke vil ha? '' Fordi de i en del tilfeller ikke har NOEN ting? Jeg har sendt en del barneklær og utstyr med slike sendinger til barnehjem i Romania. Det er jo snakk om fullt brukbare ting, ikke utslitte filler... Nå må du ikke dra min mening for langt her heller - jeg har ikke sagt noe om barneklær og utstyr (har selv sendt dette), men jeg snakket om sengetøy og håndklær (brukte sådanne)... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Nå må du ikke dra min mening for langt her heller - jeg har ikke sagt noe om barneklær og utstyr (har selv sendt dette), men jeg snakket om sengetøy og håndklær (brukte sådanne)... Jeg har masse sengetøy liggende som er skikkelig 90-talls i fargene, men det er ikke spesielt slitt. Jeg sender slikt til sånne innsamlinger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg har masse sengetøy liggende som er skikkelig 90-talls i fargene, men det er ikke spesielt slitt. Jeg sender slikt til sånne innsamlinger. Hva er forskjellen på sengetøyfargene fra 90-tallet i forhold til inneværende tiår? Jeg er ikke spydig, jeg bare lurer på det. Jeg er på amøbestadiet når det gjelder interiør og alt sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hva er forskjellen på sengetøyfargene fra 90-tallet i forhold til inneværende tiår? Jeg er ikke spydig, jeg bare lurer på det. Jeg er på amøbestadiet når det gjelder interiør og alt sånt. *Humrer* Jeg har sengetøy som er sikkert 10 år gammelt, fra Høie og det er like fint ennå - også i fargene. ) På den annen side har jeg aldri vært så veldig opptatt av å følge trender og moter, så ergo sitter jeg sjelden med ting som er totalt ut og helt hinsides dagens trend. ) Ikke at jeg bryr meg når det gjelder sengetøy heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hva er forskjellen på sengetøyfargene fra 90-tallet i forhold til inneværende tiår? Jeg er ikke spydig, jeg bare lurer på det. Jeg er på amøbestadiet når det gjelder interiør og alt sånt. Det er masse sterke farger på det jeg har - blått, vinrødt og gult i noen svære blomster. Det var ikke engang særlig lekkert da jeg kjøpte det, men det var billig og passa inn på soverommet vi hadde da. Dessuten har jeg bytta ut dynene med ei stor dobbeltdyne siden den tid, nå har jeg to sengesett jeg bruker i plain hvitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det er masse sterke farger på det jeg har - blått, vinrødt og gult i noen svære blomster. Det var ikke engang særlig lekkert da jeg kjøpte det, men det var billig og passa inn på soverommet vi hadde da. Dessuten har jeg bytta ut dynene med ei stor dobbeltdyne siden den tid, nå har jeg to sengesett jeg bruker i plain hvitt. *Ler* Hørtes lekkert ut... ;o) Har ett og annet bomkjøpet jeg også og hos min kjære er det oppti lflere flanellssett som definitivt trenger utskifting, men jeg finner jo aldri noen jeg liker! Vi sverger til flanell om vinteren nemlig. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 *Ler* Hørtes lekkert ut... ;o) Har ett og annet bomkjøpet jeg også og hos min kjære er det oppti lflere flanellssett som definitivt trenger utskifting, men jeg finner jo aldri noen jeg liker! Vi sverger til flanell om vinteren nemlig. ) Jeg liker også flanell om vinteren, og Storebror vil bare ha flanell hele året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 *Ler* Hørtes lekkert ut... ;o) Har ett og annet bomkjøpet jeg også og hos min kjære er det oppti lflere flanellssett som definitivt trenger utskifting, men jeg finner jo aldri noen jeg liker! Vi sverger til flanell om vinteren nemlig. ) Det finnes jo så masse fint sengetøy!? Problemet er at de skikkelig gode og fine sett koster skjorta og mer til. Jeg pleier å skjøpe slikt på salg, fordi jeg er kvalitetsfreak og sjelden liker de billige. Skulle gjerne ha byttet ut mer av det vi har, men er for økonomisk anlagt til å hive ut ok sengetøy bare fordi det er litt slitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg liker også flanell om vinteren, og Storebror vil bare ha flanell hele året. Jeg er ikke så begeistret for flanell, men elsker tynn, kreppet bomull . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg har masse sengetøy liggende som er skikkelig 90-talls i fargene, men det er ikke spesielt slitt. Jeg sender slikt til sånne innsamlinger. Hva er egentlig 90-talls? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg er ikke så begeistret for flanell, men elsker tynn, kreppet bomull . Det har vi på hytta. Skikkelig gammelt, sikkert fra 60-tallet, men det er ikke så mye brukt. Tipper mormor kjøpte det nytt til hytta, og så har det ligget der. Jeg kjøpte et satinsett på salg, og det er helt nyydelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hva er egentlig 90-talls? Jeg forbinder det med mye sterke farger (ofte der sterke farger ikke passer!). Vi hadde vinrød stue, sterk blåfarge på soverommet, okergult kjøkken (med sånne grusomme border øverst i vinrødt) og knall grønn gang... Det fikk jo rommene til å bli mye mindre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hvorfor kan hun ikke sende sengetøy? Jeg har kjøpt sengetøy på loppis. Når jeg kom hjem tok jeg det rett på kokvask i vaskemaskina. Ikke noe vere å bruke det enn sengetøy som er blitt brukt av ørten mange andre på hotell. Ok, men det er ikke mitt inntrykk etter å ha jobbet i tekstilavdelingen på loppis. Gikk mest duker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det har vi på hytta. Skikkelig gammelt, sikkert fra 60-tallet, men det er ikke så mye brukt. Tipper mormor kjøpte det nytt til hytta, og så har det ligget der. Jeg kjøpte et satinsett på salg, og det er helt nyydelig! Minner meg om at det finnes "sengetøyfetisjister" her inne, husker en som fortalte at hun/de hadde minst 15-20 doble sett (KaVa??). Tror vi har fire (i tillegg til barnas), og med lakner og alt tar de mer enn nok plass . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg forbinder det med mye sterke farger (ofte der sterke farger ikke passer!). Vi hadde vinrød stue, sterk blåfarge på soverommet, okergult kjøkken (med sånne grusomme border øverst i vinrødt) og knall grønn gang... Det fikk jo rommene til å bli mye mindre! Men så lekkert vi synes det var:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg forbinder det med mye sterke farger (ofte der sterke farger ikke passer!). Vi hadde vinrød stue, sterk blåfarge på soverommet, okergult kjøkken (med sånne grusomme border øverst i vinrødt) og knall grønn gang... Det fikk jo rommene til å bli mye mindre! Du sier noe, men sterke farger er jo på full fart inn igjen! . Husker jeg (og noen tusen andre) hadde dilla på gult og malte stuen i min første leilighet gul da jeg overtok (et par år senere malte jeg den hvit ). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.