Gå til innhold

Gi til loppemarked

cizz

Anbefalte innlegg

Vi kjøper masse brukt, vi, både klær og møbler og ting & tang. Men sengetøy og håndklær er ting man ofte får i julegave/bursdagsgave, og dermed faller behovet bort.

Slik er det også med mine venner, vet jeg, og dermed kan det være smart å gi disse tingene til en hjelpeorganisasjon i steden for loppemarked - der det blir arrangøren som får problemet i ettertid om ingen kjøper.

Men dynetrekk er det vel ikke mange land utenfor Norge som bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Bookworm

7

• mariaflyfly

6

• calendula

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tirriel

Minner meg om at det finnes "sengetøyfetisjister" her inne, husker en som fortalte at hun/de hadde minst 15-20 doble sett :) (KaVa??). Tror vi har fire (i tillegg til barnas), og med lakner og alt tar de mer enn nok plass :).

Vi har også rundt 20. Og vi er bare to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi har også rundt 20. Og vi er bare to...

Oi.

Tror vi har ca. fire, men kom på at vi også har noen avlagte (ikke dobbelsett, men enkle) på gjesterommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gitt det dit en gang jeg, synes jeg er rett og slett ufyselig... Hvorfor skal østblokkland ta til takke med noe nordmenn ikke vil ha?

Jeg bruker sengetøy til vaskekluter og div, før det kastes...

Ufyselig?? Tenk på alle som har brukt det samme sengetøy som deg når du er på hotell da? Eller tenk på dynene som er inni som sikert ikke er vasket en gang? Hva med utleiehytter hvor du skal legge på sengetøy selv? Desse dynene er nok sikkert ikke vasket.

Om du kjøper brukt sengetøy så er det bare å ha det rett på kokvsak i maskina når du kommer hjem. ikke en eneste bakterie/virus overlever det. Bruk heller sunn fornuft. Det er da nesten verre å bo på hotell eller i utleigehytter da enn å kjøpe brukt sengetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe, men sterke farger er jo på full fart inn igjen! :).

Husker jeg (og noen tusen andre) hadde dilla på gult og malte stuen i min første leilighet gul da jeg overtok (et par år senere malte jeg den hvit ;)).

Hvem har vel ikke hatt gul stue... *blush*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men å kjøpe brukt sengetøy!? Da vil jeg tro det er så utslitt at eierne ikke vil ha det selv lenger og da vil sannsynligvis ikke jeg ha det heller. :o)

He he. Nei du. Jeg vet du tenker mye likt som meg men skjønner ikke hvorfor du ikke kan kjøpe brukt sengetøy.Jeg køjøpte bl.a annet emil sengetøy til minstemann på loppis for en femmer. Ikke slitt og det er vedlig populært. Jeg sparte nok også minst et par hundre kroner på det for han trengte sengetøy.Vi har ikke så høy inntekt men klarer fint å legge til sides barnetrygda. Desse pengene skal barna få når de blir voksne. Ingen vet hvordan framtida blir.Vi kjøper mye brukt og er like lykkelig for det. Hadde vi ikke gjort det så hadde nok barnetrygden blitt brukt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ufyselig?? Tenk på alle som har brukt det samme sengetøy som deg når du er på hotell da? Eller tenk på dynene som er inni som sikert ikke er vasket en gang? Hva med utleiehytter hvor du skal legge på sengetøy selv? Desse dynene er nok sikkert ikke vasket.

Om du kjøper brukt sengetøy så er det bare å ha det rett på kokvsak i maskina når du kommer hjem. ikke en eneste bakterie/virus overlever det. Bruk heller sunn fornuft. Det er da nesten verre å bo på hotell eller i utleigehytter da enn å kjøpe brukt sengetøy.

Men i all verden - JEG må da få lov til å synes dette, selv om jeg ser at mange er uenige med meg?

Forskjellen synes jeg (på å kjøpe sengetøy på loppis kontra å sove på hotell) er at på et hotell vet jeg at sengetøyet er vasket på et vaskeri (evt. hotellets eget), men sengetøy på loppis har jeg ikke peiling på hva har vært med på eller behandlet. I tillegg skal jeg liksom ha med meg loppissengetøyet inn på mitt eget soverom i min egen seng, ikke en "unntakstilstand" som hotellovernattinger er.

JEG orker ikke å kjøpe dette brukt, at andre vil det er helt i orden for meg, men det hjelper liksom ikke uansett hvilke argumenter dere kommer med - det er da vel ikke poenget i å omvende meg på akkurat dette punktet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Men dynetrekk er det vel ikke mange land utenfor Norge som bruker?

Det kan være, men stoffet kan være uvurderlig nyttig allikevel. Vi spurte før vi sendte med endel på en hjelpesending til Romania for noen år siden, nettopp fordi vi ikke helt visste om de trengte det. Svaret var da at stoffet er verdifult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Men i all verden - JEG må da få lov til å synes dette, selv om jeg ser at mange er uenige med meg?

Forskjellen synes jeg (på å kjøpe sengetøy på loppis kontra å sove på hotell) er at på et hotell vet jeg at sengetøyet er vasket på et vaskeri (evt. hotellets eget), men sengetøy på loppis har jeg ikke peiling på hva har vært med på eller behandlet. I tillegg skal jeg liksom ha med meg loppissengetøyet inn på mitt eget soverom i min egen seng, ikke en "unntakstilstand" som hotellovernattinger er.

JEG orker ikke å kjøpe dette brukt, at andre vil det er helt i orden for meg, men det hjelper liksom ikke uansett hvilke argumenter dere kommer med - det er da vel ikke poenget i å omvende meg på akkurat dette punktet her?

Joooo... klart du skal omvendes!? ;)

Minner meg om en venn av meg som en gang stusset over at jeg fylte vannglasset jeg skulle drikke av på badet i stedet for på kjøkkenet (det var nærmest).

"Du er visst ikke så nøye på det du..?" spurte han med et rystet blikk. Han syntes visst det var ekkelt å drikke vann fra springen på badet.

Han ville sikkert heller ikke kjøpt brukt sengetøy, uansett kokvask ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Nei du. Jeg vet du tenker mye likt som meg men skjønner ikke hvorfor du ikke kan kjøpe brukt sengetøy.Jeg køjøpte bl.a annet emil sengetøy til minstemann på loppis for en femmer. Ikke slitt og det er vedlig populært. Jeg sparte nok også minst et par hundre kroner på det for han trengte sengetøy.Vi har ikke så høy inntekt men klarer fint å legge til sides barnetrygda. Desse pengene skal barna få når de blir voksne. Ingen vet hvordan framtida blir.Vi kjøper mye brukt og er like lykkelig for det. Hadde vi ikke gjort det så hadde nok barnetrygden blitt brukt opp.

For all del - jeg kjøper mye brukt til ungene jeg også. :o) Sykler, skisko og slike ting har jeg kjøpt en del av via finn.no f.eks. Arvetøy har de også hatt masse av.

Hadde jeg funnet pent brukt barnesengetøy i et mønster jeg visste ungen ville like så hadde jeg nok ikke nølt, men må si at å kjøpe brukt voksensengetøy hadde neppe falt meg inn, med mindre det hadde et ganske så spesielt mønster som jeg falt pladask for og var pent brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om en venn av meg som en gang stusset over at jeg fylte vannglasset jeg skulle drikke av på badet i stedet for på kjøkkenet (det var nærmest).

"Du er visst ikke så nøye på det du..?" spurte han med et rystet blikk. Han syntes visst det var ekkelt å drikke vann fra springen på badet.

Stakkars de leukocyttene hans, de kan ikke ha mye å gjøre på. Får bare håpe at cellene hans ikke begynner å gå til angrep på pollen og den slags i stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Stakkars de leukocyttene hans, de kan ikke ha mye å gjøre på. Får bare håpe at cellene hans ikke begynner å gå til angrep på pollen og den slags i stede.

Huh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være, men stoffet kan være uvurderlig nyttig allikevel. Vi spurte før vi sendte med endel på en hjelpesending til Romania for noen år siden, nettopp fordi vi ikke helt visste om de trengte det. Svaret var da at stoffet er verdifult.

Ok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har vel alle våre "hang-ups":-) Vann fra springen på badet kan jeg drikke, og jeg er vel ikke noe mer hysterisk enn andre - men akkurat dette med sengetøyet; slik er det bare:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loppis

Jeg var med på å hente lopper i forrige uke, og jeg er nok ikke den rette til å si hva folk kjøper og ikke kjøper. jeg ville ikke ha hatt noe av det vi samlet inn ( selv om mange ting var fine ). Vi har mere enn nok, og jeg ser helt klart begresninger på alt som er brukt, men andre ser mulighetene. Gi bort det du selv kan stå innefor, og spør heller en ekstra gang de som henter lopper hva de synes er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk akkurat vært i en bruktbutikk og funnet ut enda to ting jeg har "hang-ups" på som kunne kjøpes der:

Undertøy - ja, det var til salgt (faktisk enda verre enn sengetøy)

Sko - kunne heller ikke tenkt meg å kjøpe brukte sko:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nå har jeg faktisk akkurat vært i en bruktbutikk og funnet ut enda to ting jeg har "hang-ups" på som kunne kjøpes der:

Undertøy - ja, det var til salgt (faktisk enda verre enn sengetøy)

Sko - kunne heller ikke tenkt meg å kjøpe brukte sko:-)

Enig med deg vedr. undertøy, men brukte sko kunne jeg godt kjøpt, ja, det har jeg vel allerede kjøpt flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ex-stuepike

He, he - da jeg var studnet jobbet jeg noen år som stuepike på to hoteller. Du kan knapt forestillle deg hva folk får til å gjøre med hotellsengetøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...