Gå til innhold

avslag på sosialen/nav

Anbefalte innlegg

Gjest blakk og sulten:/
Skrevet

måtte i går levere inn søknad til sosialen for "nødpenger" til mat og buss.der står dte at pengene kommer innen 24 timer,så siden jeg ikke har fått noe betyr det vel avslag:(

hva nå??får penger 25.4,men hva skal jeg spise frem til da?kjenner få her,så jeg har vanskelig for å invitere meg selv til middag.kjedelige greier!

Skrevet

Hør med banken om et lite overtrekk til den 25/4.

Skrevet

Har du ikke et kredittkort eller noe du kan bruke i mellomtiden? Noen ganger er det greit å bruke slikt til nød.

Eventuelt ring familie og venner og spør om et lite lån.

Gjest blakk og sulten
Skrevet

Har du ikke et kredittkort eller noe du kan bruke i mellomtiden? Noen ganger er det greit å bruke slikt til nød.

Eventuelt ring familie og venner og spør om et lite lån.

har ikke kredittkort nei.kun betalingskort,og der er saldoen 0....

Gjest ViViola
Skrevet

Tja, har du noe du kan selge kjapt, da, sånn som sykkel/mobiltelefon/smykker eller noe?

Høres ikke helt greit ut, nei, hvis du ikke kan få låne noen slanter av slekt/venner.

Skrevet

har ikke kredittkort nei.kun betalingskort,og der er saldoen 0....

Men venner eller familie du kan låne en 1000-lapp av?

Gjest blakk og sulten
Skrevet

Men venner eller familie du kan låne en 1000-lapp av?

nei,har ingen som vil låne meg noe.har spurt...

Skrevet

nei,har ingen som vil låne meg noe.har spurt...

Det er jo litt dårlig gjort, da :/

Da har jeg ikke flere råd. Jeg har ordnet slike små kriser ved å låne/få fra familie eller bruke et kredittkort som en kortidsløsning.

Skrevet

Hvis du har fått avslag på nødhjelp så er du vel ikke nøden nok. For å si det ganske brutalt! Du får selge noe og disponere litt bedre neste gang du får "lønna" inn på konto.

Gjest Frelsesarmeen
Skrevet

Gå til Frelsesarmeen, de har nødhjelpsposer. Slik er det vel også med bLÅKORS, TROR DET VAR DE JEG SÅ PÅ tv HER OM KVELDEN.

Skrevet

Aldri hørt om noe som heter "nødpenger", men vet det er noe som de kaller krisehjelp.

''måtte i går levere inn søknad til sosialen for "nødpenger" til mat og buss.der står dte at pengene kommer innen 24 timer,så siden jeg ikke har fått noe betyr det vel avslag:(''

Kor står det at pengene kommer innnen 24 timer?

Her er sosialloven, der står dine rettigheter, eg tror ikkje det er lov å gi avslag på krisehjelp (om det er det du har søkt) om du ikkje har penger, ihvertfall kan og bør du klage på vedtaket, du har tre ukers klagefrist!

http://www.lovdata.no/all/tl-19911213-081-006.html#5-1

Tar gjerne med utdrag fra denne når du klager.

http://www.regjeringen.no/nn/dep/aid/Om-departementetNN/arbeids--og-inkluderingsminister-bjarne-/Taler-og-artiklar/2007/Fattigdomskampen-er-ikke-over-.html?id=485493

Skrevet

Aldri hørt om noe som heter "nødpenger", men vet det er noe som de kaller krisehjelp.

''måtte i går levere inn søknad til sosialen for "nødpenger" til mat og buss.der står dte at pengene kommer innen 24 timer,så siden jeg ikke har fått noe betyr det vel avslag:(''

Kor står det at pengene kommer innnen 24 timer?

Her er sosialloven, der står dine rettigheter, eg tror ikkje det er lov å gi avslag på krisehjelp (om det er det du har søkt) om du ikkje har penger, ihvertfall kan og bør du klage på vedtaket, du har tre ukers klagefrist!

http://www.lovdata.no/all/tl-19911213-081-006.html#5-1

Tar gjerne med utdrag fra denne når du klager.

http://www.regjeringen.no/nn/dep/aid/Om-departementetNN/arbeids--og-inkluderingsminister-bjarne-/Taler-og-artiklar/2007/Fattigdomskampen-er-ikke-over-.html?id=485493

er opp til kommunene åssen de ordner det,er iallefall "nødhjelp" her i kommunen(står på søknad-skjemaet)

Gjest tidligere lutfattig
Skrevet

Sjekk om din by har sosial vakttjeneste, ta kontakt med dem:

http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=sosial+vakttjeneste&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

De aller fleste venner vil ikke ha noe i mot om du inviterer deg selv på middag, tvert i mot. En annen ting jeg gjorde i blakkere år var rett og slett å spørre slekt og venner om jeg kunne overta tomflaskene deres - man kan komme langt med pant.

Sosialkontoret har vanligvis opp til 3 dager på seg på å behandle søknad om nødhjelp.

Gjest D*lilith
Skrevet

Da får du ut å samle flasker da,hvis der ikke er andre alternativer,uff dette var nå trist for deg.

Skrevet

Sjekk om din by har sosial vakttjeneste, ta kontakt med dem:

http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=sosial+vakttjeneste&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

De aller fleste venner vil ikke ha noe i mot om du inviterer deg selv på middag, tvert i mot. En annen ting jeg gjorde i blakkere år var rett og slett å spørre slekt og venner om jeg kunne overta tomflaskene deres - man kan komme langt med pant.

Sosialkontoret har vanligvis opp til 3 dager på seg på å behandle søknad om nødhjelp.

Jeg har en venninne som til tider er fullstendig blakk og det har hendt at hun har spurt om å få resten av rundstykkene (med pålegg) etter en bursdag hos meg - og det får hun selvfølgelig! Gode venner stiller jo selvfølgelig opp når det trengs. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har en venninne som til tider er fullstendig blakk og det har hendt at hun har spurt om å få resten av rundstykkene (med pålegg) etter en bursdag hos meg - og det får hun selvfølgelig! Gode venner stiller jo selvfølgelig opp når det trengs. :o)

Trodde hun spurte etter resten av rundstykket ditt ;o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...