Gjest gule tenner Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Sønnen i huset her har veldig gule tenner og da spesielt de 4 fortennene. Han er 11 år og det er de nye tennene som er sååå gule. Har alltid vært god med tannpussen og spiser ikke mye godter eller drikker mye brus/juice. Er det noe vi kan gjøre? Stakkar, syns jo synd på ham, de andre begynner og nevne det og det er jo veldig tydelig når det er fortennene... Redd han vil begynne å skjule det blide smilet sitt snart! Nåe kan man bleke tenner? Hvor gamle må de være da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma jeg også Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Først så må du kontakte tannlegen hans. (de er vel kanskje klar over problemet siden ungene går en gang i året?) Det å bleke tenner er ikke en redning nødvendigvis. Når vi bleker tennene, så fjerner vi misfarginger på emaljen. Det er ikke selve tennene som blir bleket. Dvs. at ikke alle får kritt hvite smil ved tannbleking. Det er meningen at vi skal få komme tilbake til vår opprinnelige farge, som gjerne pga. misfarginger av kaffe, the, røyk etc. er en del hvitere. Men som sakt, det ender maks opp med hva vi faktisk hadde før all misfarginen. En elleveåring har vel knappt noen misfarging pga. the og kaffe så der må fargen komme av noe annet. Derfor bør du snakke med tannlege om dette problemet aller først. Ønsker dere lykke til, det virker slitsomt for gutten din og jeg håper han får hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Om man pusser tennene for mye pusser man bort emaljen og tennene blir gule, men det er kanskje ikke tilfelle her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gule tenner Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Først så må du kontakte tannlegen hans. (de er vel kanskje klar over problemet siden ungene går en gang i året?) Det å bleke tenner er ikke en redning nødvendigvis. Når vi bleker tennene, så fjerner vi misfarginger på emaljen. Det er ikke selve tennene som blir bleket. Dvs. at ikke alle får kritt hvite smil ved tannbleking. Det er meningen at vi skal få komme tilbake til vår opprinnelige farge, som gjerne pga. misfarginger av kaffe, the, røyk etc. er en del hvitere. Men som sakt, det ender maks opp med hva vi faktisk hadde før all misfarginen. En elleveåring har vel knappt noen misfarging pga. the og kaffe så der må fargen komme av noe annet. Derfor bør du snakke med tannlege om dette problemet aller først. Ønsker dere lykke til, det virker slitsomt for gutten din og jeg håper han får hjelp. Søren og, ja det hørtes logisk ut det med bleking og naturlig farge.... Lurer på hva det kommer av jeg... ikke har han hatt mer enn en antibiotikakur i hele sitt liv heller og ingen andre medisiner. Merkelig og ikke hyggelig. Jeg får vel ta en prat med tannlegen hans ja, høre om de har noe lurt og komme med.... fælt om det skal bli slik at den pene gutten min får kommentarer for gule tenner da. Jeg har ikke det hviteste tennene jeg heller, men de er ikke i nærheten så gule som hans... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tannpleier Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Om man pusser tennene for mye pusser man bort emaljen og tennene blir gule, men det er kanskje ikke tilfelle her? ?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tannpleier Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Først så må du kontakte tannlegen hans. (de er vel kanskje klar over problemet siden ungene går en gang i året?) Det å bleke tenner er ikke en redning nødvendigvis. Når vi bleker tennene, så fjerner vi misfarginger på emaljen. Det er ikke selve tennene som blir bleket. Dvs. at ikke alle får kritt hvite smil ved tannbleking. Det er meningen at vi skal få komme tilbake til vår opprinnelige farge, som gjerne pga. misfarginger av kaffe, the, røyk etc. er en del hvitere. Men som sakt, det ender maks opp med hva vi faktisk hadde før all misfarginen. En elleveåring har vel knappt noen misfarging pga. the og kaffe så der må fargen komme av noe annet. Derfor bør du snakke med tannlege om dette problemet aller først. Ønsker dere lykke til, det virker slitsomt for gutten din og jeg håper han får hjelp. ''Når vi bleker tennene, så fjerner vi misfarginger på emaljen. Det er ikke selve tennene som blir bleket. '' Misfarging fjernes, men emaljen blir også hvitere gjennom oksidasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tannpleier Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Søren og, ja det hørtes logisk ut det med bleking og naturlig farge.... Lurer på hva det kommer av jeg... ikke har han hatt mer enn en antibiotikakur i hele sitt liv heller og ingen andre medisiner. Merkelig og ikke hyggelig. Jeg får vel ta en prat med tannlegen hans ja, høre om de har noe lurt og komme med.... fælt om det skal bli slik at den pene gutten min får kommentarer for gule tenner da. Jeg har ikke det hviteste tennene jeg heller, men de er ikke i nærheten så gule som hans... Tennene kan med stor sannsynlighet blekes. Det blir litt opp til den enkelte tannlege når de mener dette er forsvarlig å utføre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gule tenner Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Tennene kan med stor sannsynlighet blekes. Det blir litt opp til den enkelte tannlege når de mener dette er forsvarlig å utføre. Hei, og takk for svar, du er tasnnpleier du altså? Så da kan jeg jo høre med tannlegen om når vi ev kan få gjort det da, den alderen de er i nå og fremover er nådeløs:o) Vet du om det er dyrt? Får man dekket noe av det tro? Er vel ikke akkurat noe skoletannlegen gjør dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest overhodet ikke noe problem, det vil forsvinne Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Vi har også et barn med gule nye tenner. Dette er ikke unormalt for mange barn. Det gule vil forsvinne med tiden og tennene bli lysere. Det har allerede skjedd litt med oss. Fargen er blitt hvitere, men fortsatt et stykke igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tannpleier Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hei, og takk for svar, du er tasnnpleier du altså? Så da kan jeg jo høre med tannlegen om når vi ev kan få gjort det da, den alderen de er i nå og fremover er nådeløs:o) Vet du om det er dyrt? Får man dekket noe av det tro? Er vel ikke akkurat noe skoletannlegen gjør dette? Jeg vet ikke i hvor stor grad skoletannleger gjør dette, men har hørt at de nå er mer åpne for tannbleking enn de var før. Å gjøre det privat vil nok koste 3-4000 kr, jeg vet ikke hvorvidt man kan få dekket noe av dette. Jeg er redd 11 år likevel er i yngste laget for bleking, men det skader likevel ikke å høre med tannlegen. Som sagt vil nok svaret dere får avhenge av tannlegen, og hvor konservativ han/hun er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 ?? Det var i alle fall det tannlegen min sa til meg. For hard og for ofte (mer enn 2 ganger om dagen over tid) pussing sliter på tennene og under emaljen er de gule. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tannpleier Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det var i alle fall det tannlegen min sa til meg. For hard og for ofte (mer enn 2 ganger om dagen over tid) pussing sliter på tennene og under emaljen er de gule. Dette stemmer ved pusseskader, men dette får man oppe ved tannkjøttet, som ofte også trekker seg tilbake ved for hard pussing over tid. Men hele tenner blir ikke gule pga hard børsting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg har EN tann som var skikkelig gul da den kom ut, på den har tannlegen borret bort det øverste laget, så lagt på fylling (!) med farge likere resten av tennene. Han har gjort det samme med en sånn stor sjenerende hvit flekk på den ene fortanna mi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drajaba... Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Bleking av tenner koster fra 2.500 kr og opp til 5000. Det varierer veldig. Jeg så en oversikt over dette på Din side tror jeg det var, og en av de rimligste var en tannlege på Sinsen. 2.500 kr tok han. "Alle" tannleger bleker vel tenner i dag. Jeg selv gjorde det hos en tannlege på Volvat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma jeg også Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 ''Når vi bleker tennene, så fjerner vi misfarginger på emaljen. Det er ikke selve tennene som blir bleket. '' Misfarging fjernes, men emaljen blir også hvitere gjennom oksidasjon. Okey. Jeg har bleket tennene selv og den forklaringen jeg gav er hva tannlege/tanntekniker gav meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.