Gå til innhold

forslag til middag til nybakte foreldre?

Gjest mammamiaaa

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace

Vi har alle våre greier! Min er - brødbaking! Det er liksom der jeg setter hele min husmorstolthet inn, gitt.

Baking er min greie også. For det er ikke jeg som lager kjøttkakene, det er mannen i huset. Vi har hver våre spesialområder. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs. Wallace

Kan jeg skrive meg på lista med hjemmelagd potetmos? Spiser ikke pose-mos (bortsett fra til Max-boller, da MÅ jeg ha pose-mos) og hjemmelagd er jo så enkelt og såååå utrolig mye bedre!

Hva er Max-boller?

*dum*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baking er min greie også. For det er ikke jeg som lager kjøttkakene, det er mannen i huset. Vi har hver våre spesialområder. :o)

Her i huset er det gubben som lager kjøttkaker og baker brød, han lager også deilige sauser og er en kløpper på elggryte!

Jeg minner ham bare med jevne mellomrom på at jeg advarte ham før vi ble sammen om at jeg ikke er noe godt husmoremne. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Vel, det er bare brødene som er min greie, gitt, gubben baker det meste annet.

Men kjøttkakene - når de lages på ordentlig vis - DET er min greie!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Max-boller?

*dum*

Ikke føl deg dum, det er hermetikk - kjøttboller i paprikasaus... Spiser det sjeldent for det aner meg at sunnhetsgehalten i det ikke er den største akkurat, men synes det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Kan jeg skrive meg på lista med hjemmelagd potetmos? Spiser ikke pose-mos (bortsett fra til Max-boller, da MÅ jeg ha pose-mos) og hjemmelagd er jo så enkelt og såååå utrolig mye bedre!

Jeg synes også potetmos i hjemmelaget utgave er mye bedre, men siden mos bare er "krisemat" her, blir det poseutgave hver gang. Litt tåpelig, i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også potetmos i hjemmelaget utgave er mye bedre, men siden mos bare er "krisemat" her, blir det poseutgave hver gang. Litt tåpelig, i grunnen.

Jeg har en pode som definitivt trenger å få i seg mer kalorier så vi har potetmos stort sett hver gang vi har noe som man vanlgivis har poteter til. Da lurer jeg i den melk og masse smør og guttungen eter av hjertens lyst! :o) Snuppa også, det er i grunnen bare mor som egentlig ikke har det helt store behovet for flere kalorier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg har en pode som definitivt trenger å få i seg mer kalorier så vi har potetmos stort sett hver gang vi har noe som man vanlgivis har poteter til. Da lurer jeg i den melk og masse smør og guttungen eter av hjertens lyst! :o) Snuppa også, det er i grunnen bare mor som egentlig ikke har det helt store behovet for flere kalorier...

Ser poenget ditt - både med mor og barn... Sukk...

Jeg er gift med en potetmann, men av en eller annen grunn er ikke mos på reportoaret. Tror jeg må spørre om hvorfor, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget ditt - både med mor og barn... Sukk...

Jeg er gift med en potetmann, men av en eller annen grunn er ikke mos på reportoaret. Tror jeg må spørre om hvorfor, gitt!

Min kjære spør av og til om jeg ikke kan lage mos selv om det bare er oss to. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Min kjære spør av og til om jeg ikke kan lage mos selv om det bare er oss to. :o)

Jøss...

Her går det i bakt potet hvis HAN får bestemme - jeg klarer meg i grunnen fin uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamiaaa

Mannen min prøvde å lage kjøttkaker til oss her en dag, men han er enda mer stressa enn meg, så han gjorde liksom alt feil, hadde altfor mye væske i... jeg prøvde si det til han, men neida, det ble sikkert godt dette... æsj gøplekaker? så det ble til at jeg kjøpte en kjøttdeig til mens han passet baby, så blandet vi i og hadde i litt ekstra potetmel, så berga vi de kjøttkakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Mannen min prøvde å lage kjøttkaker til oss her en dag, men han er enda mer stressa enn meg, så han gjorde liksom alt feil, hadde altfor mye væske i... jeg prøvde si det til han, men neida, det ble sikkert godt dette... æsj gøplekaker? så det ble til at jeg kjøpte en kjøttdeig til mens han passet baby, så blandet vi i og hadde i litt ekstra potetmel, så berga vi de kjøttkakene.

He-he, neste gang blir det nok Gilde sine ferdiglagde, tenker jeg!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det gubben som lager kjøttkaker og baker brød, han lager også deilige sauser og er en kløpper på elggryte!

Jeg minner ham bare med jevne mellomrom på at jeg advarte ham før vi ble sammen om at jeg ikke er noe godt husmoremne. ;o)

* noterer at Lillemus omtaler sin fantastiske ikke lenger helt splitter nye kjæreste som "gubben" *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* noterer at Lillemus omtaler sin fantastiske ikke lenger helt splitter nye kjæreste som "gubben" *

*Hehe* Han omtalte meg som kjerringa en gang og da spurte jeg om jeg fikk lov til å kalle ham gubben, men det ble visst ikke heeeeeelt det samme... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

*hvisker* Spis ferdigmat en stund...

Masse man får kjøpt som bare er å slenge i ovnen. Ikke blir det oppvask, og ikke tar det tid...

Eller Fjordland...

Så kan du heller lage en kjapp og grei steik med tilbehør når du har overskudd og lyst til å lage mat igjen .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...