PieLill Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Huh, finnes det flere søkesider? Rett opp til høyre står det søk. Men der fant jeg ingen linkt til avanserte søk. Synes linken til søkesiden er vel bortgjemt blant vanlige temaer, men jeg fant den til slutt. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Søkte ingen spesiell tråd egentlig - husket bare at vi hadde diskutert det tidligere, og at det var enkelte som da ikke så faren i varm kaffe rundt barn i det hele tatt - for man passet jo på. Så slapp jeg å skrive "Hva var det jeg sa!" Forsøkte veldig hardt å la det være... ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Rett opp til høyre står det søk. Men der fant jeg ingen linkt til avanserte søk. Synes linken til søkesiden er vel bortgjemt blant vanlige temaer, men jeg fant den til slutt. ;-) mvh Jeg har ikke lagt merke til søk-feltet oppe til høyre før, jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg har ikke lagt merke til søk-feltet oppe til høyre før, jeg Du har ikke gått glipp av så mye... ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Så slapp jeg å skrive "Hva var det jeg sa!" Forsøkte veldig hardt å la det være... ;-) mvh Det som er trist, er at det må en ulykke til før enkelte faktisk forstår alvoret i slike ting. Noen ganger hender det vi tar forhåndsregler fordi vi vet at noe kan utgjøre en fare ved bare en bitteliten menneskelig svikt - ikke fordi vi _ønsker_ å være vanskelige. Har man f.eks barnehage i nærheten av et vann, eller en trafikkert vei - så er terskelen for å la barn være uten tilsyn ute MYE lavere enn midt inne i skogen. Husker vi diskuterte noe om å la de største leke uten voksne ute, bare med oppsyn gjennom vinduet for noen år siden.... Jeg håper bare alle ansatte i barnehager leser dette - og tenker seg om en gang ekstra før de setter fra seg en kopp med varm drikke. Når det er sagt; jeg har et barn hos meg som har fått skoldet armen av foreldrenes kaffe, og har hatt bandasje i snart et halvt år, med månedlige sykehusbesøk osv - så det er ikke bare barnehagemennesker som skal tenke en gang til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det som er trist, er at det må en ulykke til før enkelte faktisk forstår alvoret i slike ting. Noen ganger hender det vi tar forhåndsregler fordi vi vet at noe kan utgjøre en fare ved bare en bitteliten menneskelig svikt - ikke fordi vi _ønsker_ å være vanskelige. Har man f.eks barnehage i nærheten av et vann, eller en trafikkert vei - så er terskelen for å la barn være uten tilsyn ute MYE lavere enn midt inne i skogen. Husker vi diskuterte noe om å la de største leke uten voksne ute, bare med oppsyn gjennom vinduet for noen år siden.... Jeg håper bare alle ansatte i barnehager leser dette - og tenker seg om en gang ekstra før de setter fra seg en kopp med varm drikke. Når det er sagt; jeg har et barn hos meg som har fått skoldet armen av foreldrenes kaffe, og har hatt bandasje i snart et halvt år, med månedlige sykehusbesøk osv - så det er ikke bare barnehagemennesker som skal tenke en gang til. ''Har man f.eks barnehage i nærheten av et vann, eller en trafikkert vei - så er terskelen for å la barn være uten tilsyn ute MYE lavere enn midt inne i skogen.'' Det blir vel motsatt. ;-) Balansegangen mellom upraktisk hysteri og fornuftig sikkerhet er ikke alltid like enkel. Men skoldingsfaren er kanskje generelt litt undervurdert her til lands. Jeg tror mange ikke er klar over hvor lite som skal til i forhold til skolding. Forebygging av fallskader står det kanskje litt bedre til med. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 ''Har man f.eks barnehage i nærheten av et vann, eller en trafikkert vei - så er terskelen for å la barn være uten tilsyn ute MYE lavere enn midt inne i skogen.'' Det blir vel motsatt. ;-) Balansegangen mellom upraktisk hysteri og fornuftig sikkerhet er ikke alltid like enkel. Men skoldingsfaren er kanskje generelt litt undervurdert her til lands. Jeg tror mange ikke er klar over hvor lite som skal til i forhold til skolding. Forebygging av fallskader står det kanskje litt bedre til med. mvh Heh - mente selvfølgelig høyere :) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Ja, så fort kan det skje, men hva er "moralen" egentlig? Jeg synes ikke at moralen er at det ikke skal være kaffetraktere i barnehager, i alle fall. Eller vannkjeler, for den del. Det får da være grenser. Det er kaffetraktere i alle barnehager, og det er første gang jeg har hørt om noe sånt så vidt jeg husker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CeMa :o) Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 En grind er ikke godt nok mener jeg! Selv om de er så små som i dette tilfellet, klarer allikevel mange å åpne ei grind - eller klatre over for den saks skyld. I min bhg er trakteren nå flyttet til pauserommet hvor ingen barn har adgang. (beslutningen er ikke tatt pga denne hendelsen..) I tillegg har vi innført forbud mot å ta kaffekoppen med ut på lekeområdet. Fordi - det medfører at de voksne mister fokus på det de skal, nemlig å engasjere seg sammen med barna. Jeg har altfor ofte observert voksne ute i andre bhg, som har kaffekoppen sin og står og skravler med en annen voksen... Da er de i barnehagen utelukkende av egen interesse og ikke for barna sin skyld. Beklager hvis jeg er litt krass nå, men akkurat den kaffekoppen og manglende aktiviteter fra voksne irriterer meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 [quote name=CeMa )' timestamp='1208438681' post='3853708] En grind er ikke godt nok mener jeg! Selv om de er så små som i dette tilfellet, klarer allikevel mange å åpne ei grind - eller klatre over for den saks skyld. I min bhg er trakteren nå flyttet til pauserommet hvor ingen barn har adgang. (beslutningen er ikke tatt pga denne hendelsen..) I tillegg har vi innført forbud mot å ta kaffekoppen med ut på lekeområdet. Fordi - det medfører at de voksne mister fokus på det de skal, nemlig å engasjere seg sammen med barna. Jeg har altfor ofte observert voksne ute i andre bhg, som har kaffekoppen sin og står og skravler med en annen voksen... Da er de i barnehagen utelukkende av egen interesse og ikke for barna sin skyld. Beklager hvis jeg er litt krass nå, men akkurat den kaffekoppen og manglende aktiviteter fra voksne irriterer meg! ''Beklager hvis jeg er litt krass nå, men akkurat den kaffekoppen og manglende aktiviteter fra voksne irriterer meg!'' Bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.