Anonym 82 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Var på 6-ukerskontroll med frøet i dag, og som ventet, glemte jeg det meste av det jeg skulle spørre om! Så da spør jeg dere vise mødre jeg... Når kan jeg la jenta mi begynne å sove ute i vogn? Jeg spurte da jeg var hos helsesøster rett etter påske, og hun ba meg vente til 6-ukerskontrollen i hvert fall, og så spørre en mer erfaren helsesøster da. Betyr det at jeg bør vente enda lenger tro? Og hva er grunnen til at jeg må vente, er det fordi frøet er for lita enda, eller fordi det er for kaldt ute? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg har ikke latt mine sove ute ute i vognen, da har jeg heller latt vognen stå i gangen. Mest på grunn av vi har katter, og katter liker seg i vognen :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Jeg har ikke latt mine sove ute ute i vognen, da har jeg heller latt vognen stå i gangen. Mest på grunn av vi har katter, og katter liker seg i vognen :0) Men vi har veranda i 2. etg da, som hadde vært fin å bruke! Har kombivogn se, så jeg kan bare bære henne opp i den hvis hun har sovnet mens vi triller tur... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Men vi har veranda i 2. etg da, som hadde vært fin å bruke! Har kombivogn se, så jeg kan bare bære henne opp i den hvis hun har sovnet mens vi triller tur... De måtte jo være fint ja :0) Bare pass på innsekter ol. Så lenge du kjenner hun er varm og god, kan hun sikkert fint ligge 1/2 times tid :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 De måtte jo være fint ja :0) Bare pass på innsekter ol. Så lenge du kjenner hun er varm og god, kan hun sikkert fint ligge 1/2 times tid :0) Så hva er grunnen til at hun kan sove i vognen i tre timer mens jeg triller, men bare en halv time hvis hun står stille? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 De måtte jo være fint ja :0) Bare pass på innsekter ol. Så lenge du kjenner hun er varm og god, kan hun sikkert fint ligge 1/2 times tid :0) Har forresten katt vi også, men hun er heldigvis redd for babyen, og skygger unna:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Så hva er grunnen til at hun kan sove i vognen i tre timer mens jeg triller, men bare en halv time hvis hun står stille? Tja si det, høres jo dumt ut egentlig.. Men det fikk hvertfall vi høre på vår gruppe... Og katten, ikke stol på at den er for redd! Plutselig frister en god varm vogn for mye, spesielt om lille tuppa sover! De mener ikke vondt, men det er jo så skummelt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Tja si det, høres jo dumt ut egentlig.. Men det fikk hvertfall vi høre på vår gruppe... Og katten, ikke stol på at den er for redd! Plutselig frister en god varm vogn for mye, spesielt om lille tuppa sover! De mener ikke vondt, men det er jo så skummelt... Nei jeg stoler absolutt ikke på det, men jeg tør å gå å tisse selv om katten er inne og babyen sover i vognbagen i stua... Hun legger på øra og rygger unna bare hun lukter på noe babyen har hatt på seg nemlig! Vel, en halvtime er jo bedre enn ingenting... Takk for svar! (Akkurat nå har jeg motsatt problem, hvordan forhindre at hun sover bort all nattesøvnen nå... Hun sover som en stropp uansett hva jeg gjør:-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smekka Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Mine har alle sovet ute i vogn fra dag 3-5 uavhengig av årstid. Må være en spesiell helsesøster du har snakket med.. Så du har aldri latt babyen sove ute ila 6 uker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Nei jeg stoler absolutt ikke på det, men jeg tør å gå å tisse selv om katten er inne og babyen sover i vognbagen i stua... Hun legger på øra og rygger unna bare hun lukter på noe babyen har hatt på seg nemlig! Vel, en halvtime er jo bedre enn ingenting... Takk for svar! (Akkurat nå har jeg motsatt problem, hvordan forhindre at hun sover bort all nattesøvnen nå... Hun sover som en stropp uansett hva jeg gjør:-)) Barn har da sovet ute i vogn i alle år til tross for katter og insekter. Og de har bare godt av den friske lufta! Hvis det ellers ikke er mange minusgrader kan man da trygt sette barnet ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Nei jeg stoler absolutt ikke på det, men jeg tør å gå å tisse selv om katten er inne og babyen sover i vognbagen i stua... Hun legger på øra og rygger unna bare hun lukter på noe babyen har hatt på seg nemlig! Vel, en halvtime er jo bedre enn ingenting... Takk for svar! (Akkurat nå har jeg motsatt problem, hvordan forhindre at hun sover bort all nattesøvnen nå... Hun sover som en stropp uansett hva jeg gjør:-)) He, he, tenk å kunne sove så godt! De er jo herlige :0) Stakkars pusen, er mye nytt for den også. Men det går seg nok til! :0) Jeg har fem katter, og to av de var som din, livredde! De ville ikke inn på dagen, og lyttet ved døren for sjekke om de var noe rare lyder! He, he, men nå er de mye bedre :0) Du får gi pysen litt ekstra kos når tull di sover. Kos deg med begge babyene du ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Barn har da sovet ute i vogn i alle år til tross for katter og insekter. Og de har bare godt av den friske lufta! Hvis det ellers ikke er mange minusgrader kan man da trygt sette barnet ut. 6 uker gammel også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Barn har da sovet ute i vogn i alle år til tross for katter og insekter. Og de har bare godt av den friske lufta! Hvis det ellers ikke er mange minusgrader kan man da trygt sette barnet ut. Klart de har det, men det går jo ann å tenke litt. Myggnetting er jo ikke funnet opp utav ingenting ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Mine har alle sovet ute i vogn fra dag 3-5 uavhengig av årstid. Må være en spesiell helsesøster du har snakket med.. Så du har aldri latt babyen sove ute ila 6 uker? Nei, jeg er skikkelig førstegangsmamma, og gjør som jeg får beskjed om:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 He, he, tenk å kunne sove så godt! De er jo herlige :0) Stakkars pusen, er mye nytt for den også. Men det går seg nok til! :0) Jeg har fem katter, og to av de var som din, livredde! De ville ikke inn på dagen, og lyttet ved døren for sjekke om de var noe rare lyder! He, he, men nå er de mye bedre :0) Du får gi pysen litt ekstra kos når tull di sover. Kos deg med begge babyene du ;0) Ja fanget er ikke mye ledig for tiden, for å si det sånn! Er det ikke den ene, så er det den andre... Men hva har man dem for, om ikke for kos? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg fikk riktignok barn på sommeren, men mine har sovet ute fra første stund. Med mindre det er veldig kaldt (mange minus) ser jeg ingen problemer med å la spedbarn sove ute på denne årstiden heller. Helsesøsteren din høres ut til å være av den overforsiktige typen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har aldri hørt at nyfødte ikke skal sove ute, med mindre det er mange minus selvsagt. Legg henne ute du! Minsta mi sover på verandaen hver dag, hun sover mye bedre der enn inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Jeg fikk riktignok barn på sommeren, men mine har sovet ute fra første stund. Med mindre det er veldig kaldt (mange minus) ser jeg ingen problemer med å la spedbarn sove ute på denne årstiden heller. Helsesøsteren din høres ut til å være av den overforsiktige typen. Jo, hun innrømte at hun ikke var veldig erfaren... Hun var vikar for min egentlige helsesøster nemlig. Det er vel ca 10 grader her når sola ikke står på tenker jeg, så da kan jeg kanskje begynne å legge henne ut da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Har aldri hørt at nyfødte ikke skal sove ute, med mindre det er mange minus selvsagt. Legg henne ute du! Minsta mi sover på verandaen hver dag, hun sover mye bedre der enn inne. Akkurat nå kunne hun visst sovet hengende opp ned i taklampa tror jeg - umulig å vekke skikkelig:-) Men ellers er det fint om jeg kan la henne sove ute etter å ha trillet tur, for hun våkner så lett når jeg må begynne å kle av henne og styre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Klart hun kan sove ute - og det med den halvtimen lenger ned forstår jeg ikke. Mine har alltid sovet bedre og lengre ute enn inne. De har sovet ute ned til -15 grader. Bruker en insektsnett burde ikke hverken fluer, katter eller annet være noe problem. Det beste rådet jeg fikk fra en venninne før jeg fikk nr. 1 var: hør ikke på alle gode råd - tør å sole på deg selv. Det er lov å tenke sjøl! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.