Gå til innhold

Lønn ikke oppført på selvangivelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har en deltidsjobb.

Hverken firmaets navn eller inntekten for 2007 står ikke oppført på Selvangivelsen.

Hva betyr dette egentlig?

At firmaet har "trukket" meg i skatt, men ikke sendt det av gårde til staten? Trodde firmakonto var oversiktrlig for staten - spesielt de som tar arb.avgifter og skatt?

mvh

Persille1365381127
Skrevet

Det er ikke noe vanskelig å trekke deg uten å melde det til staten :) Det er det som kalles svart arbeid...

Men; har du ikke fått Lønns- og trekkoppgave heller?

Det er bare å ringe Skatteetaten og spørre, da vil de sette igang undersøkelser - og det utestående bli krevet inn av dem dersom det ikke er meldt inn.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg tror en annen, muligens Prust opplevde det samme som deg. Det viste seg at arbeidsgiveren hadde vært litt sene med å sende ut papirene. Derfor var det ikke registrert.

Du kan kontakte din arbeidsgiver og skatteetaten. Uansett skal du føre på riktige tall. Jeg regner med du har tatt vare på årsoppgaven.

Skrevet

Det stemmer det som AneM sier - jeg fikk heller ikke oppgitt noen lønnsinntekt på selvangivelsen. Tallene var levert inn for seint - men vi skal i løpet av denne uka få beskjed om korrekte tall som vi må korrigere selvangivelsen med manuelt og sende inn.

Ta kontakt med arbeidsgiver - enten sjef eller regnskapsansvarlig - evt likningskontoret.

Jeg snakket med regnskapsansvarlig hos oss, og hun kontakteet likningskontoret.

Gjest hvem stoler de mest på
Skrevet

Jeg tror en annen, muligens Prust opplevde det samme som deg. Det viste seg at arbeidsgiveren hadde vært litt sene med å sende ut papirene. Derfor var det ikke registrert.

Du kan kontakte din arbeidsgiver og skatteetaten. Uansett skal du føre på riktige tall. Jeg regner med du har tatt vare på årsoppgaven.

Vet du om man får pensjonspoeng utfra det man selv oppfører som inntekt, selv om arbeidsgiver har forsømt å sende inn oppgave, eller korrekt oppgave?

Altså at de tror på det skatteyter selv oppgir?

Har oppdaget at en arbeidsgiver jeg hadde for femten år siden har lurt meg.. Men synes det er tungt å sette meg inn i slike saker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...