Gå til innhold

En sørlendings kveldstur i Oslo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok munnen litt for full i går da jeg sa at jeg skulle jogge i Frognerparken, Det ble jo så vanvittig kaldt her i hovedstaden i dag - så jogging var uaktuelt med det trenignstøyet jeg hadde med meg.

MEN - jeg måtte ut på tur i kveld likevel! Kledde meg godt, tok på joggeskoene - og gikk en lang tur på halvannen time (ikke like fort hele tiden da, men fort innimellom) - oppover mot Bislett, Fagerborg kirke, Stensparken, rundt i smågatene i området der - bortover mot Uranienborg kirke, og nedover mot Slottet og sentrum igjen.

Så mange flotte og fascinerende hus det var i dette området - nesten litt eventyraktige - med krimskrams på - store bøketrær og lite trafikk.

Og nå når jeg har vært i den store byen i et par dager, er jeg litt mer trygg enn jeg var første kvelden.... Det bor jo tross alt folk her også!

Så får vi se da - om det blir joggetur i morgen i stedet! Lover ingenting, men det hadde jo vært moro da! Enten i Frognerparken eller rundt Sognsvann.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

5

• Babette

4

• morsan

3

• cathlin

3

Skrevet

Hei! Jeg synes du er tøff jeg. Jeg er nok litt skeptisk til å ferdes rundt i Oslo alene, men som du sier, det bor jo folk der ;) Det er litt morsomt å se byggeskikkene som endres fra sted til sted og det jo mye som er fint.

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe, morsomt å lese om byen min sett utenfra. Har ferdes mye i strøkene du nevner, ja... :)

Skrevet

Sier som pekkaline, du er tøff!

Synes Oslo er skummel jeg ;0)

Skrevet

Gi deg da;o)

Jeg har jogget i Frognerparken mange ganger og det er ikke farlig;o)

Skrevet

Så bra! Jeg bor faktisk i et av områdene du beskriver og det er veldig fint her ja. Langt fra skummelt i alle fall. :)

Det varmer at utenbysfolk tar seg bryet med bevege seg litt ut av sentrum og kommer med annet enn frykt og kritikk for en gang skyld.

God joggetur!

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe, har aldri tenkt på Oslo som skummel, jeg. Oslo er liksom ikke São Paulo.

Skrevet

Hehe, har aldri tenkt på Oslo som skummel, jeg. Oslo er liksom ikke São Paulo.

He, he, lever liksom her i min lille trygge boble.. ;0)

Var i Oslo for nen tid siden, travte skippergata opp å ned..

Mye trist..

Men jeg elsker å shoppe i oslo :0)

Gjest Elextra
Skrevet

Mye trist..

Hvorfor i huleste trave Skippergata opp og ned, med mindre du er på jakt etter en tur eller et skudd?

Det skjer jammen mye på bygda også. Statistisk sett skjer det selvfølgelig langt mer i Oslo, men det er ikke rart, når omtrent en fjerdedel av landets befolkning befinner seg i eller nær byen.

Skrevet

Mye trist..

Da var du jo i det verste strøket.

Skrevet

Hvorfor i huleste trave Skippergata opp og ned, med mindre du er på jakt etter en tur eller et skudd?

Det skjer jammen mye på bygda også. Statistisk sett skjer det selvfølgelig langt mer i Oslo, men det er ikke rart, når omtrent en fjerdedel av landets befolkning befinner seg i eller nær byen.

Sant nok! Er nok det at det er fremmed ;0)

Lette etter min fetter....Derfor skippergata.

Skrevet

Da var du jo i det verste strøket.

Jepp, det har du rett i..

Gjest Briskebyboer
Skrevet

Mye trist..

Men i alle dager, Skippergata? Der har jeg ikke vært på år og dag. Nederste del av Karl Johan er heller ikke noe særlig, synd at folk som kommer til byen går i flokk akkurat der. Tror ikke jeg ville være redd der, men koselig er det jo ikke. Bislett, Fagerborg og Briskeby er jo noe helt annet for en kveldstur.

Skrevet

Men i alle dager, Skippergata? Der har jeg ikke vært på år og dag. Nederste del av Karl Johan er heller ikke noe særlig, synd at folk som kommer til byen går i flokk akkurat der. Tror ikke jeg ville være redd der, men koselig er det jo ikke. Bislett, Fagerborg og Briskeby er jo noe helt annet for en kveldstur.

Jeg lette eter min fetter :0)

Fant han på medre del av Karl Johan, ved mc donals.

Mye elendighet samlet på en plass..

Skrevet

Som turist i byen synes jeg du skal løpe i Frognerparken :-) Etterpå kan du finne deg en eller annen kafe for litt mer kaffe (ryktene sier at du allerede har drukket kaffe i dag...*s*). Ikke bruk tid på å ta t-banen opp til Sognsvann når du vel er innen gangavstand fra Frognerparken. Hvis du i stedet for å jogge har lyst til å gå en lengre tur, så kan du gå ut på Bygdøy - men som sørlending trenger du kanskje ikke nærkontakt med sjøen?

Skrevet

Oslo er kjempeskummel, ja!!;-)

Skrevet

Gi deg da;o)

Jeg har jogget i Frognerparken mange ganger og det er ikke farlig;o)

Sinnataggen er jo ganske skummel!

Skrevet

Jeg spøker bare litt nedover i tråden om at det er skummelt i Oslo, det må du ikke ta deg nær av:-)

Men i frognerparken er det mange som jogger også er det kort vei til sjøen/fjorden og en fin gangvei langs som fører innover mot byen igjen eller ut til bygdøy, ev ut mot lysaker.

Håper du får en fin tur.

Skrevet

Oslo er kjempeskummel, ja!!;-)

Hi,hi!

Tror jeg hadde blitt ranet eller voldtatt om jeg stakk hodet ut vinduet vett du ;0)

Gjest minnah
Skrevet

Fint område ja! :-)

Syntes også byen var skummel da jeg kom hit, men det verste jeg har opplevd etter 10 år er å bli tilbudt hasj av en småsliten fyr ved Oslo S.

*bank i bordet*... :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...