Gå til innhold

En sørlendings kveldstur i Oslo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fint område ja! :-)

Syntes også byen var skummel da jeg kom hit, men det verste jeg har opplevd etter 10 år er å bli tilbudt hasj av en småsliten fyr ved Oslo S.

*bank i bordet*... :o)

Vært noen få ganger i olso, men blir tibudt noe hver gang!

Sist ble jeg spurt om jeg solgte metadon!...

Vet ikke hvordan jeg skulle tolke det ;0)

Den ene gangen løp en fyr opp å ned karl johan, så brå stopper han ved meg å spør: "tror du på gud",(snakket saaakte..) så løp han videre...

Herregud så redd jeg ble! Og jeg er da vant med litt avhvert..hehe!

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

5

• Babette

4

• morsan

3

• cathlin

3

Gjest minnah
Skrevet

Den ene gangen løp en fyr opp å ned karl johan, så brå stopper han ved meg å spør: "tror du på gud",(snakket saaakte..) så løp han videre...

Jøss!

Jeg ser nok ekstremt prektig ut, tenker jeg ;-P Dessuten går jeg som regel og dytter barnevogn, og vi er sikkert ikke de ivrigste kundene ;-)

Skrevet

Jøss!

Jeg ser nok ekstremt prektig ut, tenker jeg ;-P Dessuten går jeg som regel og dytter barnevogn, og vi er sikkert ikke de ivrigste kundene ;-)

Da ser jeg sikkert herja ut ;0)

Skrevet

Hehe, morsomt å lese om byen min sett utenfra. Har ferdes mye i strøkene du nevner, ja... :)

Min mor bodde der da hun var ungdom, og min mormor bodde i en leilighet der de siste to årene hun levde, så det var litt artig å være der. Sms'et med min mor mens jeg ruslet rundt i gatene :-)

Skrevet

Sier som pekkaline, du er tøff!

Synes Oslo er skummel jeg ;0)

Jeg syntes det var dritskummelt første kvelden, å gå alene fra togstasjonen til hotellet.

Nå er jeg mye tryggere :-) Ser så mye fint her i Oslo - og så er det så moro å plutselig se kjente bygninger!

Skrevet

Gi deg da;o)

Jeg har jogget i Frognerparken mange ganger og det er ikke farlig;o)

Mente ikke at Frognerparken var farlig altså. Mer det å rusle rundt i gatene om kvelden.

Labbet fra Majorstua ned til sentrum i ettermiddag + løp rundt Sognsvann seinere. Moro!

Skrevet

Jeg syntes det var dritskummelt første kvelden, å gå alene fra togstasjonen til hotellet.

Nå er jeg mye tryggere :-) Ser så mye fint her i Oslo - og så er det så moro å plutselig se kjente bygninger!

Godt å høre at du er tryggere!

Kos deg på tur du :0)

Skrevet

Så bra! Jeg bor faktisk i et av områdene du beskriver og det er veldig fint her ja. Langt fra skummelt i alle fall. :)

Det varmer at utenbysfolk tar seg bryet med bevege seg litt ut av sentrum og kommer med annet enn frykt og kritikk for en gang skyld.

God joggetur!

Mener du at du hører mye kritikk? jeg synes jeg har sett veldig mye pent her!

Har ikke vøært mye i Oslo, men det har blitt noen turer med jobben de siste to-tre årene, og da prøver jeg å få med meg noe kulturelt eller å se nye områder :-)

Skrevet

Som turist i byen synes jeg du skal løpe i Frognerparken :-) Etterpå kan du finne deg en eller annen kafe for litt mer kaffe (ryktene sier at du allerede har drukket kaffe i dag...*s*). Ikke bruk tid på å ta t-banen opp til Sognsvann når du vel er innen gangavstand fra Frognerparken. Hvis du i stedet for å jogge har lyst til å gå en lengre tur, så kan du gå ut på Bygdøy - men som sørlending trenger du kanskje ikke nærkontakt med sjøen?

Noen som har sladret? *s*

Det ble Sognsvannet rundt på meg i dag. Moro å ta t-banen! Var så flotte vogner :-)

Frister ikke å sette seg på kafé svett og fæl - bedre nydusjet :-)

Skrevet

Jeg spøker bare litt nedover i tråden om at det er skummelt i Oslo, det må du ikke ta deg nær av:-)

Men i frognerparken er det mange som jogger også er det kort vei til sjøen/fjorden og en fin gangvei langs som fører innover mot byen igjen eller ut til bygdøy, ev ut mot lysaker.

Håper du får en fin tur.

Det ble Sognsvann denne gangen - så får jeg prøve Frognerparken neste gang :-)

Skrevet

Fint område ja! :-)

Syntes også byen var skummel da jeg kom hit, men det verste jeg har opplevd etter 10 år er å bli tilbudt hasj av en småsliten fyr ved Oslo S.

*bank i bordet*... :o)

Jeg har aldri blitt tilbudt noe - heldigvis!

Skrevet

Det ble Sognsvann denne gangen - så får jeg prøve Frognerparken neste gang :-)

Sognsvatn er friere og mer i skogen, Frognerparken har bl.a. den fordelen at du slipper å stå svett og bli kald og vente på trikken, for alle trikkene vestrfra passerer Majorstua.

Skrevet

Sognsvatn er friere og mer i skogen, Frognerparken har bl.a. den fordelen at du slipper å stå svett og bli kald og vente på trikken, for alle trikkene vestrfra passerer Majorstua.

Likte godt å løpe rundt Sognsvann. Masse folk der, så vi løp nesten i kø :-) men det gjorde ikke noe.

Ble så sabla tissetrengt, og det var ikke så lett å fnne en busk å gjemme seg bak - men heldigvis fant jeg et kratt :-D

Men - litt nedtur var det at formen var såpass dårlig at det bare ble en runde. Hadde planlagt to runder - men jeg hadde ikke løpt på to-tre uker - så jeg gav meg etter en....

Nå SKAL jeg komme i gang med JEVNLIG jogging!!!! Det er jo så deilig :-)

Skrevet

Det var da merkelig. Jeg synes Oslo er en riktig så trivelig by, har aldri opplevd å bli tilsnakket av andre enn betlere. Ja, og så en og annen blotter i mørke portrom, men det bryr jeg meg ikke om. Og jeg har gått mye gjennom stille gater natterstid alene, Slottsparken likeså.

Skrevet

Det var da merkelig. Jeg synes Oslo er en riktig så trivelig by, har aldri opplevd å bli tilsnakket av andre enn betlere. Ja, og så en og annen blotter i mørke portrom, men det bryr jeg meg ikke om. Og jeg har gått mye gjennom stille gater natterstid alene, Slottsparken likeså.

Jeg tiltrekker meg sikkert sånt ;0)

Skrevet

Likte godt å løpe rundt Sognsvann. Masse folk der, så vi løp nesten i kø :-) men det gjorde ikke noe.

Ble så sabla tissetrengt, og det var ikke så lett å fnne en busk å gjemme seg bak - men heldigvis fant jeg et kratt :-D

Men - litt nedtur var det at formen var såpass dårlig at det bare ble en runde. Hadde planlagt to runder - men jeg hadde ikke løpt på to-tre uker - så jeg gav meg etter en....

Jeg synes også det er artig å løpe der, gjør det ca. en gang i året. Man føler seg som del av et løpsmiljø, og det er jo vanvittig mange sprekinger fra Idrettshøyskolen der. Jeg liker ikke å bli forbiløpt av kvinner, men det er ikke til å unngå der.

For øvrig, når det gjelder tilgang på flotte løpsmuligheter i byer, er det få eller ingen som slår Stavanger. Et eldorado for løpere. Men der bør man ha bil for å komme til de fineste områdene, da.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har planer om å ta en tur dit om en mnd eller to, men så var det ei som skremte meg med knivstikking osv. Jeg har jo hele tiden tenkt at det er mye folk og trør gatelangs der nattestid, jeg bare henger meg på par eller noe om jeg må gå alene.

AneM1365380603
Skrevet

Nå som det er vår er det helt fantastisk å spasere ute. Jeg og sønnen min var på tur i 3 timer i ettermiddag. På bare et øyeblikk er det blomster å se de fleste steder. En busk i en hage var full av knallrosa blomster. For et deilig syn :o) Enga en plass var helt gul

Skrevet

Jeg synes også det er artig å løpe der, gjør det ca. en gang i året. Man føler seg som del av et løpsmiljø, og det er jo vanvittig mange sprekinger fra Idrettshøyskolen der. Jeg liker ikke å bli forbiløpt av kvinner, men det er ikke til å unngå der.

For øvrig, når det gjelder tilgang på flotte løpsmuligheter i byer, er det få eller ingen som slår Stavanger. Et eldorado for løpere. Men der bør man ha bil for å komme til de fineste områdene, da.

Ble forbiløpt av mange ja - men det bryr meg midt på ryggen.

Hørte lette korte skritt bak meg en gang, og de var det to urspreke kvinner - tynne og trente - som kom i full fart forbi meg!

Virket som om de hadde noe ultramystifistisk i beina sine - så fort og lett som de løp!!!!!

Var jo lurt å drasse med løpeutstyr - det tar jo ikke så mye ekstra plass. Moro å løpe på nye steder :-)

Skrevet

Nå som det er vår er det helt fantastisk å spasere ute. Jeg og sønnen min var på tur i 3 timer i ettermiddag. På bare et øyeblikk er det blomster å se de fleste steder. En busk i en hage var full av knallrosa blomster. For et deilig syn :o) Enga en plass var helt gul

Var enga gul? Hva slags blomster var det tro....?

Den turen hørtes deilig ut :-)

Her i Oslo er det kaldt - isen lå ennå på det vannet jeg løp rundt i dag - og hjemme er det visst også kaldt - men nå MÅ jo snart våren komme hjemme også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...