Gå til innhold

En sørlendings kveldstur i Oslo!

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Var enga gul? Hva slags blomster var det tro....?

Den turen hørtes deilig ut :-)

Her i Oslo er det kaldt - isen lå ennå på det vannet jeg løp rundt i dag - og hjemme er det visst også kaldt - men nå MÅ jo snart våren komme hjemme også!

Det har vært et fantastisk vårvær her i dag :) Jeg elsker å være ute på denne årstiden, og jeg synes sønnen min var så flink som gikk så langt med så godt humør hele veien.

Jeg har skrittellerkonkurranse i dag, så turen var positiv sånn sett også :) Idet jeg skulle sette meg ned med middagen fikk jeg melding om at hun lå 12 tusen forran meg. Ikke bra altså :-/ Jeg vet ikke hvordan det ligger an nå, men jeg har trimmet masse etter jeg kom hjem fra turen også ;)

Vi tok en sånn gul blomst med til en eldre dame og spurte henne om hva det var for noe. Hun hadde ikke peiling. Det er vel noe villblomster, svarte hun. Den var ganske lik hvitveisen, bortsett fra farven.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

5

• Babette

4

• morsan

3

• cathlin

3

Skrevet

Det har vært et fantastisk vårvær her i dag :) Jeg elsker å være ute på denne årstiden, og jeg synes sønnen min var så flink som gikk så langt med så godt humør hele veien.

Jeg har skrittellerkonkurranse i dag, så turen var positiv sånn sett også :) Idet jeg skulle sette meg ned med middagen fikk jeg melding om at hun lå 12 tusen forran meg. Ikke bra altså :-/ Jeg vet ikke hvordan det ligger an nå, men jeg har trimmet masse etter jeg kom hjem fra turen også ;)

Vi tok en sånn gul blomst med til en eldre dame og spurte henne om hva det var for noe. Hun hadde ikke peiling. Det er vel noe villblomster, svarte hun. Den var ganske lik hvitveisen, bortsett fra farven.

''Vi tok en sånn gul blomst med til en eldre dame og spurte henne om hva det var for noe. Hun hadde ikke peiling. Det er vel noe villblomster, svarte hun. Den var ganske lik hvitveisen, bortsett fra farven.''

Kan det har vært en Vårkål? Den minner om hvitveis i selve blomsten, men bladene er helt forskjellige.

http://www.markblomster.com/Markblomster/Flora/V/Vaarkaal2.jpg

AneM1365380603
Skrevet

''Vi tok en sånn gul blomst med til en eldre dame og spurte henne om hva det var for noe. Hun hadde ikke peiling. Det er vel noe villblomster, svarte hun. Den var ganske lik hvitveisen, bortsett fra farven.''

Kan det har vært en Vårkål? Den minner om hvitveis i selve blomsten, men bladene er helt forskjellige.

http://www.markblomster.com/Markblomster/Flora/V/Vaarkaal2.jpg

Denne kan ligne veldig, for kronbladene var litt spisse. Sønnen min påsto det var smørblomst, men det ville ikke jeg gå med på.

Skrevet

Denne kan ligne veldig, for kronbladene var litt spisse. Sønnen min påsto det var smørblomst, men det ville ikke jeg gå med på.

Det er nok for tidlig, ja. :)

Skrevet

Da er det nok vårkål. Den blomstret hos min far da vi var der for to uker siden. Et gult teppe i enga ja!

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/ranu_fic.htm

http://www.kristvi.net/flora/V/vaarkaal.htm

Skrevet

Det er nok for tidlig, ja. :)

ØY!

Du svarte visst før meg....

Har forresten sendt deg en mail :-)

Skrevet

Jeg har aldri blitt tilbudt noe - heldigvis!

Ikke jeg heller. Jeg har bodd her siden 1987.

Skrevet

Vært noen få ganger i olso, men blir tibudt noe hver gang!

Sist ble jeg spurt om jeg solgte metadon!...

Vet ikke hvordan jeg skulle tolke det ;0)

Den ene gangen løp en fyr opp å ned karl johan, så brå stopper han ved meg å spør: "tror du på gud",(snakket saaakte..) så løp han videre...

Herregud så redd jeg ble! Og jeg er da vant med litt avhvert..hehe!

Jeg har bodd her i 21 år og aldri har noen spurt meg om jeg selger noe og aldri har noe spurt meg om jeg vil kjøpe noe heller.

Skrevet

Det var da merkelig. Jeg synes Oslo er en riktig så trivelig by, har aldri opplevd å bli tilsnakket av andre enn betlere. Ja, og så en og annen blotter i mørke portrom, men det bryr jeg meg ikke om. Og jeg har gått mye gjennom stille gater natterstid alene, Slottsparken likeså.

Ikke en gang en blotter har jeg sett.

Skrevet

Jeg har planer om å ta en tur dit om en mnd eller to, men så var det ei som skremte meg med knivstikking osv. Jeg har jo hele tiden tenkt at det er mye folk og trør gatelangs der nattestid, jeg bare henger meg på par eller noe om jeg må gå alene.

Kjære vene, vet ikke om jeg skal le eller ta deg på alvor.

Oslo er da en liten koselig by, næmest som småby å regne.

Har aldri sett noe knivstikking jeg, men en gang jeg var i gjembygda på ferie var det en som ble drept skutt og drept 200 meter fra huset vårt.

Skrevet

Jeg har bodd her i 21 år og aldri har noen spurt meg om jeg selger noe og aldri har noe spurt meg om jeg vil kjøpe noe heller.

Så bra da :0)

Skrevet

Så bra da :0)

Skal ikke le av dere jeg. Jeg tenker tilbake til 1987 og husker hvordan jeg selv var. Det var aids jeg var redd for den gangen. Var livredd for at det skulle komme noen med sprøyte å stikke meg. Tenkte på det på offentlige toaletter også. Gransket dorullen. Første toalettet jeg skulle inn på var på østbanehallen. Skal si deg jeg fikk sjokk og kan love deg at jeg kom meg fort ut derifra.

Skrevet

Skal ikke le av dere jeg. Jeg tenker tilbake til 1987 og husker hvordan jeg selv var. Det var aids jeg var redd for den gangen. Var livredd for at det skulle komme noen med sprøyte å stikke meg. Tenkte på det på offentlige toaletter også. Gransket dorullen. Første toalettet jeg skulle inn på var på østbanehallen. Skal si deg jeg fikk sjokk og kan love deg at jeg kom meg fort ut derifra.

He, he, ikke sant!

Er ikke så redd for de narkomane, men vet hvor uberegnlige de kan være...

Er nok mer redd for gjengene, og gale voldteksmenn..

Skrevet

Det var da merkelig. Jeg synes Oslo er en riktig så trivelig by, har aldri opplevd å bli tilsnakket av andre enn betlere. Ja, og så en og annen blotter i mørke portrom, men det bryr jeg meg ikke om. Og jeg har gått mye gjennom stille gater natterstid alene, Slottsparken likeså.

Her jeg bor er det en blotter...Skikkelig ekkelt.

Han viser seg for ungene i barnehagene.

Skrevet

He, he, ikke sant!

Er ikke så redd for de narkomane, men vet hvor uberegnlige de kan være...

Er nok mer redd for gjengene, og gale voldteksmenn..

Jeg hadde bare aids i tankene den gangen. Tenkte at i Oslo vandret det sikkert mange mennesker rundt med aids. Jeg hadde jo hørt om hvordan man kunne bli smittet, men var ikke overbevist. Tenkte at forskningen sikkert ikke hadde kommet så langt og at jeg kanskje kunne bli smittet på andre måter også.

He he, hysterisk ja:)

Skrevet

Her jeg bor er det en blotter...Skikkelig ekkelt.

Han viser seg for ungene i barnehagene.

Når jeg tenker etter har det ikke vært like idyllisk her heller hele tiden. For noen år siden var det en mann som 3 ganger forsøkte å dra med seg småjenter inn i bilen. Han ble tatt til slutt, men vi måtte følge ungene på skolen i denne perioden.

AneM1365380603
Skrevet

Kjære vene, vet ikke om jeg skal le eller ta deg på alvor.

Oslo er da en liten koselig by, næmest som småby å regne.

Har aldri sett noe knivstikking jeg, men en gang jeg var i gjembygda på ferie var det en som ble drept skutt og drept 200 meter fra huset vårt.

Det er da ikke en småby for meg, men jeg skjønner hva du mener. Jeg ble litt skeptisk da ei fra området rundt helst ikke ville gå ut der pga diverse ubehageligheter som kan skje om natta. Fornuften min sier likevel at det ikke kan være så ille. Jeg leser aviser hver dag, så jeg får jo med meg det som skjer der. Slossing og kniver ligger et stykke fra de miljøene jeg er i, for å si det mildt. Jeg skal være ganske uheldig om jeg havner i noe sånt.

Skrevet

Jeg hadde bare aids i tankene den gangen. Tenkte at i Oslo vandret det sikkert mange mennesker rundt med aids. Jeg hadde jo hørt om hvordan man kunne bli smittet, men var ikke overbevist. Tenkte at forskningen sikkert ikke hadde kommet så langt og at jeg kanskje kunne bli smittet på andre måter også.

He he, hysterisk ja:)

He, he!

Skrevet

Når jeg tenker etter har det ikke vært like idyllisk her heller hele tiden. For noen år siden var det en mann som 3 ganger forsøkte å dra med seg småjenter inn i bilen. Han ble tatt til slutt, men vi måtte følge ungene på skolen i denne perioden.

Så skummelt!

Nå for tiden synes jeg det kidnappes unger over alt! Grusomt!

Skrevet

Ikke en gang en blotter har jeg sett.

Du kan prøve å gå gjennom universitetshagen i sentrum utpå kvelden, altså ved det gamle jusbygget.

Da jeg i sin tid bodde på en av studentbyene, var det en som brukte å ringe på og så slenge opp blotterfrakken når folk åpnet. Jeg klarte ikke å la være å flire, og det liker ikke blottere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...