Gå til innhold

Spørsmål ang. hull i ørene.

Anbefalte innlegg

Gjest mor til tenåringssønn
Skrevet

Min tenåringssønn ønsker seg hull i øret.

Det er lenge siden jeg selv gjorde dette så jeg husker ikke akkurat hvordan ting var, og ting har vel også forandret seg i det siste kanskje.

Er det slik fremdeles at gutter som skal ta et hull i øret bør ta dette hullet i venstre øre?

Hvor lang tid pleier det å ta for hullet å gro slik at han kan bytte øredobb? (Han har allerede bestilt en han ønsker å bruke nemmelig :)

Pleier det å være noe særlig å velge på av disse øredobbene de skyter inn? Eller er det stort sett gullperle eller en liten sten på disse?

Noen flere tips i forbindelse med dette?

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

9

• filiokus81

2

• Lillemus

1

• Dorthe

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gullkule eller stein med farge der jeg har vært i alle fall.

Pass på at han _ikke_ bruker uekte saker!!!! Jeg utviklet en ganske kraftig nikkelallergi som utviklet seg til å gi meg eksem når jeg drikker mye melk.... En snodig kombinasjon som det tok meg 25 år å finne ut av.

Skrevet

Gjør det på et piercingstudio fremfor hos frisøren! Der er de mye flinkere, de bruker ikke sånn "pistol" (som ikke er særlig heldig for øreflippen), og han får også mye mer ørepynt å velge i. Det de har hos frisøren passer best til 8 år gamle jenter :o)

Jeg var hos en piercer da jeg skulle stikke opp igjen mine hull før jeg giftet meg, bare positive erfaringer med det!

Gjest mallet
Skrevet

Aner ikke hvilket øre som er "riktig", tror ikke folk ser så mye på dette lenger. Men jeg ville gått til et piercingstudio og fått stukket hullet i stedet for å ta det med pistol hos frisør. De pistolene lager så mye arrvev rundt.

Skrevet

Snuppen har i venstre øre.

Først fikk han en mindre pen dobb, men den byttet vi ut så fort vi kunne. Satt da inn en i rent sølv, med en diamant!

Så lekker ;0)

Vi gjorde det hos hudpleier. Og det er begrenset utvalg av dobber..Spesielt til gutter.

Lykke til da, begge to :0)

Skrevet

Først fikk han en mindre pen dobb, men den byttet vi ut så fort vi kunne. Satt da inn en i rent sølv, med en diamant!

Så lekker ;0)

Vi gjorde det hos hudpleier. Og det er begrenset utvalg av dobber..Spesielt til gutter.

:) Takk for lykkeønskningen.

Mor liker litt pynt på guttene hun, og gutten er en stilig ung mann så dette tror jeg blir så fint så :)

Poden har allerede bestilt seg øredobb som han vil ha på når han kan og det er grodd. Det er i sølv med en stor "diamant" på.

Skrevet

Aner ikke hvilket øre som er "riktig", tror ikke folk ser så mye på dette lenger. Men jeg ville gått til et piercingstudio og fått stukket hullet i stedet for å ta det med pistol hos frisør. De pistolene lager så mye arrvev rundt.

Takk. Skal vurdere et piercingstudio :)

Skrevet

Gjør det på et piercingstudio fremfor hos frisøren! Der er de mye flinkere, de bruker ikke sånn "pistol" (som ikke er særlig heldig for øreflippen), og han får også mye mer ørepynt å velge i. Det de har hos frisøren passer best til 8 år gamle jenter :o)

Jeg var hos en piercer da jeg skulle stikke opp igjen mine hull før jeg giftet meg, bare positive erfaringer med det!

Takk for tips. Dette vil bli vurdert og jeg har allerede sendt mail til et piercingstudio som jeg vet har litt gode referanser på slikt.

Skrevet

Gullkule eller stein med farge der jeg har vært i alle fall.

Pass på at han _ikke_ bruker uekte saker!!!! Jeg utviklet en ganske kraftig nikkelallergi som utviklet seg til å gi meg eksem når jeg drikker mye melk.... En snodig kombinasjon som det tok meg 25 år å finne ut av.

Merkelig med den nikkelreaksjonen din :(

Men mor er veldig obs på nikkelallergi så poden har allerede fått en god forklaring på hvorfor han må være flink til å bruke riktig utstyr den første tiden.

Selv så har han allerede bestilt seg øredobb han ønsker å ha på så snart det lar seg gjøre. Det er sølv :)

Skrevet

Gå på et piercingstudio, så blir det gjort skikkelig, selv om det er dyrere.

Skrevet

Gå på et piercingstudio, så blir det gjort skikkelig, selv om det er dyrere.

Takk. Er vurdert og mail er sendt et studio jeg har hørt positivt om her i nærheten.

:)

Gjest jeg tror det ikke!
Skrevet

''Men jeg ville gått til et piercingstudio og fått stukket hullet i stedet for å ta det med pistol hos frisør. De pistolene lager så mye arrvev rundt.''

Er dette vitenskapelig bevist? Det er strengt tatt de siste 20 årene piercing har vært på moten. Jeg, og jeg vil påstå 95% av alle med hull i ørene, har gjort dette med pistol hos frisøren. Har til dags dato kun hørt om 2 stk med arrvev, og disse har vært uheldige (revne i øret under lek, og måtte la det gro).

Er piercing bedre, så fortell meg hvorfor.

Mrs. Wallace
Skrevet

''Er det slik fremdeles at gutter som skal ta et hull i øret bør ta dette hullet i venstre øre?''

Her i området varierer det hvilket øre gutta har pynten i, og mange har det i begge ørene. Men så bor vi i et typisk østkantstrøk, da, så jeg vet ikke hvor representativt det er. :o)

Skrevet

Så lekker ;0)

Er ikke snuppen din bare 4 år eller noe? *overrasket*

Gjest Thea89
Skrevet

hei.

du må få ham til å ta i venstre øre, det er "det rette" øret. høyre er for de som er homser. jeg har 7 hull i ørene, alle tatt med pistol. jeg vil anbefale det, ikke med nål.. med pistol er det over på 1 sekund, men det er det ikke med nål.. og nålen må jo ut, og dobben inn.. så det vil gjøre mere vondt enn med pistol. det vet jeg, siden jeg har flere piercinger.. det tar mye lenger tid..

Skrevet

Er ikke snuppen din bare 4 år eller noe? *overrasket*

4, 5 år :0)

Skrevet

hei.

du må få ham til å ta i venstre øre, det er "det rette" øret. høyre er for de som er homser. jeg har 7 hull i ørene, alle tatt med pistol. jeg vil anbefale det, ikke med nål.. med pistol er det over på 1 sekund, men det er det ikke med nål.. og nålen må jo ut, og dobben inn.. så det vil gjøre mere vondt enn med pistol. det vet jeg, siden jeg har flere piercinger.. det tar mye lenger tid..

Enig! Mye verre med piercing..

Gjest mallet
Skrevet

''Men jeg ville gått til et piercingstudio og fått stukket hullet i stedet for å ta det med pistol hos frisør. De pistolene lager så mye arrvev rundt.''

Er dette vitenskapelig bevist? Det er strengt tatt de siste 20 årene piercing har vært på moten. Jeg, og jeg vil påstå 95% av alle med hull i ørene, har gjort dette med pistol hos frisøren. Har til dags dato kun hørt om 2 stk med arrvev, og disse har vært uheldige (revne i øret under lek, og måtte la det gro).

Er piercing bedre, så fortell meg hvorfor.

Jeg har begge typer tatovering, og kjenner helt klart at de som er skutt med pistol er mer "klumpete" og ikke like pene som de som er tatt med nål. Noe mer vitenskapelig enn det har jeg ikke, bare egen erfaring altså :)

Gjest Litt sjokka
Skrevet

4, 5 år :0)

Du setter da for pokker ikke hull i ørene på en 4,5 år gammel gutt??? Eller jente, for den saks skyld.

candyqueen_83
Skrevet

Du setter da for pokker ikke hull i ørene på en 4,5 år gammel gutt??? Eller jente, for den saks skyld.

Hvorfor ikke? Ikke noe problematisk med det vel

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...