Gå til innhold

Hvem har ansvar for Arbeidsmiljøloven - tolkning

Anbefalte innlegg

Gjest spesialspørsmål
Skrevet

Jeg trenger raskt svar.

Det gjelder hvordan en bestemt paragraf i arb.miljøloven skal tolkes. Ledelsen og den ansatte er uenige, og fagforeningen er usikker (pga lite erfaringer med denne slags saker).

Kan man skrive til et departement og spørre hva som er ment? Hvem er det som har forfattet eller bestemt paragrafene i arbeidsmiljøloven, hvem er det man kan skrive til?

tzatziki1365380058
Skrevet

Arbeidstilsynet kan vel hjelpe? Dette er vel jobben deres, så vidt jeg vet.

Skrevet

Fagforeninger pleier ha advokater som kan arbeidsrett. Om ikke den lokale foreningen kan svare har du anledning til å gå videre eller få den lokale til å kontakte jurist som jobber i foreningen.

Persille1365381127
Skrevet

Nå er vi jo nysgjerrige! Hvilken paragraf gjelder det?

Men som de andre sier; jurister som driver med arbeidsrett...

Gjest saphira
Skrevet

Arbeidstilsynet. Som noen av de andre også nevner her.

Gjest spesialspørsmål
Skrevet

Tusen takk for rådene. Jeg ringte Arbeidstilsynet og fikk helt grei hjelp der. Dessverre var det ledelsen som hadde rett i dette tilfelle :-(

Av og til står det ting i kommentarene til lovene som klargjør hva som er ment, når det er sånne tvilstilfelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...