Gå til innhold

hvorfor så jeg dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fytti F....

Ligner den vi hadde i garderoben...

Ehh, var jo ikke til deg da:-)

Skrevet

Gladpack foran hullet vet du.. Så får edderkoppen panoramavinduer ut av støvsugeren.

;-)

Hi hi:-)

Skrevet

Å fy faen. Personlig er jeg livredd edderkopper, slanger og annet som tilhører samme kvalme kategori. Jeg åpnet ikke bildet, da hadde jeg nok besvimt.

Gjest mandolina
Skrevet

Mannen min fanger sådanne og slipper de ut igjen, for de holder huset fri for andre små skadedyr.

Men, jeg skriker til han kommer og fjerner dem.

Hilsen

Skrevet

Nei, jeg trodde ikke det jeg heller, men de har vel noe gift i kjeven (enkelte), jeg fikk nemlig to røde merker som så ut som tannmerker (små altså) og nå tror du helt sikkert jeg tuller :-), men det gjør jeg ikke. Det er første og eneste gang jeg har blitt bitt av en edderkopp altså, så jeg tror ikke du trenger å være så veldig redd.

Jeg dreper aldri edderkopper, vi har mange som henger i vinduskarmer og pynt utenfor huset. Men mange flyer har vi ikke heldigvis :-)

Har dere edderkopper som pynt utenfor huset?

Gjest Linn K.A.
Skrevet

Godt jeg bor i toppen av en blokk. Har aldri sett en eneste edderkopp på de 9 årene jeg har bodd her :)

fei1365380229
Skrevet

Har dere edderkopper som pynt utenfor huset?

Ja, hvorfor ikke? Det er da penere enn det meste - rimelig økologisk er det også.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Godt jeg bor i toppen av en blokk. Har aldri sett en eneste edderkopp på de 9 årene jeg har bodd her :)

De kommer nok til deg også.....

hidi, the scorpion
Skrevet

Mannen min fanger sådanne og slipper de ut igjen, for de holder huset fri for andre små skadedyr.

Hilsen

Min eks hylte på meg, når han så en edderkopp, så jeg måtte bære de ut;)

Og da katten hadde lagt en levende sleve (stålorm) på trappa, trodde jeg det hadde skjedd en alvorlig ulykke, han hylte så hele byggefeltet kunne høre det (det er jeg sikker på;) )........

Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Det er da penere enn det meste - rimelig økologisk er det også.

Tja...så veldig dekorative er de vel ikkje, om det ikkje dreier seg om utstoppa varianter så.

Skrevet

Du er klar over at det er rimelig enkelt for en edderkopp å finne veien ut av den hybelen igjen eller?

Man kaster selvfølgelig støvsugerposen etter å ha fått en sånn hybelboer der. ;o)

Skrevet

Hilsen

Vi ungene pleide å hyle opp når vi så en edderkopp eller kongero, mormor kom tuslende, "Næmen, stakkar, det er jo bare en liten edderkopp jo!" og så tok hun den i håndflaten og satte den ut på trappa...

AneM1365380603
Skrevet

Jeg bruker endel Radar utenfor huset om våren og sommeren for å slippe så mange som spindler rundt meg. I fjor gikk jeg på terassen og ante fred og ingen fare, så med ett var jeg omringet av babyedderkopper. De var nyutklekket tydeligvis. Det var hundrevis av dem. Ti minutter senere var alle forgiftet av Radar. Så spylte jeg til slutt med vann.

Jepp, jeg har edderkoppfobi!

AneM1365380603
Skrevet

Nei, jeg trodde ikke det jeg heller, men de har vel noe gift i kjeven (enkelte), jeg fikk nemlig to røde merker som så ut som tannmerker (små altså) og nå tror du helt sikkert jeg tuller :-), men det gjør jeg ikke. Det er første og eneste gang jeg har blitt bitt av en edderkopp altså, så jeg tror ikke du trenger å være så veldig redd.

Jeg dreper aldri edderkopper, vi har mange som henger i vinduskarmer og pynt utenfor huset. Men mange flyer har vi ikke heldigvis :-)

Jeg er rimelig sikker på å ha lest at de kan bite, i tillegg til at de har brodd. Fy, for en ekkel tråd!

AneM1365380603
Skrevet

Og du bor i Norge??! Trodde ikke vi hadde så store edderkopper her at man kunne kjenne dem bite! Grøss...

Barna her har blitt bitt noen ganger. En periode dreiv de og samlet på edderkopper og hadde dem i glass. De henta gjerne en feit edderkopp rett ut av et nett. Fysj! Håper de minste ikke får slike sære interesser, men så fisefin som hun ene er regner jeg det som usannsynlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...