Gå til innhold

mageknip og amming


nana

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter på 6 uker som har mageknip.

Avføringen hennes er stort sett bestandig gul og flere ganger daglig. Det er veldig skjelden den er grønnlig.

Så lenge avføringen ikke er grønn, kan det da være noe hun reagerer på som jeg spiser?

Er ikke grønn avføring tegn på at hun reagerer på maten jeg spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære nana. Grønn avføring kan være tegn på at barnet ikke suger effektivt av brystet og får i seg mye luft og mindre mat. Det kan føre til mageknip og uro. Pass på at haken, underleppen og tungen møter brystet først når du legger henne til. Gråt er siste signalet barnet gir når det er sultent. Tilby melk så ofte hun vil ha, og la henne ligge til brystet til hun slipper selv. Da får hun med seg fettet på slutten av måltidet som metter henne godt. Tilby det andre brystet etterpå, vil hun ikke ha, begynner du med det neste gang. Spebarn opp til 2 mnd. har flere avføringer daglig, sennepsgule av farge og med hvite flekker i. Etter 2 mnd. kan det gå fra 1-2 uker uten avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...