Gå til innhold

Spm ang midlertidig uføretrygd og studier.

Anbefalte innlegg

Gjest liten løve
Skrevet

Jeg har fått innvilget midlertidig uføretrygd fom. 30.09.07 tom. 30.09.10.

Helsetilstanden min har blitt betraktelig bedre det siste året, og jeg har lyst til å begynne å studere på universitetet til høsten. I den forbindelse har jeg en del spørsmål.

1. Dersom jeg begynner i studier til høsten (August med eksamener i Desember) vil jeg da få en varig reduksjon i uføregrad på samme måte som om jeg har pensjonsgivende inntekt eller vil dette gå greit da eksamenene ikke er før i Desember?

2. Kan jeg søkes over på yrkesrettet attføing før det har gått et år av uføretrygden?

3. Kan jeg studere mens en eventuell sak om yrkesrettet attførinng er under behandling i NAV.

4. Kan jeg begynne å studere til høsten, og så hvis jeg ser at det går bra, søke om yrkesrettet attføring før eksamenene?

Gjest lille kylling
Skrevet

Hei

Jeg har studert mens jeg har gått på midlertidig ufør, men bare på deltid da. Det har vært greit for de på NAV. Nå skal jeg søke om forlengelse av midlertidig ufør, men er usikker på om jeg får det innvilget pga studiene. Men legen og psykologen min mener at det skal gå greit.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg anbefaler deg til å kontakte din saksbehandler på NAV...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...