Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne dagen er reservert den norske grunnloven, friheten, selvstendigheten og det norske flagget. iranske, irakiske kinesiske eller andre flagg fra alle mulige despotier har like lite i en 17.mai feiring som en drittklump i en pizza. Det er faktisk nærmest for et hån å regne mot hele feiringen og dens intensjon.

hidi, the scorpion
Skrevet

Denne dagen er reservert den norske grunnloven, friheten, selvstendigheten og det norske flagget. iranske, irakiske kinesiske eller andre flagg fra alle mulige despotier har like lite i en 17.mai feiring som en drittklump i en pizza. Det er faktisk nærmest for et hån å regne mot hele feiringen og dens intensjon.

Så du må innom avogtil:)

Skrevet

Så du må innom avogtil:)

Yupp, desverre ingen som lar seg provosere til en endeløs tråd lenger men:)

Skrevet

Jeg tror du trenger et lynkurs i historie, pjokken.

Mulig det, er ikke så interessert i norske ting egentlig :-)

Gjest Spekepølse
Skrevet

like lite å gjøre der, eller like mye å gjøre der:)

Gjest Spekepølse
Skrevet

Debatten i seg selv er jo grei og forståelig at kommer opp, men hvorfor er det nettopp i Oslo at forbudet kommer? Det er jo der det er flest andre nasjonaliteter. Hvorfor stengere der enn ellers i landet? Har det noe med kongen å gjøre?

bare undrer meg litt:)

Gjest Finnen
Skrevet

Skal ikke jeg lenger få gå i min finske bunad på 17.mai!?!?

Skrevet

like lite å gjøre der, eller like mye å gjøre der:)

Avhengig av smaken selvsagt:)

Gjest trygghet gir stolthet
Skrevet

''Hvorfor skal nordmenn ha så veldige mindreverdskomplekse?''

Spør du meg demonstrerer Norge sine mindreverdighetskomplekser nettopp ved å feire 17. mai. Det samme gjelder USA og 4. juli.

De demonstrerer sin stolthet, spør du meg. I motsetning til deg er det faktisk mange nordmenn som er stolte av landet sitt.

Gjest har en annen bunad
Skrevet

Det skal være lov å bruke de bunadene hver og en vil ha. Bunad er tegn på røtter til vedkommende person. Selv har jeg bunad fra et annet land og bærer den med stolthet på 17. mai.

Flagg er nasjonalt symbol, og der bør det norske flagget brukes. Jeg har ingen problemer med å ha norsk sløyfe festet på bunaden min og vifte med det norske flagget. Tvertimot det gjør meg stolt og glad å vise frem min identitet og nasjonalitet på den måten.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvorfor skal nordmenn ha så veldige mindreverdskomplekse? Hvorfor skulle Norge ikke få lov å vise stolthet? De fleste land i verden er stolte over sitt land. Men viser man stolthet over å være norsk (i alle sjatteringer av norsk), så blir det sett på som noe negativt.

Mange land feirer en eller annen form for nasjonaldag. Selv er jeg veldig glad for å feire det i Norge! For øvrig feirer jeg også den amerikanske 4.juli, fordi jeg er halvt amerikansk.

''Hvorfor skal nordmenn ha så veldige mindreverdskomplekse? Hvorfor skulle Norge ikke få lov å vise stolthet? De fleste land i verden er stolte over sitt land.''

Min erfaring er at det er få land som er så stolte av seg selv som nettopp Norge og nordmenn. Er det noe vi elsker så er det å høre at Norge er omtalt på amerikansk TV. Er helt uenig med deg i at det ikke er akseptert å være stolt av Norge i Norge - det er derimot forventet.

Det er vel kanskje nettopp mindreverdighetskomplekset vårt som gjør at vi har slikt et enormt behov for å hevde oss og bli lagt merke til.

Gjest trygghet gir god stolthet
Skrevet

''Hvorfor skal nordmenn ha så veldige mindreverdskomplekse? Hvorfor skulle Norge ikke få lov å vise stolthet? De fleste land i verden er stolte over sitt land.''

Min erfaring er at det er få land som er så stolte av seg selv som nettopp Norge og nordmenn. Er det noe vi elsker så er det å høre at Norge er omtalt på amerikansk TV. Er helt uenig med deg i at det ikke er akseptert å være stolt av Norge i Norge - det er derimot forventet.

Det er vel kanskje nettopp mindreverdighetskomplekset vårt som gjør at vi har slikt et enormt behov for å hevde oss og bli lagt merke til.

Jeg er uenig med deg. Jeg syns jeg sjelden har sett i noe annet land, en sånn "Jantelov" som det er i Norge når det gjelder å være stolt av å være norsk. Jeg syns man møter på anti-holdninger til å være stolt norsk uansett hvor man går. Har aldri møtt maken i noe land man har møtt.

Men jeg tror nok at en slik anti-stolhet holdning kan ha med mindreverdskomplekser å gjøre ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...