Gå til innhold

Adferd hos pus!

Anbefalte innlegg

Gjest Silla pus
Skrevet

Er det noen som vet hvorfor pus liksom "faller i transe" og graver med forlabbene og maler?Jeg kan sitte i sofaen med teppe på meg hvorpå hun hopper på meg og gjør dette.

Ser hun kan gjøre det på koseteppet sitt også.

punky brewster
Skrevet

Sånn gjør mine katter også, akkurat hvorfor vet jeg ikke, men de gjør det iallefall når de koser seg:)

Skrevet

Hun koser seg :0)

Sannsynligvis noe som henger igjen etter de diet mora, da gjør de også slik! Altså, et tegn på at de er trygge, og stor koser seg!

Skrevet

Katta er drektig.

Det er i hvert fall ikke riktig:-) Huff a meg...

Gjest Silla pus
Skrevet

Katta er drektig.

Drektig??Helt umulig,hun er sterilisert:-)

Tror nok det har noe med kos å gjøre,men er ikke sikker.

AneM1365380603
Skrevet

Hun koser seg :0)

Sannsynligvis noe som henger igjen etter de diet mora, da gjør de også slik! Altså, et tegn på at de er trygge, og stor koser seg!

Det er helt riktig. Ungene gjør slike potebevegelser mens dem dier for å få i gang utfrivingsrefleksen. Så tror jeg de koser seg voldsomt mens de holder på :o) Det er mange voksne katter som fortsetter med dette.

brilleslangen
Skrevet

Kalles "å melketrø"

på min dialekt,og er helt vanlig blandt katter, og det er sant som det sies lengre nede her at dette henger igjen fra da de var små og diet kattemor...

Skrevet

Det er helt riktig. Ungene gjør slike potebevegelser mens dem dier for å få i gang utfrivingsrefleksen. Så tror jeg de koser seg voldsomt mens de holder på :o) Det er mange voksne katter som fortsetter med dette.

Jepp :0)

Jeg tok en for tidlig fra moren, og den er ekstrem på slik kos!

Før pattet den også, men det har den vokst av seg.

Skrevet

Drektig??Helt umulig,hun er sterilisert:-)

Tror nok det har noe med kos å gjøre,men er ikke sikker.

Jepp, det er kos og en form for markering av territoriet sitt...Katter av duftkjertler under potene slik at de setter igjen "sin lukt" på steder for å markere området sitt:-) Bare kos når de holder på sånn, synes jeg:-)

AneM1365380603
Skrevet

Jepp :0)

Jeg tok en for tidlig fra moren, og den er ekstrem på slik kos!

Før pattet den også, men det har den vokst av seg.

Noen som blir tatt for tidlig fra mora kan sutte hull på alt av ull i huset. Det anbefales fra NRR at de blir hos mora til de er 12 uker. Tiden med mora er så viktig. De skal jo lære å bli katt ;)

Skrevet

Noen som blir tatt for tidlig fra mora kan sutte hull på alt av ull i huset. Det anbefales fra NRR at de blir hos mora til de er 12 uker. Tiden med mora er så viktig. De skal jo lære å bli katt ;)

Jeg vet, men dette var en villkatt jeg måtte hente på heia, de skulle skytes, så jeg måtte hente den...

Jeg har fem katter ;0)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg vet, men dette var en villkatt jeg måtte hente på heia, de skulle skytes, så jeg måtte hente den...

Jeg har fem katter ;0)

Hvordan er den katten blitt etterhvert? Noen blir aldri skikkelig tamme om de ikke har møtt mennesker før de er 7 uker. Det er herlig med katter :o) Jeg hadde 3 stk på det meste. Hun ene fikk en gang 8 kattunger. Hun andre hjalp ikke til i det hele tatt, mens hun selv fikk masse hjelp tidligere med sine 3 kattunger ;) Så forskjellige kan de være. Hun som senere fikk 8 unger hadde aldri hatt unger da, så jeg må si hun var flink å hjelpe til :)

Skrevet

Hvordan er den katten blitt etterhvert? Noen blir aldri skikkelig tamme om de ikke har møtt mennesker før de er 7 uker. Det er herlig med katter :o) Jeg hadde 3 stk på det meste. Hun ene fikk en gang 8 kattunger. Hun andre hjalp ikke til i det hele tatt, mens hun selv fikk masse hjelp tidligere med sine 3 kattunger ;) Så forskjellige kan de være. Hun som senere fikk 8 unger hadde aldri hatt unger da, så jeg må si hun var flink å hjelpe til :)

Så skjønne :0)

Her var hunden "jordmor", tok ungene rett etter fødsel, slikket de rene og gav de til kattemor!

Moren brydde seg kun den første hun fødte, og hun fikk 4nydelig små! Er jo så koslig! Nå er alle mine steriliserte, så den tiden er over for nå.. :0(

Villkatten,den er bare herlig! Litt sky mot fremmede, og menn.Og trekker seg unna når ungene blir for bråkete.

Men den er trygg og fin på meg, og lever et verdig katteliv :0)

AneM1365380603
Skrevet

Så skjønne :0)

Her var hunden "jordmor", tok ungene rett etter fødsel, slikket de rene og gav de til kattemor!

Moren brydde seg kun den første hun fødte, og hun fikk 4nydelig små! Er jo så koslig! Nå er alle mine steriliserte, så den tiden er over for nå.. :0(

Villkatten,den er bare herlig! Litt sky mot fremmede, og menn.Og trekker seg unna når ungene blir for bråkete.

Men den er trygg og fin på meg, og lever et verdig katteliv :0)

Så fint dere ga den en godt hjem :o)

Skrevet

Det henger igjen fra den var liten, altså som det sies under her, den tråkker sånn på moren.

Er veldig vanlig å se på katter som er tatt for tidlig fra moren sin.

Men er ikke farlig, så lenge hun ikke blir agressiv hvis hun blir avbrutt.

Skrevet

Hun tråkker slik hun gjorde for å stimulere melkeproduksjonen hos moren:-) Regner med at hun stikker nesa nedi stoffet også... Det gjør pusen min også, og hun ELSKER å få "tråkke" i håret mitt:-) Har ikke alltid samvittighet til å nekte henne, så da sitter jeg igjen med dype kloresår i hodebunnen, og håret fullt av pusesnørr og sikl:-/ Men pytt pytt...

Skrevet

Hi hi, de er nå rare også! Må bare fortelle om da kattene til faren min fikk unger! De var søstre, og fikk kattunger med kun 3 dager imellom. Den første uka slet de seg helt ut med å prøve å "stjele" kattunger fra den andres kasse, samtidig som de måtte passe på at den andre ikke fikk "stjålet" fra deres egen kasse:-) De stakkars kattungene blei båret frem og tilbake i huset ustanselig! Men etter en uke blei de visst enig! De hev alle ungene i èn kasse, og byttet på å ligge hos dem:-) Ingen skal si de ikke er smarte i hvert fall...

AneM1365380603
Skrevet

Hi hi, de er nå rare også! Må bare fortelle om da kattene til faren min fikk unger! De var søstre, og fikk kattunger med kun 3 dager imellom. Den første uka slet de seg helt ut med å prøve å "stjele" kattunger fra den andres kasse, samtidig som de måtte passe på at den andre ikke fikk "stjålet" fra deres egen kasse:-) De stakkars kattungene blei båret frem og tilbake i huset ustanselig! Men etter en uke blei de visst enig! De hev alle ungene i èn kasse, og byttet på å ligge hos dem:-) Ingen skal si de ikke er smarte i hvert fall...

Så søtt :) De har sterk morsfølelse i allefall!

Skrevet

Så søtt :) De har sterk morsfølelse i allefall!

Ja, i katteverden kan en vel kalle det det! Det spørs om det ville blitt sett på som morsfølelse hvis du fløy og stjal andres barn;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...