Gå til innhold

Kan vi gå i bukse på konfirmasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her skjer ting i siste liten. Vi drar kl.7.00 i morgen tidlig. Jeg hadde alt klart for meg, trodde jeg. Klær er ordnet til de to yngste og jeg og den eldste skulle ha bunad på oss, men har kommet til at det er uaktuelt. Vi kommer dit rett før og tror ikke vi får tid til å stryke bunadsskjorter før seremonien starter. Mye plass tar det også.

På vanlig måte blir det hastverk. Hva skal vi ha på oss? Kjolene jeg har er enten typiske sommerkjoler eller kjoler som passer bedre til julebord eller brylupp. Det samme med eldstejenta. Skjørt har vi nesten ikke. Fant et sort skjørt, men det var 90-talls i formen. Går over knærne og jeg liker det ikke.

Kan jeg gå i sort penbukse, en pen bluse en kort dressjakke og pumps?

Kan hun gå i sort pen knebukse og hvit pen bluse?

Må vi ha skjørt?

Hater å fly i butikker når vi har dårlig tid.

Gjest D*lilith
Skrevet

Det går vel fint med bukse vel,det skal jeg ha i sønnen min sin konfirmasjon : )

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, jeg synes at du kan ha bukse, så lenge den er pen og antrekket for øvrig er pyntet. Da bør du imidlertid kle deg opp i detaljene.

Jeg tenker som så: Når man pynter seg til selskapsbruk, er det en måte å vise anledningen og vertskapet respekt på, ved å anerkjenne at det er noe ekstra. Da er det ikke bukse eller skjørt i seg selv som er avgjørende, men hva slags bukse eller skjørt man kommer med.

Jeg har venninner som slett ikke føler seg comfy i skjørt og som velger pene bukseløsninger dersom det er mulig.

Her tipper jeg at meningene er veldig delt, så du kommer nok til å få mange forskjellige typer svar.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg synes at du kan ha bukse, så lenge den er pen og antrekket for øvrig er pyntet. Da bør du imidlertid kle deg opp i detaljene.

Jeg tenker som så: Når man pynter seg til selskapsbruk, er det en måte å vise anledningen og vertskapet respekt på, ved å anerkjenne at det er noe ekstra. Da er det ikke bukse eller skjørt i seg selv som er avgjørende, men hva slags bukse eller skjørt man kommer med.

Jeg har venninner som slett ikke føler seg comfy i skjørt og som velger pene bukseløsninger dersom det er mulig.

Her tipper jeg at meningene er veldig delt, så du kommer nok til å få mange forskjellige typer svar.

Enig.

Gjest joppeline
Skrevet

Enig med de andre her, dere kan gå i bukse, men pass på at dere ser pynta ut ellers: håret, smykker, fin bluse, fine sko osv.

Gjest Spekepølse
Skrevet

Det var kanskje et merkelig innlegg i 2008?

Jeg vil si at så fremt klærne passer kan du selvfølgelig gå i det:)

Men selvfølgelig, om de andre er ekstremt nøye på det kan det jo bli en del prat:D

Skrevet

Det var kanskje et merkelig innlegg i 2008?

Jeg vil si at så fremt klærne passer kan du selvfølgelig gå i det:)

Men selvfølgelig, om de andre er ekstremt nøye på det kan det jo bli en del prat:D

"Det var kanskje et merkelig innlegg i 2008?"

Begynner å bli gammel vettu:o)

Gjest Spekepølse
Skrevet

"Det var kanskje et merkelig innlegg i 2008?"

Begynner å bli gammel vettu:o)

:) Da kan du i hvert fall bruke bukser;)

Skrevet

:) Da kan du i hvert fall bruke bukser;)

Okey, buksene ligger pakket og klar i kofferten:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...