Gå til innhold

Amming offentlig

Gjest ammekrisa

Anbefalte innlegg

Gjest K. T. Karlsen

Nå er ikke jeg den mest sjenerte, så offentlig amming har aldri bekymret meg, men jeg drister meg likevel til et svar.

Jeg tror det er viktig at du klarer å amme skikkelig før du evt skal amme andre steder enn hjemme.

Jeg hadde litt problem med å koble på ungen i starten, men etter en stund kunne jeg amme når jeg satt hvor som helst.

Jeg tror ikke det er lurt å gjøre seg avhengig av ammeputer og annet dill. Kanskje for å komme i gang i starten ja, men man bør virkelig lære at det er mulig å amme andre steder, på en pinnestol, i heisen (om man skulle bli sittende fast) ol.

Jeg brukte store T-skjorter og da blir du ikke så blottlagt som om du bruker små topper.

Babyen trenger ikke mat hele tiden, men det er praktisk å ha mulighet til å gi en liten skvett. Men et par timer i butikken bør gå greit. Putt inn smukk og dra hjem om det blir krise.

Om du er så sjenert bør du sørge for å være mest mulig hjemme til ammingen er på plass, ellers tror jeg du fort blir stressa og mister melka. For mange er alternativet flaske, men man klarer ofte ikke å kombinere pupp og flaske, så vær på vakt.

Blir ofte kåt når jeg ser kvinner amme på kafe. Da må jeg en tur på toalettet og ta en ronk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ammet i tilsammen fire og et halvt år og jeg tror ikke noen har sett puppene mine ennå ;) (bortsett fra mann og barn når jeg ammet i husets lune rede da ;-))

Mine babyer var storgulpere, så jeg måtte alltid ha med gulpeklut. Denne kunne jeg legge diskret over brystet dersom genseren ikke dekket brystet godt nok etc. Jeg er ikke en slik som bare kan brette ut brystet og drite i om noen ser det. Er litt for blyg til det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Mange kjøpesentre har ammerom med sofa eller gode stoler. Jeg tror nok ikke jeg hadde skjønt at det var et hint om å gå hvis jeg var på besøk hos noen og de sa at babyen var sulten. Du må nok være mer direkte hvis du ønsker at de skal gå. I starten kan det være greit med litt ro rundt ammingen, men det kan vel være like greit å ta med seg ungen inn på soverommet en gang iblant, i stedet for å sende gjestene på dør :)

'' Jeg bor i en liten leilighet og har ikke mulighet til å trekke meg tilbake og amme,''

Dette tolket jeg som at hun ikke har separat soverom (re. ditt forslag om å gå på soverommet for å amme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

'' Jeg bor i en liten leilighet og har ikke mulighet til å trekke meg tilbake og amme,''

Dette tolket jeg som at hun ikke har separat soverom (re. ditt forslag om å gå på soverommet for å amme).

Det er mulig. Hun skriver også at "jeg ammer helst i stua da det er best ammemuligheter der", og det tolket jeg slik at det fantes andre steder det gikk an å sitte også, selv om stua er mest behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er mulig. Hun skriver også at "jeg ammer helst i stua da det er best ammemuligheter der", og det tolket jeg slik at det fantes andre steder det gikk an å sitte også, selv om stua er mest behagelig.

Hun synes kanskje det var bedre i stua enn på kjøkkenet og badet? ;). Hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ofte kåt når jeg ser kvinner amme på kafe. Da må jeg en tur på toalettet og ta en ronk...

Så koselig for deg da. Fint å kunne hjelpe :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...