Gå til innhold

Signatur bak feil informasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Signert for venninne?
Skrevet

Hva hadde dere svart hvis en god venninne hadde spurt dere om å skrive under på et papir, slik at hun kunne heve penger hun i utgangspunktet ikke har rett på? Saken er at en av venninne mine har brukt hvit dagmamma inntil nylig. Dagmammaen har imidlertid blitt gravid, og vil ikke oppgi at hun fremdeles jobber som dagmamma. Da min venninne er veldig fornøyd med dagmammaen, vil hun fortsette å bruke henne. Hun føler imidlertid at det er urettsferdig at hun da ikke kan motta de samme ytelsene som hun tidligere har fått fra Trygdekontoret/NAV. Hun er jo ute med de samme utgiftene i mnd. Ved at jeg skriver under, vil jeg stå som dagmamma i stedet for den reelle dagmammaen. Min venninne mener det er liten sjans for at jeg vil få problemer med å stå oppført som dette i hennes papirer. Hva ville dere gjort? Jeg skylder min venninne noen tjenester, og føler det vanskelig å si nei. Takker på forhånd for tilbakemeldinger.

Gjest mandolina
Skrevet

Du kan jo bli skattelagt av inntekt som hvit dagmamma, selvom du ikke har mottatt noen betaling.

Myndighetene har mange sjekkemuligheter, og det er helt utrolig hvilke opplysninger som skatteteat og NAV kan innhente i vår datatidsalder.

Hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg ville _aldri_ gjort det;(

Vi må være ærlige overfor etater som gir penger til folk som en hjelp, det er _ikke_ noe vi har krav på. Siden dagmamma `en er gravid, kommer hun til å slutte, og da ville jeg funnet meg en ny.

Ikke bli kriminell pga en venninne, det er det faktisk ikke verdt....

Gjest Tatjana
Skrevet

Du vil bli oppført som dagmamma for din venninne, mens det er en annen dame som skal passe barnet?

Jeg hadde ikke gjort det.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Jeg hadde ikke fått meg til å spørre en venninne om en slik svindel-tjeneste heller.