Gå til innhold

nasjonaldag for muslimer i norge

Anbefalte innlegg

Gjest alhamdulillah
Skrevet

burde det bli en nasjonaldag for muslimer i norge hvor d er forbundt å bruke bunad og vifte med det norske flagge?

hidi, the scorpion
Skrevet

Ser ikke noe galt i det, men vi nekter jo ikke dere å kle dere som dere vil på 17 mai, kun fremmede flagg vi tenker på, alhamdulillah.

Men bunad er jo ganske passende og tildekkende nok for dere, ikke sant.....

Skrevet

Dere har jo eid som blir feiret med brask og bram både i barnehagen og på skolen. Jeg har feiret i mange år jeg, sikkert 18 år uten å være muslim.

Gjest alhamdulillah
Skrevet

Dere har jo eid som blir feiret med brask og bram både i barnehagen og på skolen. Jeg har feiret i mange år jeg, sikkert 18 år uten å være muslim.

ok,hvor er du fra? koselig at folk vil feire!

Gjest Spekepølse
Skrevet

"en nasjonaldag for muslimer"

Det skal vel en del til ettersom det ikke finnes EN muslimsk nasjon ...

Vet ikke hvordan det er med samenes nasjonaldag? Tror kanskje ikke det ville falle noen inn å vifte med norske flagg da, egentlig, men de går jo heller ikke i tog.

Skrevet

ok,hvor er du fra? koselig at folk vil feire!

Jeg er fra Oslo sentrum, her feires Eid hver år.

Skrevet

Muslimsk nasjonaldag blir jo litt snålt da ;) Måtte vært Pakistansk nasjonaldag, Iransk nasjonaldag etc... Muslimer kommer jo fra mange forskjellige land.

Norske flagg hører kanskje ikke helt hjemme i en feiring av et annet lands nasjonaldag? Bunader tenker jeg går helt greit :)

Skrevet

Regner med at dette er et innlegg som er ment som en trolletråd!

Men over til saken... HVORFOR ialle dager skal vi ha en muslimsk NASJONALDAG!

( om du ikke har fått det med deg så er ISLAM en religion, og KAN derfor IKKE ha egen nasjonaldag i noen som helst slags land i verden, om det er midt i islam gryta eller ei, en NASJONALDAG kan KUN en NASJON ha, og ingen andre )

Syntes dessuten at muslimene her i norge har hurra meg jeg er rik dag hver dag... Så hvorfor skal vi lage muslim dagen? Da et det bedre med musling dagen, som da vil bli dagen for muslinger!

Skrevet

Jeg tror ikke et øyeblikk at du er muslim. Selvfølgelig er det umulig med en muslimsk nasjonaldag. Alle nasjoner kan feire nasjonaldag i Norge, og de fleste gjør det på et eller annet vis. Da brukes det flagget til denne nasjonen. Du må ha sett det svenske flagget, det danske flagget eller det amerikanske flagget vifte på de respektive nasjonaldagene.

Norsk kultur bygger på kristendommen. Derfor har vi juleferie, påskeferie osv. Antakeligvis er disse feiringene bygget på tidligere feiringer i forrige religion, som siden ble overført til kristendommen. Disse feriene er ikke minst kulturelle. Det er helt greit å feire Id for muslimer. Jeg har vært med på Id feiring flere ganger og engang var jeg med på en indisk feiring som både shihker og hinduer feiret sammen. Jeg synes ikke vi skal gi hele det norske folket fri pga. av slike feiringer, men gi de som vil anledning til å ha fri til å feire.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...