Gå til innhold

Sommerferien?

Anbefalte innlegg

Gjest uten sign. her
Skrevet

Sommerferien blir som før: vi besøker familie. Så da har vi ikke penger til å reise andre steder.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

6

• Debra-irl

3

• morsan

2

• astridny

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Vi skal litt bort, men mest hjemme.

Bort-greia går til Danmark, vi har leid oss inn på et feriesenter ei uke. Besøk i løveparken og legoland står også på tapetet.

Så må vi vel en tur til svigers, tenker jeg, det er neppe til å unngå. Sukk. Også ønsker vi oss en tur nordover, men det spørs om vi får til. Ting koster, og ikke minst - vi har svinmye å ta tak i hjemme, med nybygd hus er det et uteområde som ligger i brakk... USJ!

''Så må vi vel en tur til svigers, tenker jeg, det er neppe til å unngå. Sukk''

Hehe, kjenner den følelsen der. Har godt forhold til svigers, men ønsker liksom ikke å bruke noen beskjedne sommerferieuker på mer eller mindre stillesittende besøk. Sær? Ja, sikkert.

Gjest ViViola
Skrevet

Hehe, kjenner den følelsen der. Har godt forhold til svigers, men ønsker liksom ikke å bruke noen beskjedne sommerferieuker på mer eller mindre stillesittende besøk. Sær? Ja, sikkert.

''Har godt forhold til svigers, men ønsker liksom ikke å bruke noen beskjedne sommerferieuker på mer eller mindre stillesittende besøk.''

My point excactly!

Ikke noe galt med å reise dit, men det er surt å bruke disse stakkars ukene på sommeren der. Lite å finne på, faktisk ingenting om man ikke er skikkelig friluftsinteressert (som i kategorien fiske i fjellvann, trampe i ulent terreng eller bade i iskald elv). Alt det der kan være gøy, det, men...

Ei helg er bedre, sånn i løpet av året, men jeg synes det er kjedelig å MÅTTE bruke ferien der.

Så da er vel jeg sær også, da. :-)

Skrevet

Vi skal en liten uke til Spania i juni. Så skal vi på hytta på sørlandet og en helgetur til Lofoten på slektsstevne. Eldstebarnet skal også en liten uke på musikk-kurs. For første gang alene borte flere dager, det blir spennende både for han og for oss.

Skrevet

Og du skal vel tilbringe tiden i en køyeseng under et tre på hytta, mens du kikker (les: følger med på arbeidet) på svette håndverkere i bar overkropp :P

Arbeid fascinerer meg! Jeg kan se på det i timesvis!! ;-)

Skrevet

Vi tar en svipp over til sverige noen dager, så blir nok resten av ferien på campingen. Jeg reiser ikke fra norges syden :) (Forhåpentligvis uten regn i år) Håper på fisketurer, og å få treffe båtgjengen i sommer. Vi savner storebåten, men se an til neste sommer igjen. *tenk at vi snakker om sommer* :)

Vi skal også i et sørlandsbryllup denne sommeren, koselig :)

Skrevet

Vi skal reise på festivaler! To stykker om alt ordner seg.

Så skal vi på Iron Maiden konsert på Vallahovin.Det blir gøy!

Etter sesongen skal vi en tur til Danmark med ungene.

Gå på sjø museum, for snuppen er så inntresert i sånt.

Så blir det vel noen turer til Mandal.

Ellers skal vi bare kose oss heime, på stranden og på heia :0)

Gjest annlovinda
Skrevet

Har du vært i Hellas før? Hvilken type ferie skal dere ha der?

Har vært i Hellas to ganger tidligere. Men mange år siden sist nå, er vel 10 år siden sist jeg var i Hellas.

Nå skal vi kun 1 uke, angrer på at jeg ikke bestilte 2. Vi skal bade og sole oss. Slappe av og kose oss i sol og varme, håper iallefall det.

Så blir det et par uker på hytta, på fjellet. Da blir jo været mye mer usikkert. Men håper på fint vær da også. Men er uansett mye ute på turer når vi er på hytta da, uansett vær.

Skrevet

To uker på nordvestlandet. Gutta skal fiske- vi jentene har med bunker av bøker :-)

Etterpå, en uke hos svigers *sukk*.

Men SÅ kommer rosinen i pølsa: Mann og barn blir igjen en uke, mens jeg reiser hjem for å jobbe. Jeg må på jobb hver dag, men jeg har hele huset for meg selv ellers. Jeg ELSKER denne uken. Hvert år.

Skrevet

Egen gruppe på FB? "Vi som tvinges til samvær med svigersene"? ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Egen gruppe på FB? "Vi som tvinges til samvær med svigersene"? ;-)

He-he, den kunne blitt diger, gitt! :-)

Gjest ViViola
Skrevet

To uker på nordvestlandet. Gutta skal fiske- vi jentene har med bunker av bøker :-)

Etterpå, en uke hos svigers *sukk*.

Men SÅ kommer rosinen i pølsa: Mann og barn blir igjen en uke, mens jeg reiser hjem for å jobbe. Jeg må på jobb hver dag, men jeg har hele huset for meg selv ellers. Jeg ELSKER denne uken. Hvert år.

Ei HEL uke hos svigers, det er det gudskjelov lenge siden vi har hatt. Ble nesten i påska, men det var av andre årsaker. Dessuten var ikke jeg der hele tiden, jeg valgte din løsning: HJEMME ALENE!

;-)

Skrevet

Ei HEL uke hos svigers, det er det gudskjelov lenge siden vi har hatt. Ble nesten i påska, men det var av andre årsaker. Dessuten var ikke jeg der hele tiden, jeg valgte din løsning: HJEMME ALENE!

;-)

En hel uke hos svigers, det hadde blitt stygt.. ;0)

Gjest ViViola
Skrevet

En hel uke hos svigers, det hadde blitt stygt.. ;0)

He-he...

Jeg har ikke noe dårlig forhold til svigers, jeg, men det er bare ikke ferie å være der. Absolutt ikke. Så jeg prøver å få turen dit i begynnelsen av ferien, slik at vi _avslutter_ med ferie! :-)

Skrevet

He-he...

Jeg har ikke noe dårlig forhold til svigers, jeg, men det er bare ikke ferie å være der. Absolutt ikke. Så jeg prøver å få turen dit i begynnelsen av ferien, slik at vi _avslutter_ med ferie! :-)

Så bra dere har et godt forhold da :0)

Her hadde det blitt et sant helvete..He, he!

Skrevet

Finnmark er nydelig om sommeren :) Bortsett fra all myggen... ;) Håper dere koser dere sammen med familien.

Sist vi var der var det 2 varmegrader ,mye vind og regn.

Ikke mye deilig det. ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Så bra dere har et godt forhold da :0)

Her hadde det blitt et sant helvete..He, he!

Kremt, jeg sa vel "ikke noe dårlig forhold" - men derfra til sånn "smask-dill-dill"-greier er det langt...

Det er mer - greit, liksom, og det er det. Ingen dype samtaler om livets mysterier eller intime betroelser, men mye om gamle dager. Og jeg lager all maten, rydder og ordner. Derfor blir det ikke akkurat ferie.

Men ikke helvete heller.

Høres jo ikke helt kjekt ut å ha helvetes-forhold med svigers heller... Huff!

Skrevet

;-)

En uke er jo ittno. Før brukte vi HELE ferien der da. Men så ble mannen min plutselig voksen og ville ha tid med bare ungene og meg :-) Og med en alene-uke er jeg STRÅLENDE fornøyd :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Arbeid fascinerer meg! Jeg kan se på det i timesvis!! ;-)

Hehe :o)

Skrevet

Kremt, jeg sa vel "ikke noe dårlig forhold" - men derfra til sånn "smask-dill-dill"-greier er det langt...

Det er mer - greit, liksom, og det er det. Ingen dype samtaler om livets mysterier eller intime betroelser, men mye om gamle dager. Og jeg lager all maten, rydder og ordner. Derfor blir det ikke akkurat ferie.

Men ikke helvete heller.

Høres jo ikke helt kjekt ut å ha helvetes-forhold med svigers heller... Huff!

He, he, det er bedre enn mitt hvertfall ;0)

Jepp, er litt kjipt, trist for ungene, men er jo svigers som taper mest på det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...