Gå til innhold

Jeg har baby på 17. mai i år:-)

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Gikk og tittet på Kapp Ahl i går, og kom over en sånn brillebukse med blonder på... Plutselig gikk det opp for meg at jeg for første gang skal få feire 17. mai med barn!!! :-)

17. mai har betydd mindre og mindre for meg etterhvert som jeg har blitt eldre, og jeg har alltid gledet meg til den dagen da jeg skulle ha barn å feire dagen med. Det gir dagen en helt annen mening liksom...

Ååå, som jeg gleder meg nå! Veit det er tungvint med vogn i trengselen, men som jeg gleder meg likevel! Pynte den med flagg og greier! Og frøet... Hva skal jeg ha på henne tro? Hva pynter man en 2,5 mnd gammel baby med på 17. mai? Må jo bli noe i rødt, hvitt og blått da:-) For de har vel ikke sånne juksebunader til så små...?

Måtte bare si ifra at NÅ GLEDER JEG MEG!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy at du gleder deg :0)

Håper du får en kjempe fin dag med den lille!

Du får satse på at hun får mye hår, så kan du ha rød sløyfe på :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner deg godt, 17.mai er helt klart barnas dag! Juksebunader er jeg helt overbevist om at du vil finne til henne hvis du vil, men om det er nødvendig vil jeg stille meg veldig tvilende til... :-) I fjor var jenta mi neeesten 3 mndr på nasjonaldagen, og jeg hadde da tatt på henne en kjole nedi vogna. Men det var nå ingen andre som så den enn oss, hun lå jo godt planta i vogna hele feiringa med unntak av etpar ammepauser (amming i bunad....... glad jeg slipper det i år!).

I år kommer snella til å være 15 mndr, og kommer til å stabbe rundt i min gamle bunadsdrakt som jeg brukte for 30 år siden....

Kos deg med jenta di!! Og fortsett å gled deg til 17.mai med vogn, selv om det er litt pes i trengselen.... pynt vogna med sløyfe og flagg, og husk myggnetting! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du gleder deg :0)

Håper du får en kjempe fin dag med den lille!

Du får satse på at hun får mye hår, så kan du ha rød sløyfe på :0)

Ja da skal det jaggu gro fort! Ikke hadde hun så voldsomt mye da hun blei født, og nå - 6 uker etterpå, har hun gnukket bort en ring rundt hodet, der det hviler nedat underlaget;-) Begynner å komme ut noe ny dun, men det er vel så langt bare et par millimeter...

Men kyse er jo søtt det også da:-)

Og ja, gjett om vi skal kose oss! Det er så fantastisk å plutselig være tre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 9 år siden hadde jeg en baby på to måneder 17. mai.

Han hadde på seg en sparkedress i matrosdress-stil, mørkeblå med hvit pynt.

Jeg kjøpte noe liknende til søsteren min da hun skulle ha barn nr. to i mai for snart 14 år siden - hvit sparkebukse med blå silkesløyfer. Hun gikk litt over tiden og niesen min ble ikke født før 19. mai! Men antrekket ble likevel brukt som "pentøy" en gang eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, gleder meg på dine vegne :) En fin lue er jo fint, for gudbedre så mange det er som skal kikke oppi vogna på en slik dag :) Du finner sikkert et søtt lite antrekk. Ungen er sikkert skjønn nok uansett hva som er på av klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, skjønner deg godt, 17.mai er helt klart barnas dag! Juksebunader er jeg helt overbevist om at du vil finne til henne hvis du vil, men om det er nødvendig vil jeg stille meg veldig tvilende til... :-) I fjor var jenta mi neeesten 3 mndr på nasjonaldagen, og jeg hadde da tatt på henne en kjole nedi vogna. Men det var nå ingen andre som så den enn oss, hun lå jo godt planta i vogna hele feiringa med unntak av etpar ammepauser (amming i bunad....... glad jeg slipper det i år!).

I år kommer snella til å være 15 mndr, og kommer til å stabbe rundt i min gamle bunadsdrakt som jeg brukte for 30 år siden....

Kos deg med jenta di!! Og fortsett å gled deg til 17.mai med vogn, selv om det er litt pes i trengselen.... pynt vogna med sløyfe og flagg, og husk myggnetting! :-)

Dyne og myggnetting... Tja, kan jo bare droppe innkjøp av "bunad" og stæsj ja! Men hun skal nå få pynte seg litt likevel, for vi skal sikkert innom noe familie i løpet av dagen:-)

Ahh, hadde helt glemt dette med amming ja! Hvordan får man til det da tro? Hmm... Får amme i bilen tenker jeg:-) Er jo ikke råd å finne en stol noe sted på 17. mai! Men jeg har "heldigvis" ikke bunad da... :-) Hørtes strabasiøst ut!

Har faktisk ingenting, når jeg tenker etter...! Skal ikke skryte på meg at jeg har gått ned alle de 20 kg igjen etter graviditeten:-/ Nei nei, god unnskyldning for en shoppingtur da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt!

Jeg har ei jente på 10 mnd som jeg har kjøpt festdrakt til på Exit. Tror de gikk helt ned til 56 i størrelse. Syntes de var ganske søte, så jeg gleder meg til å stæsje henne opp. Bunadskjortebody og plagg og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt!

Jeg har ei jente på 10 mnd som jeg har kjøpt festdrakt til på Exit. Tror de gikk helt ned til 56 i størrelse. Syntes de var ganske søte, så jeg gleder meg til å stæsje henne opp. Bunadskjortebody og plagg og greier.

Å, de festdraktene er så fine!

Jeg spurte datra på 8 1/2 år om hun ville ha en sånn, men det var det visst ikke så farlig med. Hadde ikke noe å si for henne, sa hun.

Ok - da så. Men mora elsker sånne festdrakter, så er det sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Du minner meg sååå mye om meg selv! Min sønn var fire uker på 17. mai og jeg gledet meg og koste meg så lang tid i forveien;)

Det er en så sjelden, herlig følelse, at du bør skrive den ned!

JEG vet hvor stolt du er, JEG kjenner følelsen og DU får din første, beste 17. mai opplevelse ever;)

Og din baby, vil være det mest fotograferte ever, ikke sant;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noe liknende til søsteren min da hun skulle ha barn nr. to i mai for snart 14 år siden - hvit sparkebukse med blå silkesløyfer. Hun gikk litt over tiden og niesen min ble ikke født før 19. mai! Men antrekket ble likevel brukt som "pentøy" en gang eller to...

Var dressen fra Fixoni? ;)

Min eldste var nøyaktig 2,5 mnd den 17. mai'en, og han hadde på seg noe veldig likt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dressen fra Fixoni? ;)

Min eldste var nøyaktig 2,5 mnd den 17. mai'en, og han hadde på seg noe veldig likt. :)

Husker ikke, det var en presang jeg hadde fått.

Men han var søt i den dressen. Og jeg visste hele tiden hvor han befant seg :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke, det var en presang jeg hadde fått.

Men han var søt i den dressen. Og jeg visste hele tiden hvor han befant seg :-))

''Og jeg visste hele tiden hvor han befant seg :-))

''

Ja, det var tider, gitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt:-) Tipper søsteren din kanskje ikke hadde vært ute med babyen uansett den 17. maien, hvis hun hadde termin rett før... Men hun kunne jo pyntet henne på barsel også da:-)

Skulle jo tro jenter var enklere å finne klær til enn gutter da, så da må det vel finnes noe til frøet mitt der ute også!

Vil vente til litt nærmere, for å vite sikkert hvilken størrelse hun skal ha! På dagen seks uker gammel hadde hun nemlig strukket seg 8 cm!!! Hjelp!

Men som andre her skriver... Hun blir jo liggende under dyna for det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...