Anonym 82 Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Så gøy, gleder meg på dine vegne En fin lue er jo fint, for gudbedre så mange det er som skal kikke oppi vogna på en slik dag Du finner sikkert et søtt lite antrekk. Ungen er sikkert skjønn nok uansett hva som er på av klær He he, jeg bor ikke i noen stor by heller jeg da, så her skal vel bortimot ALLE titte nedi ja:-) Men det er jo litt moro da, vi er jo så stolte, både pappa`n og jeg! Ja det er klart hun er skjønn nok! Aller vakrest er den lille kroppen helt uten klær, men sånn kan man jo ikke ta henne med ut på 17. mai;-) Synes kyser er så søtt jeg, men kanskje upraktisk nå før hun sitter selv... Får gå ut og titte en dag, men vil vente til litt nærmere, for hun vokser jo så grådig fort! Værre er det vel i grunnen å finne klær til ho mor... Passer liksom ikke mye av de gamle klærne mine enda, men kanskje om en mnd! Også er det jo moro å shoppe litt til meg nå også da, etter å ha gått i mammaklær og joggedresser i snart et år! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Så kjekt! Jeg har ei jente på 10 mnd som jeg har kjøpt festdrakt til på Exit. Tror de gikk helt ned til 56 i størrelse. Syntes de var ganske søte, så jeg gleder meg til å stæsje henne opp. Bunadskjortebody og plagg og greier. Exit... Hmm, det er nok ikke noe vi har heromkring tror jeg! Må vel til Oslo eller noe da vel? Men da veit jeg i hvert fall at det finnes:-) Bunadskjortebody æ gett, noe så nydelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Hva enn du gjør, ikke ikle henne en slik: http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Images/prodMedium/M_280091.jpg Det er noe av det styggeste jeg ser på barn. Det kunne jeg godt funnet på å gjøre! Men så bor vi sikkert ikke i samme by, og frøet mitt kommer til å ligge langt nede i vogna uansett, så du slipper å se det:-) Mulig det er upraktisk på en så liten baby, som bare skal ligge uansett, men utover sommeren blir det nok kyser i fleng her i gården! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 jeg er ikke enig med deg - synes det er ganske søtt på småbarn. Derimot kan jeg absolutt styre min begeistring for slikt: http://www.kennysmith.org/blog/jan/demonbaby.jpg Helt enig! Kyser synes jeg er skikkelig søtt på småjenter, men pannebånd... Njæ...! Jenta mi har nesten ikke hår, og da ser det enda teitere ut! Kunne ikke falt meg inn å tre på henne noe sånt nei! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Du minner meg sååå mye om meg selv! Min sønn var fire uker på 17. mai og jeg gledet meg og koste meg så lang tid i forveien;) Det er en så sjelden, herlig følelse, at du bør skrive den ned! JEG vet hvor stolt du er, JEG kjenner følelsen og DU får din første, beste 17. mai opplevelse ever;) Og din baby, vil være det mest fotograferte ever, ikke sant;) Åhh, når du skriver sånn får jeg gåsehud:-) Det skal bli så stas å trille rundt og vise henne frem! Fortelle henne om nasjonaldagen vår, og vise henne flagget:-) Jeg veit jo hvor mye den dagen kommer til å bety for henne om et par år! Jeg har allerede i overkant av 1000 bilder av henne lagret på pc`n, så ja, jeg tror nok hun kommer til å være byens mest fotograferte på 17. mai også:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Så søtt:-) Tipper søsteren din kanskje ikke hadde vært ute med babyen uansett den 17. maien, hvis hun hadde termin rett før... Men hun kunne jo pyntet henne på barsel også da:-) Skulle jo tro jenter var enklere å finne klær til enn gutter da, så da må det vel finnes noe til frøet mitt der ute også! Vil vente til litt nærmere, for å vite sikkert hvilken størrelse hun skal ha! På dagen seks uker gammel hadde hun nemlig strukket seg 8 cm!!! Hjelp! Men som andre her skriver... Hun blir jo liggende under dyna for det meste! Søsteren min hadde en krabat på 2 1/2 år fra før, så hun hadde nok ikke sittet inne på 17. mai. Jeg har glemt hvor lenge i forveien hun hadde termin, men det var sånn at jeg regnet med at de var kommet hjem. Men hun gikk faktisk litt over med nr. to, selv om den eldste kom litt _før_ termin. Håper dere får en fin nasjonaldag. Og ja, det er atskillig lettere å finne fint tøy til jenter (jeg har en av hver), spesielt når de er over babystadiet synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg var enda "galere" enn deg Da datteren min var to mnd, insisterte jeg på at hun MÅTTE gå i 17.mai tog! Hun skrek seg gjennom det, og vi måtte avbrute halvveis for å amme..... Hun var søt, da, med rød kjole, hvir body og strømpebukse. Og en søt rød lue.... Året etter, da hun var ett år og to mnd, hadde hun endelig litt glede av det hele. I hvert fall ballongene var stas! Og så fort tiden går! I år er hun 9 år og skal spille slagverk i korpset og gå i toget som går forbi kongen......Gjett om mor blir stolt da!!! Kos dere! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Minstejenta mi ble født i slutten av mars for fire år siden - og hun var bare sååååå nydelig på 17. mai det året: Hvit langarmet body, hvit pyntestrømpebukse, og en knallfin rød cord-fløyelskjole :-) Kos deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 jeg er ikke enig med deg - synes det er ganske søtt på småbarn. Derimot kan jeg absolutt styre min begeistring for slikt: http://www.kennysmith.org/blog/jan/demonbaby.jpg Enig med deg! Søstera mi har hatt pannebånd på begge sine jenter når de var baby - ingen av mine har hatt det! Kyser er søtt, synes jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg husker jeg også følte det slik. Vår eldste var 5,5 mnd på sin første 17. mai, og det var så utrolig koselig å kunne ha henne med seg! Hun hadde på seg en nydelig strikket kjole vi hadde fått i gave. Den var offwhite med rosa roser og grønne blader på - nyyyyydelig! I tillegg hadde hun hvit strømpebukse med blonder på rumpa (helt obligatorisk synes jeg ), og ei blondekyse. Nå var det så kaldt den dagen at hun også måtte ha jakke over, og det var litt dumt husker jeg at jeg syntes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Jeg var enda "galere" enn deg Da datteren min var to mnd, insisterte jeg på at hun MÅTTE gå i 17.mai tog! Hun skrek seg gjennom det, og vi måtte avbrute halvveis for å amme..... Hun var søt, da, med rød kjole, hvir body og strømpebukse. Og en søt rød lue.... Året etter, da hun var ett år og to mnd, hadde hun endelig litt glede av det hele. I hvert fall ballongene var stas! Og så fort tiden går! I år er hun 9 år og skal spille slagverk i korpset og gå i toget som går forbi kongen......Gjett om mor blir stolt da!!! Kos dere! He he, har tenkt på det jeg også, å gå i toget med henne! Men slo det heldigvis fra meg! Ikke ser jeg for meg at vi klarer å være i byen klokken åtte på morgenen, for å stille opp og greier, og ikke tror jeg hun synes det er spesielt moro å trille rundt i dundrende korpsmusikk i en evighet:-) Etter din erfaring virker det som om jeg gjorde lurt i å slå det fra meg... Gleder meg til å finne en søt kjole til henne ja! Det er så moro å kjøpe klær til jenter... He he, så du skal være en av de tusener av menneskene som stuer seg sammen for å ta bilde av ungene deres akkurat idet kongen vinker til dem? Huhh, i grunnen glad jeg slipper det etterhvert! Men så har det aldri vært en tanke for meg heller da, siden jeg ikke bor i Oslo! Hvordan er det da, bytter de på hvilke skoler som får gå der, eller går alle Osloskolene forbi kongen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Minstejenta mi ble født i slutten av mars for fire år siden - og hun var bare sååååå nydelig på 17. mai det året: Hvit langarmet body, hvit pyntestrømpebukse, og en knallfin rød cord-fløyelskjole :-) Kos deg :-) Hørtes nydelig ut! Kommer nok til å satse på noe sånt ja, fargene til Norge:-) Også må hun ha sånn blonderompe:-) Synd en må stappe dem ned under dyna da men... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Jeg husker jeg også følte det slik. Vår eldste var 5,5 mnd på sin første 17. mai, og det var så utrolig koselig å kunne ha henne med seg! Hun hadde på seg en nydelig strikket kjole vi hadde fått i gave. Den var offwhite med rosa roser og grønne blader på - nyyyyydelig! I tillegg hadde hun hvit strømpebukse med blonder på rumpa (helt obligatorisk synes jeg ), og ei blondekyse. Nå var det så kaldt den dagen at hun også måtte ha jakke over, og det var litt dumt husker jeg at jeg syntes. Er jo standard det, at det er varmt og nydelig uka før, og på selve dagen blir det kaldt og grått, og gjerne litt duskregn også:-/ Og selvfølgelig må jentene ha blonder på rompa og kyse på 17. mai! Bare redd det er upraktisk med kyse på en 2,5 mnd gammel baby... Men jeg klarer nok ikke la være likevel:-) Så nydelig å høre om alle de søte antrekkene dere har pyntet babyene deres med! Og nå er det endelig min tur:-) Bare synd det ikke blir like gøy å kjøpe noe til seg selv... Skal ikke påstå at jeg har klart å kvitte meg med absolutt alle de 20 kg som kom på iløpet av graviditeten gitt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 He he, har tenkt på det jeg også, å gå i toget med henne! Men slo det heldigvis fra meg! Ikke ser jeg for meg at vi klarer å være i byen klokken åtte på morgenen, for å stille opp og greier, og ikke tror jeg hun synes det er spesielt moro å trille rundt i dundrende korpsmusikk i en evighet:-) Etter din erfaring virker det som om jeg gjorde lurt i å slå det fra meg... Gleder meg til å finne en søt kjole til henne ja! Det er så moro å kjøpe klær til jenter... He he, så du skal være en av de tusener av menneskene som stuer seg sammen for å ta bilde av ungene deres akkurat idet kongen vinker til dem? Huhh, i grunnen glad jeg slipper det etterhvert! Men så har det aldri vært en tanke for meg heller da, siden jeg ikke bor i Oslo! Hvordan er det da, bytter de på hvilke skoler som får gå der, eller går alle Osloskolene forbi kongen? De skolene som ikke ligger i sentrum, går ikke i det store sentrumstoget hvert år. I vår skolekrets deltar de i sentrum noe sånt som hvert 3. år. Og de yngste årskullene går ikke, da de går laaangt - det er jo sperret overalt i sentrum, så de går langt i "tilslutningstog" før de endelig blir en del av helheten. Det er mindre stress de årene det bare er lokale arrangementer å forholde seg til. Det er folketog i bydelene svært mange steder, og de sentrumsgreiene er det egentlig like greit å se i TV-sammendraget om kvelden :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Er jo standard det, at det er varmt og nydelig uka før, og på selve dagen blir det kaldt og grått, og gjerne litt duskregn også:-/ Og selvfølgelig må jentene ha blonder på rompa og kyse på 17. mai! Bare redd det er upraktisk med kyse på en 2,5 mnd gammel baby... Men jeg klarer nok ikke la være likevel:-) Så nydelig å høre om alle de søte antrekkene dere har pyntet babyene deres med! Og nå er det endelig min tur:-) Bare synd det ikke blir like gøy å kjøpe noe til seg selv... Skal ikke påstå at jeg har klart å kvitte meg med absolutt alle de 20 kg som kom på iløpet av graviditeten gitt! ''Så nydelig å høre om alle de søte antrekkene dere har pyntet babyene deres med! Og nå er det endelig min tur:-)'' Ja, det er stas å kjøpe "de første plaggene" til slike anledninger, så det var litt ergerlig for meg at de to bestemødrene var litt for gira det første året på å kjøpe antrekk til han. Sånn sett var det en lettelse da han hadde passert 1 år og jeg fikk bestemme selv;-) Jeg hadde med meg baby på 5 uker i et stort familiebryllup, og da kjøpte min mor uanmeldt inn penantrekk til han, et antrekk jeg synes var litt småharry! :-( Men moren min var jo med i det samme bryllupet, og jeg ville ikke skuffe henne, så derfor ble drakta brukt (og så var det polyester attpåtil! *grøss*) Til jul fikk jeg "merkelig nok" ingen "kjøpehjelp" - men da skulle ha jo ikke vises fram offentlig heller...;-) Ja ja... Så kom 17.mai, og da var det svigermor som 'fleska' til. Denne gangen var det heldigvis et pent antrekk, men særdeles upraktisk for en som krabba (bukse med skjorte og pen vest og tversover). Skjorteflaka hang og dingla uansett, og oppbretten på de alt for lange buksene falt ned hele tide så han ble nesten som Lulle u Skipper'n der han krabba rundt på gulvet der vi var på lunsj;-) Heldigvis passet dette antrekket midt i blinken neste jul, da hadde han forlengst lært å gå! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 De skolene som ikke ligger i sentrum, går ikke i det store sentrumstoget hvert år. I vår skolekrets deltar de i sentrum noe sånt som hvert 3. år. Og de yngste årskullene går ikke, da de går laaangt - det er jo sperret overalt i sentrum, så de går langt i "tilslutningstog" før de endelig blir en del av helheten. Det er mindre stress de årene det bare er lokale arrangementer å forholde seg til. Det er folketog i bydelene svært mange steder, og de sentrumsgreiene er det egentlig like greit å se i TV-sammendraget om kvelden :-) Tradisjonene varier mye fra skole til skole - jentungen går også på en skole utenfor sentrum, de går i byen hvert år. Naboskolene går hvert 2. eller 3. år. Her er man vanligvis med på barnetoget i byen fra 2. klasse, men da hun gikk i første klasse var skolen vår jubileumsskole, og gikk først i toget, så første klasse fikk også være med det året. Hun var temmelig skuffet året etterpå da hun skjønte at det ikke ble jordbær og kake på rådhuset etter barnetoget... Men at det er langt, det er det ingen tvil om. Her snakker man om godt inngåtte joggesko, selv til sjetteklassinger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Tradisjonene varier mye fra skole til skole - jentungen går også på en skole utenfor sentrum, de går i byen hvert år. Naboskolene går hvert 2. eller 3. år. Her er man vanligvis med på barnetoget i byen fra 2. klasse, men da hun gikk i første klasse var skolen vår jubileumsskole, og gikk først i toget, så første klasse fikk også være med det året. Hun var temmelig skuffet året etterpå da hun skjønte at det ikke ble jordbær og kake på rådhuset etter barnetoget... Men at det er langt, det er det ingen tvil om. Her snakker man om godt inngåtte joggesko, selv til sjetteklassinger... ''Hun var temmelig skuffet året etterpå da hun skjønte at det ikke ble jordbær og kake på rådhuset etter barnetoget'' Klart det skulle vært det for alle, hvert eneste år! Så kunne vi hentet dem mette og uthvilte der, når vi omsider hadde fått måkt oss gjennom folkehavet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 De skolene som ikke ligger i sentrum, går ikke i det store sentrumstoget hvert år. I vår skolekrets deltar de i sentrum noe sånt som hvert 3. år. Og de yngste årskullene går ikke, da de går laaangt - det er jo sperret overalt i sentrum, så de går langt i "tilslutningstog" før de endelig blir en del av helheten. Det er mindre stress de årene det bare er lokale arrangementer å forholde seg til. Det er folketog i bydelene svært mange steder, og de sentrumsgreiene er det egentlig like greit å se i TV-sammendraget om kvelden :-) Her vi bor går skolen hvert år, og det gjorde barneskolen jeg gikk på også, de ligger i samme bydel. Alle klasser oppfordres til å gå i toget helt fra 1. klasse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 ''Hun var temmelig skuffet året etterpå da hun skjønte at det ikke ble jordbær og kake på rådhuset etter barnetoget'' Klart det skulle vært det for alle, hvert eneste år! Så kunne vi hentet dem mette og uthvilte der, når vi omsider hadde fått måkt oss gjennom folkehavet... Ja, det hadde vært noe, det.... I år vil hun ikke gå i toget... SIkkert like greit, så får vi en pause før nestemann skal igang... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Er jo standard det, at det er varmt og nydelig uka før, og på selve dagen blir det kaldt og grått, og gjerne litt duskregn også:-/ Og selvfølgelig må jentene ha blonder på rompa og kyse på 17. mai! Bare redd det er upraktisk med kyse på en 2,5 mnd gammel baby... Men jeg klarer nok ikke la være likevel:-) Så nydelig å høre om alle de søte antrekkene dere har pyntet babyene deres med! Og nå er det endelig min tur:-) Bare synd det ikke blir like gøy å kjøpe noe til seg selv... Skal ikke påstå at jeg har klart å kvitte meg med absolutt alle de 20 kg som kom på iløpet av graviditeten gitt! Æsj, ikke bry deg om hvordan du ser ut. Det er jo babyen folk vil se på likevel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.