Gå til innhold

Angående flytteforbud for alenemø...foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere valgt å få barn sammen, så skal og bør barnets beste gå foran...

Jeg ser jo problemet i de tilfellene hvor foreldrene ikke klarer å samarbeide, men vil en slik lov bidra til at foreldre må strekke seg litt lenger for faktisk å klare å samarbeide, så er den jo verdt det i seg selv. Voksne som har barn sammen bør ofre mye før de motsetter seg samarbeid, er mitt syn. Barnets beste er det viktigste...

''Voksne som har barn sammen bør ofre mye før de motsetter seg samarbeid, er mitt syn. Barnets beste er det viktigste...''

Det er da virkelig ikke et syn du er spesielt alene om. Tvert imot vil jeg tro at de aller fleste deler dette synet. Det er ikke det denne debatten dreier seg om. Den dreier seg om hvorvidt dette lovforslaget er egnet til å fremme barnets beste.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• GeirB

11

• Atene

6

• sant å si

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg trodde poenget var å sikre barnet tid med begge foreldre, jeg? Hvordan hjelper det barnet i forhold til det å flytte fra den ene til den andre istedenfor sammen med den det har bodd sammen med til nå?

Og så har vi de tilfellene der det slett ikke er "bare å overlate omsorgen". Av utallige grunner. Min legger jeg ikke ut her.

Jeg tror ikke en sånn lov er til barnets beste . Den er vel heller en måte å bevare offentlige arbeidsplasser på . Hvis de får for lite å gjøre på familievernkontorene rundt omkring kan det jo ende med oppsigelser .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...