Gå til innhold

Babybading

Gjest mammamiaaa

Anbefalte innlegg

Gjest mammamiaaa

Hvor ofte bader dere babyene deres? Jeg prøver å bade babyen min en gang i uken, men det er vel ikke krise om det blir sjeldnere? Kjenner folk som bader babyen hver dag og pga babyene blir så rolige av det, men har hørt det er best for huda til babyen å bade kun en gang i uken.

Og har noen av dere opplevd at babyen bæsjer i vannet? Hva gjør dere da? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

babyen min likte ikke å bade, så bada nok ikke mer enn i snitt en gang i uka vi også. Å bade en baby hver dag ville jeg ikke vurdert engang, tror ikke det er særlig bra for huden.

Min bæsja aldri i badet nei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest som det passer dere

Eldstemann elsket å bade, og roet seg veldig etter et kveldsbad, så hun badet ofte, om enn ikke hver dag.. Hun har aldri hatt tørr hud eller andre hudproblemer.

Hvis du merker hudproblemer eller har hudproblemer i familien, ville jeg vært forsiktig, men ellers tror jeg ikke hyppige bad er så ille hvis det er en kosestund og del av en hyggelig rutine for alle. Man kan ha en dråpe uparfymert badeolje i vannet også.

Opplevde aldri at baby bæsjet i badet, lillebror på halvannet gjorde det en gang de badet sammen, men da var han ikke helt frisk.. Da var det bare å tappe ut vannet, samle det som trengtes i et dopapir og kaste det i do, og dusje barna og badekaret godt. Ikke så gøy, men absolutt ingen katastrofe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamiaaa

Eldstemann elsket å bade, og roet seg veldig etter et kveldsbad, så hun badet ofte, om enn ikke hver dag.. Hun har aldri hatt tørr hud eller andre hudproblemer.

Hvis du merker hudproblemer eller har hudproblemer i familien, ville jeg vært forsiktig, men ellers tror jeg ikke hyppige bad er så ille hvis det er en kosestund og del av en hyggelig rutine for alle. Man kan ha en dråpe uparfymert badeolje i vannet også.

Opplevde aldri at baby bæsjet i badet, lillebror på halvannet gjorde det en gang de badet sammen, men da var han ikke helt frisk.. Da var det bare å tappe ut vannet, samle det som trengtes i et dopapir og kaste det i do, og dusje barna og badekaret godt. Ikke så gøy, men absolutt ingen katastrofe.

Men er det urenslig å bade barnet sjeldent?

Hva med bleieskift, pleier å vaske kun med rent vann når babyen har bæsjet, men ikke når babyen har tisset, er dette riktig, eller bør jeg vaske med rent vann også når babyen har tisset? Virker ikke som huden er irritert av tisset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det urenslig å bade barnet sjeldent?

Hva med bleieskift, pleier å vaske kun med rent vann når babyen har bæsjet, men ikke når babyen har tisset, er dette riktig, eller bør jeg vaske med rent vann også når babyen har tisset? Virker ikke som huden er irritert av tisset.

jeg pleide å vaske med vann ved hvert skift uansett. Vann er jo ikke skadelig. Bæsj tørket jeg først av før jeg vasket med rent vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleide å vaske med vann ved hvert skift uansett. Vann er jo ikke skadelig. Bæsj tørket jeg først av før jeg vasket med rent vann.

Ojoj, her går det fort i svingene for meg:-) Jeg trodde jeg var inne på vinduspussetråden, og synes det var merkelig at folk hadde bæsj på vinduene sine;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ungene var så små, badet mine også ca 1 gang i uka.

Etterhvert som vi skulle lage en kveldsrytme (når de var ca 12 uker gamle) brukte jeg å gi dem et kveldsbad.

Sluttet med det etterhvert som kveldene ble tidligere og det var lettere å lage rytme på barnet.

Om babyen bæsjer i badet, så tar jeg unge ut, heller ut vannet, skyller badekaret og dusjer ungen.

Det skjer, men det er ikke noen krise :)

Ganske morsomt når ungen sitter selv i badekaret og plutselig leker med noen rare brune pølser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungene var så små, badet mine også ca 1 gang i uka.

Etterhvert som vi skulle lage en kveldsrytme (når de var ca 12 uker gamle) brukte jeg å gi dem et kveldsbad.

Sluttet med det etterhvert som kveldene ble tidligere og det var lettere å lage rytme på barnet.

Om babyen bæsjer i badet, så tar jeg unge ut, heller ut vannet, skyller badekaret og dusjer ungen.

Det skjer, men det er ikke noen krise :)

Ganske morsomt når ungen sitter selv i badekaret og plutselig leker med noen rare brune pølser ;)

''Ganske morsomt når ungen sitter selv i badekaret og plutselig leker med noen rare brune pølser ;)''

"Morsomt" er ikke det første ordet som slår meg her altså...;o) *urk*

Eldste har bæsjet i badevannet sitt to-tre ganger tror jeg, mens minsta har holdt igjen foreløpig. Krysser fingrene for at det varer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du orker å bade babyen hver dag tror jeg ikke det er noe problem. Du kan jo bruke olje i badevannet, så blir huden myk og fin. Eksembarn anbefales faktisk å bade i oljevann hver dag når de er skikkelig ille.

Men jeg syntes det var et styr å bade babyen. Tungt å holde i en statisk stilling, mye søl når de skulle ut av vannet, og mye å rydde etterpå.

Men jeg hadde ikke gulpeunger, og de ble vasket med vann ved hvert stell. Rene klær fikk de også ganske ofte.

Kjenn litt på hva som fungerer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ganske morsomt når ungen sitter selv i badekaret og plutselig leker med noen rare brune pølser ;)''

"Morsomt" er ikke det første ordet som slår meg her altså...;o) *urk*

Eldste har bæsjet i badevannet sitt to-tre ganger tror jeg, mens minsta har holdt igjen foreløpig. Krysser fingrene for at det varer :o)

Hi, hi, i etterkant er det jo morsomt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Ojoj, her går det fort i svingene for meg:-) Jeg trodde jeg var inne på vinduspussetråden, og synes det var merkelig at folk hadde bæsj på vinduene sine;-)

Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...