Gå til innhold

Gjør jeg noe med dette?

Gjest sofie81

Anbefalte innlegg

Gjest sofie81

Min sønn er snart 7 1/2 år, han har en kamerat som er like gammel som han har begynt å leke en del med,hver gang han er på besøk til oss bæsjer han i buksen, han sier ingenting og bare leker videre og de andre barna sier ingenting til han men de merker det jo på lukta,det har hendt at jeg har kommet hjem og kjent lukta og min sønn sier det har lukta lenge, så han går jo tydeligvis med det uten å tenke på det selv.Han har fått låne klær av oss en gang og jeg har sendt han hjem for å skifte(han bor like ved)

Men hva gjør jeg?tar jeg det opp med foreldrene hans?syns det er litt ubehagelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hør med foreldrene hans om det er noe han vanligvis gjør eller om det skjer bare om han er hos dere. Han er såpass stor at hvis det bare er fordi han ikke har tid til å gå på do så kan man være streng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med foreldrene hans, om det var noe du skulle være obs på, tegn, slik at du kan minne han på toalett eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sendt han hjem hver gang han hadde gjort på seg.

Så hadde jeg kanskje spurt foreldrene om det var noen grunner til at han gjorde på seg.Om vi kunne gjøre noe fra eller til, evt sende han på toalettet ovs.

En så gammel gutt skal jo ha en viss kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjem og skift

Send han hjem for vasking og rene klær. Det er ikke ditt ansvar å ta det opp med foreldrene, de er nok inderlig klar over problemet og trenger ikke bedrevitere og nysgjerrige spørsmå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjelp gutten

For barnets skyld bør du ta ham til siden så fort du oppdager dette. Det kan fort bli et problem i forhold til kamerater. Be ham om å dra hjem og skifte, og så kan han jo få komme tilbake. Ville også ha snakket med foreldrene om det var noe som man skulle minne ham på, greit å da kunne ta ham til siden og spørre litt diskret om han må på do. Det er jo en mulighet at han har problemer med å holde seg, men skulle da tro at foreldrene hadde gitt beskjed til dere. Det må jo være ubehagelig for gutten. Er ellers hjemmeforholdene i orden, skulle det jo være greit å ta dette opp. Noen barn kan jo ha nervøs mage eller det kan være noe i hverdagen som plager dem. Vet jo at noen barn ikke har lyst å avbryte lek for å gå på do, da de er redd for å gå glipp av ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hjelp gutten

For barnets skyld bør du ta ham til siden så fort du oppdager dette. Det kan fort bli et problem i forhold til kamerater. Be ham om å dra hjem og skifte, og så kan han jo få komme tilbake. Ville også ha snakket med foreldrene om det var noe som man skulle minne ham på, greit å da kunne ta ham til siden og spørre litt diskret om han må på do. Det er jo en mulighet at han har problemer med å holde seg, men skulle da tro at foreldrene hadde gitt beskjed til dere. Det må jo være ubehagelig for gutten. Er ellers hjemmeforholdene i orden, skulle det jo være greit å ta dette opp. Noen barn kan jo ha nervøs mage eller det kan være noe i hverdagen som plager dem. Vet jo at noen barn ikke har lyst å avbryte lek for å gå på do, da de er redd for å gå glipp av ting.

PS! kan jo være greit å ringe og si ifra at du sender hjem gutten, men at han bare må komme tilbake etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart ha snakket med foreldrene hans.

Sønnen min tisser på seg, og han er ikke glad i å være hjemme hos andre. Jeg tror faktisk at han ikke vil gå på do hos andre. Kanskje det har noe med å gå glipp av noe, eller å måtte forlate leken, eller kanskje han er redd for å låse eller ikke låse døra. Jeg får ikke ut av ham hva som er problemet, og han er 9 år nå.

Jeg ville blitt glad om noen som han vil gå på besøk til hadde sørget for å sende ham på do med jevne mellomrom.

Feks med en gang de kommer: "alle må på do og så vasker de hendene etterpå før de går på rommet" og "alle må før de får komme og spise/se på TV/spille på data'n osv.

Så snakk med foreldrene, de er jo klare over problemet. Synd at slikt skal være så tabu at ikke de voksne kan snakke om det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...