Gå til innhold

Permitert og sykmelding

Anbefalte innlegg

Gjest lille meg venter nr3
Skrevet

Hei jeg er 50% sykmeldt. Greier kun å gå halve dager, men tenkte på jobb idag at nå er det nok. Bekkenet mitt er så fryktelig vondt.

Så jeg tenkte neste uke 100% sykmelder jeg meg. Men etter jobb idag ringte en kollega å sa vi har blitt permiterte, og må møte på NAV mandag halv ti.

Da lurte jeg på om det går an å 100% sykmelde seg når man er permitert fra jobben og meldt arbeidsledig? Er det lov?

Reker jo ikke snakke med lege om sykmelding hell før jeg må på arbeidskontoret..

For jeg har vondt bare jeg sitter i senga mi å skal ha på meg og av meg klær..så noe midlertidig jobb greier de iallefall ikke finne..der jeg kan jobbe halve dager med tilrettelegging.

Jeg greier jo knapt å jobbe, og var tenkt å snakke med lege neste uke, før jeg fikk vite jeg ble permitert..

Har vært 10stk på jobben lenge som har vært permiterte, så nå ble 10 til permiterte..

Noen som har greie på dette?

Skrevet

Går sikkert greit å bli sykemeldt. Er man sykemeldt så er man vel sykemeldt uansett om man skal snakke med NAV eller ikke.

Gjest bare nysgjerrig
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken bransje det er som permiterer?

Gjest lille meg venter nr3
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken bransje det er som permiterer?

fiskeindustrien..

pga eu så får vi ikke ordre fra utlandet pga minsteprisen vår må være høyere enn minsteprisen innen eu-landa..

Skrevet

Selvfølgelig kan du sykemelde deg. Men du får nok sykepenger på dagpengegrunnlag og ikke på lønnsgrunnlag ettersom du er permittert. Det skal i alle fall være slik om man sykemelder seg samme dag som, eller etter, at permitteringsvarselet er skrevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...