Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med ungkaren? Har ikke hatt tid til å se på TV i det siste, men jeg har jo fått med med meg den festlige lille aldersvrien.

Se for deg scenarioet: Ungkaren er 31 år, og tror selv at han er "Guds gave til kvinnen" (lyser lang vei). Så opplever han det sjokket, at de som skal sjekke han opp er 10-12 år eldre enn han. Og når han presenteres for disse "gamle" men allikevel flotte kvinnene, får han hakeslepp,og blir sjokkert. Særlig når han ser dem på nært hold.

Etter hvert blir han presentert for kvinner som er 10 år yngre en han, og da får ansiktet hans et helt annet preg, for å si det sånn....

Hadde det vært slik om en kvinnelig "Ungkar" hadde blitt presentert for sjekkere som er 10-12 år eldre? Neppe.. Han viste alt som er å vise av fordommer mht aldersforskjell- feil vei. Dvs at kvinnen er eldre enn mannen. Provoserende? Ja.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• GeirB

19

• Colette

17

• tonie

13

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig....

Er du en ny geir, eller er du vår gode gamle Geir?

Eg har fått tilbake mitt opprinnelige nick som eg hadde siden 1998, men som eg har glemt passordet for å kunne bruke så nå kan eg bruke både GeirB og Geir.

Skrevet

Er det noen JEG hadde klart meg uten er det han programlederen i Beat for Beat. Klarer ikke det programmet pga han. Kan være så mange flotte deltagere, men han ødelegger hele gleden for meg med den fremtoningen han gjør.

Er det Ivar Dyrhaug du mener? Jeg synes han et en flott programleder.

Skrevet

Odd Nerdrum er en stor kunstner, sjøl om han av og til er litt i slappeste laget (da tenker eg ikkje på det berømte sjølportrettet) og blir litt for "begeistra for Carravaggio og Rembrandt.

Men når du når ett såpass nivå som han så er "alt lov", bare vent 50 år så skal du se at eg får rett og bildene hans går for mange ganger så mange millioner som nå.

Skjønner du er en av de som ikkje ser på han som en stor kunstner, og det er helt legitimt selvfølgelig.

Hvem er norges fremste billedkunstner (nålevende) i dine øyne da?

At Nerdrum er en god maler trenger vi ikke diskutere, men jeg ser likevel ikke helt storheten. Det han gjør er for tamt til å virke provoserende/tankevekkende, og teknisk sett går han bare i fotsporene til de gamle mesterne. Det vi har igjen da er en noe eksentrisk (og ganske uspiselig) personlighet. So what.

Min norske favoritt døde dessverre for noen år siden, nemlig Knut Rose. I dag er det ingen rene billedkunstnere som fascinerer meg i nevneverdig grad. Jeg har sans for Viskum, men han kan ikke kalles en billedkunstner.

trollemor;o)
Skrevet

Eg har fått tilbake mitt opprinnelige nick som eg hadde siden 1998, men som eg har glemt passordet for å kunne bruke så nå kan eg bruke både GeirB og Geir.

Ok, så du er den gode gamle geir:o) Ikke at du er så gammel, men...

Skrevet

Er det noen JEG hadde klart meg uten er det han programlederen i Beat for Beat. Klarer ikke det programmet pga han. Kan være så mange flotte deltagere, men han ødelegger hele gleden for meg med den fremtoningen han gjør.

Helt enig, og det til og med på selveste Nrk!

Hna må sitte på noen virkelig hemmelige opplysninger om Nrk, ellers ville nok han blitt veid og funnet for lett.

Han har verdens falskeste smil, ville aldri i verden kjøpt bruktbil av han.

Skrevet

At Nerdrum er en god maler trenger vi ikke diskutere, men jeg ser likevel ikke helt storheten. Det han gjør er for tamt til å virke provoserende/tankevekkende, og teknisk sett går han bare i fotsporene til de gamle mesterne. Det vi har igjen da er en noe eksentrisk (og ganske uspiselig) personlighet. So what.

Min norske favoritt døde dessverre for noen år siden, nemlig Knut Rose. I dag er det ingen rene billedkunstnere som fascinerer meg i nevneverdig grad. Jeg har sans for Viskum, men han kan ikke kalles en billedkunstner.

Nerdurm er en fantastisk kunstner, synes jeg.Og ikke minst er han en mann som står for sine ord. Han sa i fra for noen år siden at han sldri mer kom til å stille opp i media, og det har han holdt. Ingen har sett han siden, dessverre.....

Skrevet

Nerdurm er en fantastisk kunstner, synes jeg.Og ikke minst er han en mann som står for sine ord. Han sa i fra for noen år siden at han sldri mer kom til å stille opp i media, og det har han holdt. Ingen har sett han siden, dessverre.....

Det var vel å ta litt hardt i, han bor på Island og er ikkje blitt usynlig så vidt eg vet. :)

Skrevet

Se for deg scenarioet: Ungkaren er 31 år, og tror selv at han er "Guds gave til kvinnen" (lyser lang vei). Så opplever han det sjokket, at de som skal sjekke han opp er 10-12 år eldre enn han. Og når han presenteres for disse "gamle" men allikevel flotte kvinnene, får han hakeslepp,og blir sjokkert. Særlig når han ser dem på nært hold.

Etter hvert blir han presentert for kvinner som er 10 år yngre en han, og da får ansiktet hans et helt annet preg, for å si det sånn....

Hadde det vært slik om en kvinnelig "Ungkar" hadde blitt presentert for sjekkere som er 10-12 år eldre? Neppe.. Han viste alt som er å vise av fordommer mht aldersforskjell- feil vei. Dvs at kvinnen er eldre enn mannen. Provoserende? Ja.

Ok. Jeg kan forstå at det virker provoserende å vitne reaksjonen hans for åpent kamera, men det er jo bare sånn det er. Menn tiltrekkes som regel av de unge og peneste jentene og kan bare unntaksvis vurdere en eldre kvinne, mens kvinner ofte tiltrekkes av de eldre, klokere mennene. Det jeg synes er rart er at de eldre kvinnene stilte opp på dette. De må da ha skjønt at de ikke hadde en sjanse?

Skrevet

Det var vel å ta litt hardt i, han bor på Island og er ikkje blitt usynlig så vidt eg vet. :)

Han bor ikke der lenger. Han har flyttet hjem.

Skrevet

Jeg liker han godt, jeg. Har gjort det siden han var med i halvsju;-)

Skrevet

Han er god til å skape blest om seg selv, det skal han ha. Marianne Aulie er også det.

Skrevet

Han bor ikke der lenger. Han har flyttet hjem.

Det visste eg ikkje.

Skrevet

Jeg synes ikke det er provoserende, men litt rart å se på er det jo, særlig ettersom jeg er på alder med de 'gamle' i showet selv;.)

Men det er rart jeg synes det er rart, for jeg ville jo ikke hatt en så ung fyr selv! *ha ha*

Skrevet

Han er god til å skape blest om seg selv, det skal han ha. Marianne Aulie er også det.

Det var også Salvador Dali og Pablo Picasso.

Skrevet

Ok. Jeg kan forstå at det virker provoserende å vitne reaksjonen hans for åpent kamera, men det er jo bare sånn det er. Menn tiltrekkes som regel av de unge og peneste jentene og kan bare unntaksvis vurdere en eldre kvinne, mens kvinner ofte tiltrekkes av de eldre, klokere mennene. Det jeg synes er rart er at de eldre kvinnene stilte opp på dette. De må da ha skjønt at de ikke hadde en sjanse?

Nei, de ville aldri ha hatt en sjangse overfor en mann med så mange fordommer. Det er helt sikkert. Men nå er det vel ikke slik at alle menn er like? Og tenker og føler likt? Det jeg vet, er at mange menn drømmer om kvinner som er eldre enn seg. Men det er en hemmelighet de sjelden deler med med andre.....Og hvorfor? Jo, det passer ikke inn i den vedtatte sanneheten om at alle menn liker unge kvinner. Og det er flaut :-(

Skrevet

Ikke sammenlign Nerdrum og Aulie...Please :-)

Mista nikket
Skrevet

Er det Ivar Dyrhaug du mener? Jeg synes han et en flott programleder.

Det var det han het. Han er så uiteressant for meg at jeg hele tiden glemmer hva han heter.

Mista nikket
Skrevet

Jeg liker han godt, jeg. Har gjort det siden han var med i halvsju;-)

Syns han er sånn overhyper, nå har vi det morsomt dere, at det blir slitsomt.

Skrevet

Det var også Salvador Dali og Pablo Picasso.

Det har du rett i. Og alle diktatorer som har levd på jorda, kanskje. Og Carola. Ved nærmere ettertanke vet jeg ikke helt om det er en god ting. *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...