Gå til innhold

Hvordan er det å feriere i Hellas?

Elis31

Anbefalte innlegg

Er det alrigt for barn der? Er det noen fine strender der som ikke er så steinete at man må gå med sko?

Hvor har du vært?

Er det fint på Kos?

Flyene jeg vet om går vel til Kos, Kreta eller Athen, fint hvis noen kan anbefale fine områder i nærheten av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange fine steder og øyer i Hellas, og mange fine strender også. Har ikke vært på Kos, men har vært flere ganger på Kreta. Det er veldig turisitifisert i området jeg har vært i, og det har både sine fordeler og ulemper. Har også vært på Rhodos og Karpathos med barn. Rhodos har litt mer steinaktig strand, men fint likevel. Ikke nødvendig med badesko. Til sommeren drar vi til Chios (etter anbefaling her på DOL) og til et sted som heter Karfas. Der er det også fin sandstrand, visstnok, men dit flyr bare Lilleput og Hellaswings - og det er fra Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke kos

Hei! Ikke skjønner jeg hvorfor jeg leser på foreldre-småbarn da jeg bare er 18 år selv, men kom nå inn her likevel.

Tenkte bare å si at jeg var på kos i fjor, og det var veldig preget av festing og uteliv. Vet ikke om det gjelder hele kos, men av reiseselskapene er det i hvert fall regnet som et ungdomssted. Kan ikke huske å ha sett særlig mange barnefamilier der, bare masse full ungdom både på stranden og i byen. Hadde ikke dratt dit med barn.

Men jeg har vært på Rhodos flere ganger på familieferie fra jeg var liten, og der er det kjempefint! Flott i gamlebyen og det er ikke så preget av festing. Jeg husker strendene handde runde steiner, men det det var helt greit, og fint å slippe å få med masse sand i leiligheten hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale både Rhodos og Kreta- men hvis du vil til et familiesenter med barneklubb og sånt bør du bestille NÅ! Mange slike hoteller er allerede fulle.

Vi skal til Tyrkia i år, håper det er bra også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

Du bør egentlig sjekke litt i kataloger eller på nett hva som passer best for deg.

Noen vil ha ferie-resort med barnaklubber og lite sjarm, andre vil ha rolige øyer hvor man lever sitt eget liv og opplever det ekte greske:)

Antiparos er en flott liten øy for familier. det er forsåvidt naxos og paros også. Kreta er ganske stor, men det finnes fine familievennlige steder der også. Chios er også fin. Jeg ville ligget unna Ios, som er en festeøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hellasfarer i mange år

Hei!

Har vært på Kos, Korfu, Kreta og Parga i Hellas. Og det er kun Parga jeg ikke vil dratt tilbake til med småbarn. Vi stortrivdes ellers alle steder. Kreta har mange fine strender- spesielt på Makrigialos på Kreta. Der er det et Sunwing hotell, med alle fasiliteter- supert for barna. Litt lang busstur dit, men den er glemt når vi er framme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Det finnes massevis av fine sandstrender i Hellas, men du har rett i at det noen steder er mer sandstrender.

Har ennå ikke vært der med barn, men kunne tenke meg å reise tilbake til i hvertfall Korfu, Mykonos og Antiparos med barn.

De store øyene som Rhodos og Kreta er sikkert også fint for barn, vet det finnes diverse familiesentra der, men der har jeg ikke vært, så det vet sikkert andre mer om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvorfor ikke Parga?

Hei!

Har vært på Kos, Korfu, Kreta og Parga i Hellas. Og det er kun Parga jeg ikke vil dratt tilbake til med småbarn. Vi stortrivdes ellers alle steder. Kreta har mange fine strender- spesielt på Makrigialos på Kreta. Der er det et Sunwing hotell, med alle fasiliteter- supert for barna. Litt lang busstur dit, men den er glemt når vi er framme!

Gulp, vi skal til Parga med en 5-åring til høsten. Hvorfor ville du ikke dratt dit med småbarn? Må vi revurdere reisevalget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sofie81

Gulp, vi skal til Parga med en 5-åring til høsten. Hvorfor ville du ikke dratt dit med småbarn? Må vi revurdere reisevalget?

Kan ikke skjønne hvorfor ikke Parga, det er den fineste plassen jeg har vært i Hellas, og sandstranden vi var på der var kjempefin og langgrunn.Passet kjempefint for barn der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parga - flere ganger : )

Hei.

Parga er kjempefint å ha med barn. Det er en strand i selve Parga by. Også er det en kjempefin sandstrand som du enten kan gå til (man går opp ved borgen, og over)eller du kan ta badebåt (10 min)hvis dere bor i Parga by... Jeg hadde ikke avbestilt.. Det er kjempefint der, for stor òg liten. God Ferie : )

Se her :

http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Hellas/Parga+x+Ammoudia/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i Parga uten barn, og det er ett av de stedene vi er helt sikre på at vi skal tilbake til nå som vi har barn.

Gled dere! Parga er et nydelig sted - også for barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...