Gå til innhold

Skatteklasse 1 og 2

Gjest Dyrt å være samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får lese rettledningen til selvangivelsen godt.

Skrevet

Menes ikke meldepliktige at vi skal melde fra om samboerskap da?

F.eks.hvis vi ikke melder fra så står jeg jo som enslig mor og mottar stønad for dette.

Min mann er delvis ufør, men det har vel ikke noe med min skatteklasse å gjøre?

I denne sammenhengen er meldepliktig noe annet. Du kan lese her:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/andre/Samboere/samboere-skatt.html?id=415488

Jeg er enig i at dette kan virke uklart enkelte steder og innby til misforståelser, men denne linken er ganske klar.

Skrevet

Du får lese rettledningen til selvangivelsen godt.

Ja, men trådstarter og hennes samboer er ikke meldepliktige samboere, så da gjelder ikke det du skriver for dem.

Gjest Dyrt å være samboer?
Skrevet

I denne sammenhengen er meldepliktig noe annet. Du kan lese her:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/andre/Samboere/samboere-skatt.html?id=415488

Jeg er enig i at dette kan virke uklart enkelte steder og innby til misforståelser, men denne linken er ganske klar.

Iflg. linken din så ser det jo ut som at jeg skal fortsette å skatte i klasse 2.

Jeg får prøve å forandre på dette selv inne på nettet når jeg skal levere inn forandringer. Får håpe det går. Hvis jeg er en klasse 2 så er det da veldig rart at de plutselig setter meg i klasse 1.

Men det er jo så mye annet rart i selvangivelsen i år også etter som jeg hører så.

Flott med informasjon iallefall, du skal ha tusen takk Atene.

Skrevet

Iflg. linken din så ser det jo ut som at jeg skal fortsette å skatte i klasse 2.

Jeg får prøve å forandre på dette selv inne på nettet når jeg skal levere inn forandringer. Får håpe det går. Hvis jeg er en klasse 2 så er det da veldig rart at de plutselig setter meg i klasse 1.

Men det er jo så mye annet rart i selvangivelsen i år også etter som jeg hører så.

Flott med informasjon iallefall, du skal ha tusen takk Atene.

Om du allikevel lignes i klasse 1 - klag, med begrunnelse at du er aleneforsørger.

Min mor var i samme situasjon i mange år, hun var aleneforsørger for meg, og hadde ny samboer. Hun ble lignet i klasse 1, klaget og fikk medhold på at hun skulle lignes i klasse to, flere år i strekk. Merkelig at de ikke fikk det rett til slutt....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...