Gjest blodgiverkanskje? Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Samboeren min har tidvis munnsår. Da hun registrerte seg som villig til å bli blodgiver, fikk hun beskjed om at hun ikke kan bli det på grunn av herpesvirus. Er ikke dette viruset vanlig blant rundt 80% av befolkningen? Jeg har også meldt meg som blodgiver, men jeg vet ikke om jeg har dette viruset. En gang har jeg hatt noe som ligner på et utbrudd (på nesa!). Betyr det at jeg heller ikke kan gi blod? 0 Siter
AAA Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Jeg er også blodgiver, og ble spurt om jeg hadde munnsår sist gang jeg var. Nå har jeg aldri sånne munnsår, så jeg engasjerte meg ikke så veldig i forklaringen jeg fikk, men jeg syns å huske at det var kun mens herpesen er aktiv det er et problem, altså mens det er munnsår. (Det samme gjelder kanskje for herpes 2? - Vet ikke) 0 Siter
pastell Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Jeg har vært blodgiver i mange år, og jeg har munnsår flere ganger i året. Jeg må vente med å gi blod til det har gått 14 dager etter tilheling. Da er det greit. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Jeg har munnherpes, hatt siden jeg var liten, men er blodgiver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.