Gå til innhold

Gi blod hvis man har munnsår

Anbefalte innlegg

Gjest blodgiverkanskje?
Skrevet

Samboeren min har tidvis munnsår. Da hun registrerte seg som villig til å bli blodgiver, fikk hun beskjed om at hun ikke kan bli det på grunn av herpesvirus. Er ikke dette viruset vanlig blant rundt 80% av befolkningen? Jeg har også meldt meg som blodgiver, men jeg vet ikke om jeg har dette viruset. En gang har jeg hatt noe som ligner på et utbrudd (på nesa!). Betyr det at jeg heller ikke kan gi blod?

Skrevet

Jeg er også blodgiver, og ble spurt om jeg hadde munnsår sist gang jeg var. Nå har jeg aldri sånne munnsår, så jeg engasjerte meg ikke så veldig i forklaringen jeg fikk, men jeg syns å huske at det var kun mens herpesen er aktiv det er et problem, altså mens det er munnsår. (Det samme gjelder kanskje for herpes 2? - Vet ikke)

Skrevet

Jeg har vært blodgiver i mange år, og jeg har munnsår flere ganger i året. Jeg må vente med å gi blod til det har gått 14 dager etter tilheling. Da er det greit.

Gjest minnah
Skrevet

Jeg har munnherpes, hatt siden jeg var liten, men er blodgiver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...